Nowy Hyundai Elantra w USA i Korei
Nie wszystkie marki usnęły z powodu pandemii. Wczoraj pokazano nowego Hyundaia Elantrę – co prawda na razie tylko w USA i Korei (jako Avante), ale samochód wydaje się być interesującą propozycją także dla innych rynków. Nowy Hyundai Elantra jest dłuższy, szerszy i niższy od poprzednika, co czyni go bardziej sportowym. Ale to zwykły sedan, w Stanach pozycjonowany jako konkurencja dla Hondy Civic lub Mazdy 3.
Zupełnie nowy jest projekt wnętrza, z dwoma dużymi wyświetlaczami o przekątnej 10,25 cala. Wygląda na to, że będzie to standard we wszystkich nowych modelach Hyundaia. Wygodnym pomysłem jest bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto.
Na początek do dyspozycji są dwa silniki: hybryda powstała z połączenia jednostki 1.6 GDI z silnikiem elektrycznym o mocy 32 kW oraz normalna dwulitrowa jednostka benzynowa. Z nieznanych powodów Hyundai nie zastosował tu swojej przekładni dwusprzęgłowej, a własny wariant skrzyni bezstopniowej zwanej IVT (Intelligent Variable Transmission).
Produkcję nowej Elantry rozpoczęto równolegle w zakładach w Alabamie i w Ulsan w Korei. Producent nie ujawnia na razie planów wprowadzenia tego samochodu do Europy, ale obecna Elantra nie sprzedaje się na naszym kontynencie najlepiej, co może być zachętą do zaoferowania następcy.
Bartosz Ławski, informacja prasowa.