Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept

Marka Jeep prezentuje nowego Wranglera Rubicon 392 Concept, napędzanego silnikiem V-8 o pojemności 6,4 litra. Dostarcza on moc 450 KM i 610 Nm momentu obrotowego. Przekłada się to na przyspieszenie od 0 do 60 mph w mniej niż 5 sekund. Osie Dana 44, skrzynia rozdzielcza dwubiegowa typu „full-time”, elektryczna blokada przedniej i tylnej osi, 37” opony przystosowane do jazdy w błocie i fabrycznie montowany 2” lift  zawieszenia z oferty Jeep Performance Parts marki Mopar łączą się z ulepszonym zawieszeniem, bardziej wytrzymałą ośmiostopniową skrzynia biegów i potężnym silnikiem V-8. Wszystko to gwarantuje niezwykłą przyjemność prowadzenia samochodu marki Jeep.

Ostatnim razem najbardziej rozpoznawalnym samochodem Jeep na świecie wyposażonym w silnik V-8 był Jeep CJ z 1981 r., z 5-litrowym silnikiem V-8 dostarczającym moc 125 KM i 298 Nm momentu obrotowego. Entuzjaści Jeepa z niecierpliwością czekali w ostatnich latach na Wranglera napędzanego sinikiem V-8. Nowy Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept świadczy o tym, że ich życzenia mogą się wkrótce spełnić.

„Entuzjaści Jeepa Wranglera prosili nas o Wranglera V-8. Nasz nowy Wrangler Rubicon 392 Concept udowadnia, że możemy spełnić ich życzenie”. Powiedział Jim Morrison, dyrektor marki Jeep na region Ameryki Północnej. „Od niedawnej premiery Wranglera EcoDiesel 29 MPG, po wielokrotnie nagradzanego Jeepa Gladiatora i nowego Wranglera 4xe z napędem hybrydowym typu plug-in, Jeep wyraźnie wsłuchuje się w potrzeby swoich klientów. Już nie możemy się doczekać, aby zobaczyć jak klienci zareagują na nowego Wranglera Rubicon 392 Concept. To samochód oferujący niesamowity poziom przyjemności czerpanej z jazdy oraz niezrównane możliwości zarówno drogowe, jak i terenowe”.

Moc, osiągi i niezwykłe możliwości zarówno drogowe, jak i terenowe.

Aby pomieścić potężny 6,4-litrowy silnik V-8 i mocniejszą, ośmiostopniową skrzynię biegów, Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept ma ulepszone mocowania silnika i zmodyfikowaną ramę. Ulepszone zawieszenie obejmuje nowe aluminiowe amortyzatory jednorurowe FOX® zapewniające płynniejszą pracę zawieszenia i lepiej rozpraszające ciepło. Aktywny układ wydechowy z dwoma trybami pracy (ciszej/głośniej) zmienia brzmienie po naciśnięciu specjalnego przycisku.

Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept może pochwalić się jeszcze lepszymi możliwościami dzięki osiom Dana 44 trzeciej generacji. Wyposażono go także w dwubiegową skrzynię rozdzielczą Selec-Track i elektroniczną blokadę przedniej i tylnej osi Tru-Lock. Ma 37-calowe opony do jazdy w terenie, które otulają specjalne, 17-calowe obręcze z pierścieniem beadlock. Utrzymuje on opony na felgach podczas ekstremalnych obciążeń bocznych, co pozwala na obniżenie ciśnienia w oponach i zwiększenie ich przyczepności.

Fabryczne podniesienie o 2 cale zawieszenie Jeep Performance Parts Mopar umożliwia uzyskanie dodatkowego skoku zawieszenia. Poprawia też kąt natarcia, rampowego i zejścia.  Wrangler Rubicon 392 Concept posiada również progi z wersji Rubicon. Wyposażony jest w stalowe zderzaki z wyciągarką i stalowe płyty ochronne podwozia. Wszystko to dodane w celu ułatwienia poruszania się po najtrudniejszych terenach off-roadowych.

Najmocniejsza, 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów i skrzynia rozdzielcza  stałego napędu 4×4 poprawiają ogólnie właściwości jezdne. Ogromne ilości momentu obrotowego przy niskiej prędkości dostępne są dzięki przełożeniu 3,73. Zapewnia to lepszą wydajność na autostradzie i większy zakres możliwości terenowych.

Udoskonalone możliwości Jeep Trail Rated.

Marka Jeep może poszczycić się kilkoma kryteriami Trail Rated, które są jeszcze udoskonalone we Wranglerze Rubicon 392 Concept. Chodzi przede wszystkim o:

  • Poprawę przyczepności, która została uzyskana dzięki wykorzystaniu momentu obrotowego 450 lb.-ft. i niestandardowych 17-calowych obręczy z beadlockiem.
  • Fabryczne podniesienie o 2 cale zawieszenie Jeep Performance Parts i 37-calowe opony do jazdy w terenie poprawiają właściwości terenowe. Przyczyniają się do uzyskania niespotykanego dotąd poziomu brodzenia w wodzie (34 cale) i prześwitu (13,25 cala). Także poprawiają kąt natarcia (51,6 stopnia), rampowego (29,5 stopnia) i kąt zejścia (40,1 stopnia).
Unikalny, spersonalizowany design wewnątrz i na zewnątrz.

Nadwozie nowego Jeepa Wranglera Rubicona 392 Concept polakierowane jest w kolorze Granite Crystal. Ozdobione jest brązowymi akcentami na hakach, znaczkach, sprężynach, amortyzatorach i kołach. Oprócz tego wyróżnia się także wytrzymałą maską silnika o agresywnym wyglądzie. Posiada niepełne drzwi i sterowany elektrycznie dach Sky One-Touch, ze zdejmowanymi panelami bocznymi dla zapewnienia maksymalnej wolności podczas jazdy „open-air”. W środku Wranglera Rubicona 392 Concept znajdują się skórzane fotele w czerwonym kolorze „Red Rock “ ze złotymi szwami oraz specjalna kierownica.

Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *