Nowe BMW 4 Coupé – przesada?
Symbol BMW, czyli tak zwane „nerki”, przeszły ewolucję większą niż cały design tej marki. Niegdyś delikatne i subtelne, dzisiaj są… no właśnie… na pewno nie delikatne i subtelne. Ale klientom to nie przeszkodzi. Poza tym charakterystycznym akcentem nowe BMW 4 Coupé to całkiem ładny i udany samochód. Zadbano też o to, co klienci BMW lubią najbardziej, czyli moc.
Na początku sprzedaży w październiku 2020 r. oferowana będzie po raz pierwszy najmocniejsza wersja BMW M440i xDrive Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,1 –6,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 163 –155g/km) wyposażona w 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 275kW (374 KM). Oprócz tego pojawią się też dwie wersje z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym i jedna z 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym. W marcu 2021 r. ofertę silników mają uzupełnić dwa 6-cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne. Wraz z mocniejszą wersją tych silników zadebiutuje kolejny model BMW M. Nowe BMW serii 4 Coupé produkowane będzie w zakładach BMW w Dingolfing.
Miękka hybryda
Nowe BMW M440i xDrive Coupé, podobnie jak wersje z silnikiem wysokoprężnym, jest wyposażone w technologię mild hybrid. Zastosowanie wydajnego 48-woltowego alternatora odwracalnego i dodatkowego akumulatora pozwala na większy odzysk energii hamowania. Energia ta wykorzystywana jest zarówno do zasilania sieci pokładowej, jak i do odciążania i wspomagania silnika spalinowego.
Dodatkowa moc 8 kW (11 KM) alternatora odwracalnego zapewnia elektryczny „boost” zwiększający dynamikę ruszania z miejsca i przyspieszania. Ponadto wydajny alternator odwracalny optymalizuje wydajność, wspomagając silnik spalinowy podczas jazdy i zwiększając komfort korzystania z funkcji Auto Start/Stop i swobodnego toczenia.
8-biegowy automat w standardzie
Po raz pierwszy wszystkie modele BMW serii 4 Coupé wyposażone są standardowo w 8-stopniową skrzynię Steptronic. Najnowsza wersja skrzyni automatycznej przenosi moment obrotowy generowany przez silnik przy zoptymalizowanej dynamice przełączania biegów i wydajności.
W wyposażeniu standardowym jest 3-strefowa klimatyzacja automatyczna i pakiet schowków. Opcjonalnie dostępne jest ogrzewanie postojowe i oświetlenie ambientowe ze światłami powitalnymi. Szklany dach przesuwno-uchylny, oferowany również jako wyposażenie dodatkowe, ma przeszklenie dłuższeo24 mm niż w poprzednim modelu.
Oparcie kanapy tylnej jest standardowo dzielone w stosunku 40:20:40. Poszczególne elementy odblokowuje z bagażnika za pomocą przycisku. Pojemność bagażnika wynosi 440 l. Opcjonalnie oferowany jest elektrycznie wysuwany i chowany hak holowniczy.
Bartosz Ławski, informacja prasowa