Elektryczny Opel Vivaro e w sprzedaży

Opel rozpoczął przyjmowanie zamówień na nowego, w pełni elektrycznego Vivaro‑e, oferowanego na polskim rynku w cenie 139 350 zł netto. Ponadto klienci Vivaro-e będą mogli ubiegać się o dofinansowanie ze skierowanego do przedsiębiorców programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – „e-VAN”. Program ten zakłada dofinansowanie zakupu elektrycznych samochodów dostawczych z homologacją N1. Maksymalna dotacja przy zakupie lub leasingu elektrycznego vana wynosi do 30% kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż 70 000 zł.

Dostawy bezemisyjnego furgonu Opel Vivaro-e rozpoczną się już w tym roku. Nabywcy Vivaro-e mają do wyboru dwie pojemności akumulatora litowo-jonowego. To 75 kWh dla potrzebujących zasięgu do 330 km lub 50 kWh dla użytkowników, którym wystarczy zasięg do 230 km, gdyż korzystają z pojazdu mniej intensywnie. W obu przypadkach zasięg zmierzono według cyklu WLTP. Niezależnie od wielkości baterii Vivaro‑e świetnie sprawdzi się jako samochód w firmie świadczącej usługi przewozu „door-to-door”.

Opel Vivaro‑e może przewieźć do 1275 kg, czyli prawie tyle samo, co wersja Furgon Compact z 2‑litrowym dieslem (maksymalna ładowność 1405 kg). Elektryczny furgon jest również jedynym zelektryfikowanym samochodem z możliwością wyposażenia w hak holowniczy. Dopuszczalna masa przyczepy wynosi 1000 kg.

Trzy długości

Opel oferuje Vivaro‑e w trzech długościach — 4,6 m (Compact), 4,95 m, (Long) i 5,3 m (Extra Long) — oraz w kilku wersjach nadwozia. Także jako furgon (też z kabiną załogową) oraz platformę z kabiną. Większość wersji Vivaro‑e ma tylko 1,90 m wysokości, co pozwala wjeżdżać na podziemne parkingi. Lista opcji obejmuje szereg systemów wspomagających kierowcę oraz zaawansowanych technologii, takich jak kamera cofania o kącie widzenia 180 stopni i systemy multimedialne z nawigacją. Inne przydatne rozwiązania to między innymi przesuwane drzwi sterowane czujnikami oraz system FlexCargo ułatwiający przewożenie dłuższych przedmiotów.

Moc 100 kW (136 KM) i maksymalny moment obrotowy 260 Nm generowane przez elektryczny napęd sprawiają, że pod względem osiągów Opel Vivaro‑e przewyższa większość elektrycznych samochodów użytkowych. Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 130 km/h pozwala na sprawne poruszanie się autostradami bez drastycznego zmniejszania zasięgu. W celu dalszej poprawy efektywności w modelu zastosowano układ hamowania regeneracyjnego. Odzyskuje on energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości.

Akumulator ulokowany pod przedziałem ładunkowym dodatkowo obniża środek ciężkości. Korzystnie wpływa to na właściwości jezdne na zakrętach oraz stabilność przy bocznym wietrze. Ma to znaczenie nawet przy maksymalnie wykorzystanej ładowności, a także przyczynia się do zwiększenia przyjemności z jazdy.

Ładowanie

Procedura ładowania akumulatora trakcyjnego jest równie łatwa jak wszystkie inne czynności związane z użytkowaniem pojazdu. Każdy Vivaro‑e może być ładowany na kilka sposobów. Za pomocą ładowarki naściennej, na stacji szybkiego ładowania, a nawet po podłączeniu samochodu do domowego gniazdka elektrycznego.

Uzupełnienie zapasu energii do 80% pojemności akumulatora 50 kWh na stałoprądowej stacji ładowania o mocy 100 kW zajmuje 30 minut. W przypadku wersji z akumulatorem o pojemności 75 kWh – około 45 min . Opel oferuje ładowarki pokładowe, aby kierowca mógł jak najszybciej naładować pojazd, a akumulator jak najdłużej zachował sprawność. Akumulator objęty jest gwarancją przez 8 lat/160 000 km.

Oferta kabli i ładowarek ściennych różni się w zależności od specyfiki infrastruktury energetycznej na poszczególnych rynkach. Dzięki temu użytkownik Opla Vivaro‑e znajdzie odpowiednią stację ładowania niemal wszędzie. Na polskim rynku Vivaro‑e jest standardowo wyposażony w jednofazową ładowarkę 7,2 kW. Opcjonalnie samochód można wyposażyć w mocną trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW.

E‑usługi „OpelConnect”

W ramach „OpelConnect” i aplikacji „myOpel” oferowane są specjalne rozwiązania dla pojazdów elektrycznych, które dodatkowo zwiększają funkcjonalność Vivaro‑e. Usługi te są dostępne za pośrednictwem aplikacji. Dzięki funkcjom zdalnego sterowania „OpelConnect” klient może sprawdzić stan naładowania akumulatora oraz zdalnie zaprogramować włączenie klimatyzacji i czas ładowania na ekranie własnego smartfona. Pakiet „OpelConnect” obejmuje także funkcję wzywania pomocy w przypadku awarii (eCall). Dostępne jest wiele innych usług dostarczających informacji o stanie i parametrach pojazdu. Nawigacja online w czasie rzeczywistym informuje o sytuacji w ruchu drogowym.

Dostępne wersje, do 6,6 m3 przestrzeni ładunkowej

Opel dostosował Vivaro‑e do różnych potrzeb klientów. Samochodem można przewieźć do 1275 kg ładunku, a dopuszczalna masa całkowita wynosi od 2800 do 3100 kg. Najkrótsza wersja Compact o długości 4,60 m wypełnia lukę między najmniejszymi i większymi samochodami dostawczymi. Przy średnicy zawracania wynoszącej tylko 11,8 m Vivaro‑e jest też bardzo zwrotny.

W egzemplarzach z otworem na długie przedmioty FlexCargo, przestrzeń ładunkowa w wersji Compact wzrasta z 4,6 do 5,1 m3. Jest on umieszczony w przegrodzie za kabiną. Samochodem można wówczas przewozić przedmioty o długości do 3,23 m. Pojemność przestrzeni ładunkowej w wersjach o długości 4,95 m (Long) i 5,30 m (Extra Long) wynosi odpowiednio 5,8 oraz 6,6 m3. Bez problemu zmieszczą się tam drabiny lub płyty o długości 3,58 lub 3,93 m. W licznych schowkach w kabinie nie zabraknie miejsca na mnóstwo drobnych przedmiotów. Samochód we wszystkich wersjach posiada elektrycznie sterowany hamulec postojowy.

Szerokie drzwi tylne oraz przesuwane drzwi boczne w Vivaro‑e zapewniają łatwy dostęp do przedziału towarowego i pasażerskiego. Szczególnie praktycznym rozwiązaniem są elektrycznie przesuwane drzwi boczne, które można otworzyć z zewnątrz, wykonując odpowiedni ruch stopą.

Systemy wspomagające prowadzenie

Podobnie jak wersje z silnikami spalinowymi Vivaro‑e oferuje wyjątkowo szeroki zestaw systemów wspomagających kierowcę. Podnoszą one poziom bezpieczeństwa profesjonalnych użytkowników auta. Dostępne są między innymi: wyświetlacz projekcyjny (head-up), asystent pasa ruchu, rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych, system wykrywający zmęczenie kierowcy, system ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający oraz system automatycznego hamowania awaryjnego.

Zadaniem ultradźwiękowych czujników w przednim i tylnym zderzaku jest wykrywanie przeszkód przy parkowaniu oraz monitorowanie martwego pola. W zależności od wersji samochód może być wyposażony w kamerę cofania obejmującą kąt 180 stopni. Obraz z niej jest wyświetlany na 7‑calowym ekranie dotykowym. Ten sam ekran współpracuje z systemami Multimedia i Multimedia Navi. Obydwa systemy można zintegrować z telefonem przez Apple CarPlay i Android Auto.

Informacja prasowa


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *