Nowy Jaguar XF – limuzyna i kombi

Jaguar zaprezentował nowego XF w wersji Limuzyna i Sportbrake. Obie wersje mają odnowione elementy zewnętrzne, a także całkowicie nowe i nowoczesne luksusowe wnętrze. Nowy Jaguar XF prezentuje współczesne brytyjskie wzornictwo i inżynierię w najlepszym wydaniu.

Nowego Jaguara XF napędza nowa generacja 2,0-litrowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Ingenium z turbodoładowaniem oraz z technologią Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV) oraz także najnowszy, 2,0-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy Ingenium. Oba zapewniają zwiększoną wydajność i osiągi.

Zmiany zewnętrzne

Zmienił się przedni zderzak, który teraz ma większe i niżej położone wloty powietrza. Ich optyczna szerokość jest powiększona dodatkowo przez szerszą przednią kratkę wlotu powietrza z tradycyjnym logo Jaguara. Wloty powietrza w bocznych błotnikach mają teraz kultowy emblemat Leaper.

Nowe, super smukłe, poczwórne reflektory są w całości wykonane w technologii LED ze światłami do jazdy dziennej „Double J” (DRL). Światła te są dostępne z opcjonalną technologią Pixel LED. Dzięki funkcji Adaptive Driving Beam, system ocenia drogę i automatycznie dostosowuje światła drogowe do maskowania nadjeżdżających pojazdów lub znaków drogowych. System może tworzyć różne wzory wiązek światła, wybierając różne segmenty LED, aby zoptymalizować widoczność nie oślepiając innych kierowców.

Udoskonalenia stylistyczne z tyłu obejmują z kolei szerszy zderzak i górną listwę tylną w kolorze nadwozia. Optycznie obniżają one cały samochód.

Nowe wnętrze

Nowy Jaguar XF ma zupełnie nowe, luksusowe wnętrze z ulepszoną łącznością. Nowy projekt kokpitu jest odważniejszy, bardziej dynamiczny i bardziej skupia się na kierowcy. Nowa sportowa konsola środkowa przechodzi aż do deski rozdzielczej i zawiera opcjonalną ładowarkę bezprzewodową ze wzmacniaczem sygnału telefonicznego. Sercem nowego wnętrza jest płynnie zintegrowany, centralnie zamontowany 11,4-calowy ekran dotykowy HD z zakrzywionego szkła w eleganckiej obudowie ze stopu magnezu, który steruje nowym systemem multimedialnym Pivi Pro. Wykończenia wykonane z okleiny z drewna o otwartych porach i aluminium, mają nowocześnie uformowany kształt.

Nowy lewarek jako jeden z wielu pięknych detali – ma górną część wykończoną szwami „piłki do krykieta”. Jego dolną część wykonano z precyzyjnie zaprojektowanego metalu dla lepszych wrażeń dotykowych. Siedzenia charakteryzują się lepszą amortyzacją, nowymi funkcjami masażu oraz ulepszonym pokryciem ogrzewanych i chłodzących obszarów. Wytłoczone logo Jaguara znajduje się na wszystkich standardowych zagłówkach, a zestaw tapicerki „Jaguar Coventry z 1935 r.” podkreśla dziedzictwo marki.

Szereg zaawansowanych technologii zapewnia zdrowie i dobre samopoczucie wszystkich pasażerów. Opcjonalna we wszystkich modelach jonizacja powietrza w kabinie poprawia jego jakość we wnętrzu dzięki technologii Nanoe. Pomaga ona usunąć alergeny i nieprzyjemne zapachy. System jest również wyposażony w filtrację PM2,5, która wychwytuje ultradrobne cząsteczki – w tym cząstki PM2,5.

Zaawansowane, wydajne silniki

Nowy Jaguary XF i XF Sportbrake są wyposażone w gamę czterocylindrowych silników benzynowych Ingenium i silników wysokoprężnych nowej generacji, które są wyposażone w technologię Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV). Samochód jest dostępny wyłącznie z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, napędem na tylne lub wszystkie koła w następujących wersjach silnika:

Diesel

• Czterocylindrowy turbodoładowany, wysokoprężny silnik hybrydowy (MHEV) o pojemności 2.0 l i mocy 204 KM z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła

Benzyna

• 2,0-litrowy, czterocylindrowy silnik turbo o mocy 250 KM z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła

• 2,0-litrowy, czterocylindrowy silnik turbo o mocy 300 KM z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła

Silnik wysokoprężny o mocy 204 KM wytwarza 430 Nm momentu obrotowego, a jego system MHEV wykorzystuje zintegrowany z paskiem generator rozrusznika (BiSG) umieszczony w komorze silnika w celu odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania. Energia ta jest następnie przechowywana w 48-woltowym akumulatorze litowo-jonowym umieszczonym pod tylną przestrzenią ładunkową. Układ jest w stanie ponownie wykorzystać zgromadzoną energię, aby wspomagać silnik podczas przyspieszania. Zapewnia jednocześnie bardziej wyrafinowany i responsywny system Stop / Start.

Osiągi

Nowy silnik wysokoprężny MHEV o mocy 204 KM rozpędza Jaguara XF Limuzyna RWD od 0 do 100 km / h w 7,6 sekundy. Wersja XF Sportbrake AWD rozpędza się od 0 do 100 km / h w 8,0 sekund. Samochód zapewnia niskie koszty eksploatacji i o 13% mniejszą emisję oraz 14% poprawę wydajności w przypadku XF Sedana RWD w porównaniu z dotychczasowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 180 KM. Silnik ma także większą moc o 24 KM.

Klienci preferujący silniki benzynowe mogą wybierać pomiędzy wersją 2,0-litrową 250 KM lub 300 KM wytwarzającą odpowiednio 365 Nm i 400 Nm. Obie są wyposażone w najnowsze technologie silnikowe, w tym turbosprężarkę typu twin scroll i ciągły zmienny skok zaworów (CVVL). Silnik benzynowy 250 KM zapewnia przyspieszenie 0-100 km / h w 6,9 sekundy dla modelu XF Saloon RWD. Limuzyna XF o mocy 300 KM, dostępna wyłącznie z napędem na wszystkie koła, przyspiesza od 0 do 100 km / h w 6,1 sekundy.

Wszystkie silniki współpracują z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów Jaguara. Można nią sterować za pomocą łopatek zmiany biegów przy kierownicy, co dodatkowo angażuje kierowcę.

Zaawansowane technologie

Nowy XF jest wyposażony w elektroniczną architekturę pojazdu nowej generacji, nazwaną EVA 2.0. Zawiera ona szereg nowych technologii, aby zapewnić, że gotowy na przyszłość pojazd jest zawsze online i ma zawsze zaktualizowane oprogramowanie.

Dostęp do najnowszej technologii informacyjno-rozrywkowej Pivi Pro można uzyskać za pośrednictwem całkowicie nowego 11,4-calowego zakrzywionego szklanego ekranu dotykowego HD. Kluczowe korzyści obejmują zwiększoną przejrzystość, trzykrotnie jaśniejszy i o 48% większy ekran niż w poprzednim modelu. Natomiast uproszczona struktura menu umożliwia kierowcom dostęp do 90% typowych zadań na ekranie głównym lub ich przeglądanie za pomocą maksymalnie dwóch dotknięć.

Aby pomóc kierowcom szybko uzyskać dostęp do ważnych informacji, nowy XF jest wyposażony w nowy, 12,3-calowy interaktywny wyświetlacz HD z ulepszoną grafiką i konfigurowalnym układem. Może on wyświetlać mapy nawigacji pełnoekranowej ze szczegółowymi instrukcjami, cyfrowymi tarczami, mediami, listą kontaktów. Działając w połączeniu z najnowszą technologią Head-up Display, nowy XF zapewnia kierowcom wszystkie potrzebne informacje przy minimalnym rozpraszaniu uwagi.

Intuicyjny nowy system informacyjno-rozrywkowy jest standardowo wyposażony w Apple CarPlay® i umożliwia klientom jednoczesne podłączenie dwóch telefonów przez Bluetooth. Android Auto ™ i Baidu CarLife (zależne od rynku). Systemy te są również dostępne w standardzie. Bezprzewodowe ładowanie urządzeń szybkie ładowanie smartfonów. System zapewnia również wyraźniejsze rozmowy dzięki zewnętrznej antenie.

Aktywna redukcja hałasu

Pierwsza w segmencie technologia aktywnej redukcji hałasu drogowego stale monitoruje wibracje z nawierzchni drogi. Następnie oblicza i emituje przeciwną fazę fali dźwiękowej potrzebnej do usunięcia hałasu słyszanego przez mieszkańców. Oznacza to także niższy poziom hałasu w kabinie.

Nowy XF korzysta również z technologii wspomagania kierowcy najnowszej generacji. Obejmuje on między innymi system Clear Exit Monitor. Ostrzega on pasażerów z przodu i z tyłu o obecności zbliżającego się samochodu lub rowerzysty podczas wysiadania z pojazdu. Tempomat adaptacyjny automatycznie utrzymuje określoną odległość od poprzedzającego pojazdu.

Zaangażowanie Jaguara w tworzenie mocnych i lekkich pojazdów jest kontynuowane w nowym XF. Architektura intensywnie wykorzystująca aluminium obejmuje aluminium z recyklingu z produkcji w obiegu zamkniętym dla większego zrównoważonego rozwoju. Stanowi ważny wkład w podróż Jaguara do świata zerowej emisji, zerowej liczby wypadków i zerowego poziomu zatorów komunikacyjnych.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *