Hybrydowa Panda i 500

Fiat 500 i Fiat Panda to jedne z samochodów najdłużej obecnych na rynku. Pięćsetka zadebiutowała w 2007 roku, jest więc oparta jeszcze na pierwszej generacji Pandy. Fiat chyba nie bardzo ma pomysł, co zrobić z tymi modelami, a że jakoś się sprzedają, ogranicza się do wprowadzania co jakiś czas drobnych zmian. Ale tym razem zmiana jest poważniejsza i sensowna: do oferty wprowadzono silniki z miękką hybrydą. Trzycylindrowy, litrowy silnik z nowej generacji Firefly wyposażono w system BSG, czyli Belt-integrated Starter Generator. To silnik elektryczny zastępujący rozrusznik, wspomagający jednostkę spalinową przy uruchomianiu i przyspieszaniu. Energia odzyskiwana przy hamowaniu jest natomiast gromadzona w akumulatorze o pojemności 11 Ah. Producent podaje, że emisja dwutlenku węgla uległa dzięki temu układowi zmniejszeniu o 20%.

Tekst: Bartosz Ławski, informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *