Nowy VW Arteon, także w wersji Shooting Brake

Nasz ulubiony Volkswagen Arteon (test tutaj) doczekał się liftingu, ale też nowej wersji nadwoziowej, czyli kombi Shooting Brake. Po raz pierwszy w rodzinie Arteona pojawia się również model spod znaku R – najbardziej sportowych spośród wszystkich odmian modeli Volkswagena. Auto w tej wersji wyposażone jest w silnik o mocy 320 KM. Moc na koła przekazywana jest poprzez nową technologię, którą Volkswagen określa mianem „R-Performance Torque Vectoring”. Specjalne urządzenie, którym jest Torque Splitter, przekazuje odpowiednią ilość momentu obrotowego do kół przedniej i tylnej osi. Zależnie od sytuacji dostarcza też różną jego ilość do każdego z tylnych kół. Zapewnia to nieznany dotąd w autach tej klasy poziom dynamiki jazdy. Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się w Europie w drugiej połowie roku.

Bagażnik

Pod charakterystyczną pokrywą z tyłu nadwozia nowego Arteona Shooting Brake znajduje się 565 litrowy bagażnik (wartość liczona od oparć kanapy do wysokości półki za tylną szybą). Bagażnik Arteona (wersja fastback) ma pojemność 563 litrów. Jeśli złożyć oparcia tylnych siedzeń pojemność przedziału bagażowego – od oparć przednich foteli po dach – wzrośnie do 1.632 litrów (w fastbacku do 1.557 l). Podłoga przedziału ładunkowego ma w obydwu przypadkach długość 2.092 mm (mierzone do przednich foteli).

Wnętrze

We wnętrzu obydwu modeli znajduje się nowa, elegancka tablica rozdzielcza dopasowana do ekskluzywnego charakteru i ekspresyjnej stylistyki Arteona. Do obsługi automatycznej klimatyzacji zastosowano dotykowe pole, to samo rozwiązanie znalazło się na nowej wielofunkcyjnej kierownicy ułatwiając obsługę różnych urządzeń.

Nowością jest ponadto możliwość bezprzewodowego korzystania z aplikacji – umożliwia to App Connect Wireless dla Apple CarPlay i Android Auto (Google). Innym nowym urządzeniem we wnętrzu Arteona i Arteona Shooting Brake jest wysokiej klasy 700-watowy system audio firmy Harmann/Kardon. Został on opracowany specjalnie do tych modeli. Całości dopełnia dostępny opcjonalnie system stylowego oświetlenia wnętrza z 30 kolorami światła do wyboru. Podświetlane są dekoracyjne panele na tablicy rozdzielczej i drzwiach – światło pełni tu rolę, jaką do niedawna spełniał chrom.

Systemy IQ.DRIVE

Techniczne innowacje zastosowano nie tylko w silnikach, lecz także w dziedzinie systemów asystujących IQ.DRIVE. Nowością w Arteonie jest Travel Assist  umożliwiający częściowo automatyczną jazdę w przedziale prędkości od 0 do 210 km/h. Dzięki niemu kierowca może znacznie wygodniej i bezpieczniej poruszać się w korku oraz w miejscu robót drogowych. Elementem systemu Travel Assist jest aktywny tempomat ACC z wyprzedzeniem regulujący prędkość jazdy. Dostosowuje on prędkość do znaków ograniczenia, zmniejsza ją w terenie zabudowanym, w zakrętach, na rondach i skrzyżowaniach odpowiednio dopasowując do sytuacji na drodze. W ramach systemu Travel Assist działają też funkcja Lane Assist. Dzięki niej samochód jest utrzymywany na środku wyznaczonego pasa ruchu. Z kolei system awaryjnego hamowania Front Assist posiada także funkcję rozpoznawania obecności pieszych na jezdni.

Poszerzono też zakres działania kamery cofania. Ma ona teraz dodatkowo m.in. funkcję Cornerview (zwiększenie na ekranie kąta widzenia kamery z 90 do 170 stopni). Zapewnia także dodatkowy obraz przedstawiający z góry zaczep przyczepy, co ułatwia jej podłączenie do samochodu.

Napęd

Arteon i Arteon Shooting Brake będą oferowane z czterema benzynowymi silnikami turbo (TSI), dwoma turbodieslami (TDI) oraz hybrydowym zespołem napędowym plugin (eHybrid) do wyboru. Jednostki TSI osiągają moc 110 kW (150 KM), 140 kW (190 KM), 206 kW (280 KM) i – w wypadku silnika stosowanego w Arteonie R – 235 kW (320 KM). Jednostka TSI jest wykorzystywana również w hybrydowym zespole napędowym – osiąga moc 115 kW (156 KM) i wspomaga ją silnik elektryczny o mocy 85 kW (115 KM).

Jednostki TDI osiągają moc 110 kW (150 KM) i 147 kW (200 KM). Wszystkie silniki odznaczają się niskim zużyciem paliwa i niskim poziomem emisji szkodliwych substancji oraz wysokim momentem obrotowym. Dzięki innowacyjnym jednostkom napędowym Arteon i Arteon Shooting Brake spełniają wiele różnych potrzeb i wymagań. Wysoką oszczędność tych silników uzyskano dzięki innowacyjnym rozwiązaniom w dziedzinie ich budowy oraz systemów oczyszczania spalin. 

Informacja prasowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *