Lamborghini Essenza SCV12

Automobili Lamborghini przedstawiło nowy model nazwany Essenza SCV12. To hipersamochód przeznaczony do użytku tylko na torach wyścigowych, produkowany w limitowanej edycji 40 sztuk. Został opracowany przez Lamborghini Squadra Corse i zaprojektowany przez Lamborghini Centro Stile. Lamborghini Essenza SCV12 to według producenta bezpośredni następca samochodów takich jak Miura Jota i Diablo GTR, wyposażony w najpotężniejszy wolnossący silnik V12, jaki kiedykolwiek opracowało Lamborghini. Aerodynamika została zainspirowana wyścigowymi prototypami i nowymi rozwiązaniami technicznymi zaprojektowanymi z myślą o jak najlepszych wrażeniach z jazdy.

Przeznaczony na tor

Lamborghini Essenza SCV12 zostało zaprojektowane z wykorzystaniem rozwiązań wywodzących się z wyścigów i przeznaczone jest do wyłącznego użytku na torze. Silnik V12 jest w stanie dostarczyć ponad 830 KM, przy znacznym wzroście mocy dzięki tzw efektowi RAM przy dużych prędkościach. Efekt ten polega na wzroście ciśnienia powietrza w odpowiednio ukształtowanym dolocie powietrza do silnika, na skutek dużej prędkości samochodu. Układ wydechowy został zaprojektowany przez firmę Capristo w sposób mający na celu zmniejszenie przeciwciśnienia, poprawienia osiągów silnika i podkreślenia jego wyjątkowego dźwięku. Za przekazanie mocy na tylne koła odpowiada nowa sześciobiegowa, sekwencyjna skrzynia biegów X-trac, stanowiąca element konstrukcyjny podwozia. Taki układ zapewnia kompaktowość konstrukcji i zwiększa sztywność skrętną nadwozia.

Lamborghini Essenza SCV12 charakteryzuje się wyjątkowym stosunkiem mocy do masy wynoszącym 1,66 KM/kg. Tak niski współczynnik uzyskano dzięki niskiej masie samochodu. Zastosowano konstrukcję nadwozia typu monocoque nowej generacji z włókna węglowego bez wewnętrznej klatki bezpieczeństwa. Lamborghini Essenza SCV12 jest również pierwszym samochodem GT opracowanym zgodnie z nowymi zasadami bezpieczeństwa wyścigowych prototypów FIA.

Aby zapewnić maksymalną stabilność nawet na najbardziej wymagających i krętych torach, zastosowano rozwiązania stosowane w wyścigach. Tylne zawieszenie montowane jest bezpośrednio do skrzyni biegów, co usztywnia całą konstrukcję. Samochód został także wyposażony w wyczynowe opony Pirelli typu slick. Zamontowano je na magnezowych felgach o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu. Za hamowanie odpowiadają zaś tarcze i zaciski hamulcowe opracowane przez Brembo Motorsport.

Aerodynamika

Aerodynamika samochodu została opracowana na bazie doświadczeń Lamborghini Squadra Corse w wyścigach GT. Projektanci mieli na celu zapewnić wyższy poziom docisku niż w wyczynowym samochodzie klasy GT3. Siła docisku generowana przez Lamborghini Essenza SCV12 wynosi przy prędkości 250 km/h aż 1.200 kg.

Przednia maska została wyposażona w podwójny wlot powietrza w układzie typowym dla samochodów wyścigowych Laborghini Huracán. Układ ten oddziela strumień gorącego powietrza pochodzącego z wylotu chłodnicy od zimnego, które kieruje do wlotu powietrza do silnika. Wlot ten umieszczony jest na dachu. Z przodu znajduje się rozdzielacz i dwa boczne elementy. Przepływy powietrza do chłodzenia silnika i skrzyni biegów zostały zoptymalizowane dzięki zastosowaniu pionowych żeber umieszczonych na progach samochodu. Pakiet aerodynamiczny uzupełnia duże, regulowane tylne skrzydło z podwójnym profilem.

Projekt

Projekt Lamborghini Essenza SCV12 jest wynikiem pracy Lamborghini Centro Stile, które projektowało wszystkie samochody wyścigowe Lamborghini od czasu powstania zespołu Squadra Corse. Wyczynowy charakter auta podkreśla konstrukcja nadwozia. Tworzą ją tylko trzy elementy, aby umożliwić szybką ich wymianę w razie potrzeby podczas postojów w trakcie pit stopów. Ekskluzywne barwy nadwozia: Verde Silvans, Grigio Linx, Nero Aldebaran Gloss i Arancio California przedstawiają znaki firmowe wieloletnich partnerów zespołu wyścigowego Lamborghini Squadra Corse – Pertamina, Pirelli i Rogera Dubuis.

Eleganckie i dynamiczne linie nadwozia Lamborghini Essenza SCV12 nawiązują do prototypów z lat 70 XX wieku. Projekt zawiera elementy typowe dla DNA Lamborghini, takie jak sześciokątna geometria przednich reflektorów oraz wlot powietrza na dachu i wyloty powietrza otaczające kierownicę. Jest też niepowtarzalne „Y”, stylistyczny element powtórzony w malowaniu nadwozia i wewnątrz kabiny. Deska rozdzielcza jest wsparta asymetrycznym karbonowym „Y”, nośnym i stylistycznym elementem otaczającym kokpit.

Konstrukcja wielofunkcyjnej kierownicy z wyświetlaczem jest zainspirowana kierownicami z F1. Jej kształt ma zapewnić najlepszą ergonomię i doskonałe wyczucie samochodu, bez konieczności odrywania rąk podczas jazdy. Specjalny fotel marki OMP z homologacją FIA ze skorupą z włókna węglowego otula kierowcę, zapewniając komfort, bezpieczeństwo i stabilność.

Program dla klientów

Klienci którzy kupią Lamborghini Essenza SCV12 staną się częścią ekskluzywnego klubu, który zapewni im dostęp do specjalnych programów umożliwiających prowadzenie ich samochodu na najbardziej prestiżowych torach na świecie. Program obejmuje usługę przechowywania samochodów w nowym hangarze zbudowanym w Sant’Agata Bolognese dla klubu Essenza SCV12. Każdy samochód będzie miał spersonalizowany garaż i dedykowane usługi, w tym kamery internetowe, aby klienci mogli monitorować swoje samochody 24 godziny na dobę za pomocą aplikacji. W obiekcie znajduje się również „Lamborghini Squadra Corse Drivers Lab” firmy Tecnobody, które oferuje programy treningowe podobne do tych, które stosują oficjalni kierowcy wyścigowi Lamborghini.

Kalendarz imprez dla klientów na torach wyścigowych wystartuje w 2021 r. Rozpocznie się od wydarzeń typu „przyjedź i jedź”. Będą się one odbywały na wielu torach homologowanych przez FIA. Wsparcie dla kierowców i sprzętu zapewni personel techniczny Squadra Corse przy wsparciu Emanuele Pirro, pięciokrotnego zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans i doskonałego szkoleniowca. Marco Mapelli, kierowca fabryczny Lamborghini Squadra Corse również będzie służył wsparciem kierowcom.

Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.