MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Mocniej, szybciej – nowe Porsche 911 Turbo S

To samochód tylko dla ogarniętych kierowców. Amatorzy lepiej niech trzymają się od niego z daleka albo jeżdżą wolno i ostrożnie. Nowy topowy wariant 911 trafia na rynek jako Coupé i Cabriolet. Obie wersje nadwoziowe wprawia w ruch nowy 3,8-litrowy silnik typu bokser z dwiema turbosprężarkami VTG, który generuje moc 478 kW (650 KM), o 51 kW (70 KM) wyższą niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 800 Nm (wzrost o 50 Nm). Specyficzna dla Turbo 8-biegowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK) skraca sprint od 0 do 100 km/h do 2,7 sekundy (to 0,2 sekundy szybciej niż poprzednik). Niezmieniona zostaje prędkość maksymalna, która nadal wynosi 330 km/h.

Stosownie do zwiększonej dynamiki jazdy znacznie wzrosły wymiary zewnętrzne 911 Turbo S: nadwozie samochodu nad przednią osią jest o 45 mm szersze (mierzy 1840 mm), a całkowita szerokość nad tylną osią wynosi 1900 mm (wzrost o 20 mm). Do jego zwinności i sportowego charakteru przyczyniają się zmodyfikowane rozstawy kół, udoskonalona aerodynamika oraz nowe, mieszane ogumienie. Z przodu rozstaw kół wzrósł o 42 mm, a z tyłu – o 10 mm. Adaptacyjna aerodynamika obejmuje teraz ruchome, sterowane klapy powietrza chłodzącego z przodu, a większe tylne skrzydło zaprojektowano pod kątem uzyskania jeszcze większej siły docisku. Po raz pierwszy 911 Turbo S przenosi swoją siłę napędową na drogę za pomocą opon w dwóch różnych rozmiarach: z przodu ma 20-calowe ogumienie w unikalnym rozmiarze 255/35, a z tyłu – 21-calowe, w rozmiarze 315/30.

Zupełnie nowy silnik 911 Turbo S bazuje na generacji jednostek 911 Carrera. Otrzymał całkowicie przeprojektowany układ chłodzenia powietrza doładowującego, nowe, większe turbosprężarki VTG w symetrycznej konfiguracji, z elektrycznie regulowanymi klapami wastegate, a także układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, które znacznie poprawiły charakterystykę pod względem mocy, momentu obrotowego i zdolności do wchodzenia na obroty.

Nowy 6-cylindrowy motor ma też nowy układ dolotowy. W tym przypadku zamieniono poprzednie „drogi” powietrza procesowego i chłodzenia powietrza doładowującego: część powietrza procesowego przepływa obecnie przez charakterystyczne dla Turbo wloty powietrza po bokach z tyłu. Przed filtrami powietrza, umieszczonymi teraz w tylnych błotnikach, znajdują się jeszcze dwa inne dopływy powietrza – przez grill tylnej pokrywy. Oznacza to, że nowe 911 Turbo S ma cztery wloty o większym przekroju ogólnym i niższym oporze, co pomaga poprawić efektywność silnika. Dwie symetryczne turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny (VTG) i większych wymiarach zastępują poprzednie komponenty, a wirniki sprężarki i turbiny obracają się teraz w przeciwnych kierunkach. Średnica wirników turbiny wzrosła o 5 mm, do 55 mm, a sprężarki – o 3 mm, do 61 mm.

Modele 911 Turbo S Coupé można już zamawiać w salonach. Wersja Coupé będzie dostępna w cenie 1 077 000 zł. 911 Turbo S Cabriolet kosztuje 1 143 000 zł. Życzymy miłej gry w Lotto.

A jak wygląda i jeździ klasyczne Porsche z 1969 roku, możecie przeczytać w naszym teście tutaj.

Bartosz Ławski, informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *