MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Ram 1500 TRX: najszybszy pick-up z silnikiem HEMI V8

FIAT Chrysler Automobiles zaprezentował na amerykańskim rynku nową wersję pick-upa Ram 1500 TRX. To obecnie najszybszy i najmocniejszy seryjnie produkowany pick-up na świecie. Posiada turbodoładowany silnik V8 HEMI o pojemności 6.2 litra i mocy 702 KM i 880 Nm momentu obrotowego. Został on zaprojektowany, aby poradzić sobie w najtrudniejszych warunkach. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 190 km/h. Przyspieszenie od 0 do 160 km/h zajmuje mu zaś tylko 10.5 sekundy.

Z zewnątrz

Samochód posiada zupełnie nowy przód z dużym logo RAM. Nowe zintegrowane kompozytowe poszerzenia błotników zwiększają szerokość nadwozia o 20 cm i są wyposażone w stalowe elementy zewnętrzne. Nowe światła obrysowe LED są sprytnie zintegrowane z poszerzeniem maski przedniego zderzaka, wzmacniając nową estetykę samochodu. W pełni adaptacyjny system oświetlenia przedniego z diodami LED (AFS) obejmuje podwójne, dwufunkcyjne projektorowe reflektory.

Wnętrze

Samochód oferuje najbardziej przestronne wnętrze w tym segmencie, które wykonane jest z materiałów klasy premium. Deska rozdzielcza pokrytą została skórą. Ram TRX oferuje trzy opcje wnętrza, z wykorzystaniem wysokiej jakości materiałów i winylu, a także wysokiej jakości skóry i zamszu z dostępnymi czerwonymi i karbonowymi akcentami. Przeprojektowana konsola środkowa z dużymi schowkami zawiera nową dźwignię zmiany biegów, bezprzewodową ładowarkę do telefonu i pięć portów USB, w tym porty typu A i C. Nowa kierownica pokryta jest oczywiście skórą z akcentami z zamszu i włókna węglowego. Łopatki zmiany biegów wykonane są z aluminium i są po prostu duże, jak całe auto.

W samochodzie zastosowano oczywiście duży, bo aż 12-calowy ekran dotykowy. Dostępna jest nawigacja a także 900-watowy system audio z 19 głośnikami od Harman Kardon, który oferuje niestandardowe wrażenia słuchowe. Oprócz ekranu dotykowego samochód wyposażono także w całkowicie nowy wyświetlacz Head-up display. Może on wyświetlać do pięciu różnych obszarów informacji jednocześnie, nie odwracając uwagi kierowcy od drogi. Dostępne cyfrowe lusterko wsteczne zastępuje tradycyjne lusterko wsteczne z dużym, aż 9,2-calowym monitorem LCD.

Napęd, zawieszenie

Duży wlot powietrza ma na celu dostarczyć jak najwięcej powietrza do ogromnego silnika V8. Samochód wyposażony jest w ośmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów TorqueFlite 8HP95, która zapewnia szybką i precyzyjną zmianę biegów. Aby zapewnić dużą ilość powietrza zasilającego ten wielki silnik zastosowano największy filtr powietrza zapewniający doskonałe jego filtrowanie także w mocno zapylonych warunkach.

Samochód posiada całkowicie nowe zawieszenie z aktywnym tłumieniem, zainspirowane pustynnymi wyścigami, z wahaczami z kutego aluminium. Amortyzatory dostarczyła firma BILSTEIN. To nowa, adaptacyjna konstrukcja Black Hawk e2 o średnicy 2,5 cala. Charakteryzuje się krótkim czasem reakcji i lepszym odprowadzaniem ciepła przy dużych prędkościach w trudnym terenie. Dzięki temu skok koła jest teraz aż o 40% większy w porównaniu z pozostałymi wersjami RAM 1500. Wynosi on aż 33 cm. Całkowicie nowe 18 calowe, aluminiowe felgi są dostępne zarówno w wersji standardowej, jak i w opcji z blokadą beadlock. Natomiast 35-calowe opony Goodyear Wrangler Territory 325/65 / R18 All Terrain, zostały opracowane wyłącznie dla Ram TRX. Zapewniają one niezrównany poziom odporności na zużycie, przyczepność i obniżony poziom hałasu. Samochód posiada też największe przednie hamulce w segmencie w rozmiarze aż 15 cali.

Systemy

Nowy tryb jazdy Baja kontroluje napęd na cztery koła i pracę układu kierowniczego, kontroli stabilności, pracę skrzyni biegów i zawieszenia, aby zapewnić najwyższą wydajność na pustyni. Zapewnia on maksymalne możliwości jazdy po pofałdowanych, luźnych nawierzchniach. Tryb Trailer Reverse Steer Control jest dostępną samodzielną opcją w Ram TRX. Wykorzystuje pokrętło do skierowania przyczepy w żądanym kierunku, podczas gdy system kontroluje kierownicę i ułatwia manewrowanie zestawem z przyczepą. Samochód wyposażony jest w ponad 100 aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa i ochrony. W tym w kamerę cofania ParkView z dynamicznymi liniami siatki, elektroniczną kontrolę stabilności (ESC) z elektronicznym ograniczaniem przechyłu i sześć poduszek powietrznych. Dostępne funkcje obejmują monitorowanie martwego pola, adaptacyjny tempomat, hamowanie w trybie Ready Alert oraz system zapobiegania kolizji Full-Speed ​​Forward Collision Warning-Plus.

System Launch Control jest standardem w Ram TRX. Zarządza poślizgiem opon podczas ruszania, aby zapewnić kierowcy jak najlepsze przyspieszenie na prostej. Czujniki prędkości kół obserwują wibracje koła uszkadzające układ napędowy podczas ostrego startu. W ciągu milisekund dostarczają sygnały wejściowe do modułu sterującego pracą układu napędowego, aby zmodyfikować moment obrotowy silnika, w celu odzyskania pełnej przyczepności.

Ram TRX posiada również funkcję wykrywania skoku samochodu. Wykorzystuje ona czujniki prędkości kół i wysokości jazdy oraz akcelerometry, aby zidentyfikować moment, kiedy pojazd jest w powietrzu. System ma na celu zapobieżenie uszkodzeniom układu napędowego podczas lądowania. Działając w ciągu milisekund, funkcja Jump Detection modyfikuje prędkość obrotową i moment obrotowy silnika, wybór biegu, podział momentu obrotowego skrzyni rozdzielczej, współczynniki tłumienia i inne elementy układu napędowego i zawieszenia podczas lądowania, aby zapewnić jak najlepsze osiągi i bezpieczeństwo.

Dynamiczne tryby jazdy

Ram TRX 2021 wykorzystuje oprogramowanie z dostrojoną wydajnością do wstępnej konfiguracji i rozróżnienia pięciu trybów dynamicznych. Są to tryby: Auto, Sport, Holowanie, Śnieg i Niestandardowy. Umożliwiają kierowcy wybór ustawienia pojazdu, który idealnie spełnia ich wymagania do panujących warunków. Tryby jazdy kontrolują układ napędu na cztery koła, reakcję przepustnicy, pracę skrzyni biegów, zawieszenia i elektrycznego wspomagania kierownicy. Wszystkie tryby wykorzystują aktywną kontrolę poślizgu. Tryb niestandardowy umożliwia kierowcy spersonalizowanie pracy tych systemów. Ram TRX oferuje też trzy dynamiczne tryby terenowe – Błoto / Piasek, Skała i Baja. Umożliwiają one wybór ustawienia, które najlepiej pasuje do pokonywanego terenu. Kąt natarcia samochodu wynosi 30,2 stopnia, kąt rampowy 21,9 stopnia, kąt zejścia 23,5 stopnia, a prześwit wynosi 30 cm. Pozwala to Ramowi TRX na dotarcie w dowolne miejsce w terenie.

Informacja prasowa

Jak to powiedziano w pewnym polskim klasycznym filmie:

„- Tu w Ameryce wszystko najlepsze, najszybsze, największe.

– Przepraszam uprzejmie, a w Krużewnikach był? „

A ten RAM to właśnie taki samochód, który nawet i do Krużewnik dojedzie.


Jeśli podoba Ci się to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE, uzyskując dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *