Nowe BMW 128ti – jak Turismo Internazionale

Nowe BMW 128ti to coś więcej niż tylko kolejna wersja silnikowa BMW serii 1. Samochód wypełni lukę pomiędzy BMW 120i, a BMW M135i xDrive, pozycjonując się jako bezkompromisowa maszyna do jazdy, tuż poniżej najwyższego modelu z napędem na wszystkie koła. Wprowadzenie na rynek nastąpi w listopadzie 2020 r.

Samochód jest obniżony o 10 mm. Posiada specjalnie dostrojony sportowy układ jezdny M z blokadą mechanizmu różnicowego typu Torsen oraz specjalny układ kierowniczy. Wszystko to wskazuje, że ten sportowy kompakt z napędem na przód jest bezbłędnie zaprojektowany z myślą o aktywnej jeździe. W BMW 128ti zastosowano także sztywniejsze stabilizatory o większym naprężeniu wstępnym z BMW M135i xDrive. Twardsze sprężyny i odpowiednio dostosowane do tego amortyzatory zapewniają wysoką dynamikę jazdy. Ponadto pojazd z napędem na przednie koła jest o około 80 kg lżejszy od najwyższego modelu.

Napęd

Zastosowany silnik BMW TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l wywodzi się z najmocniejszego 4-cylindrowego silnika z BMW M135i xDrive. Generuje on moc 195 kW (265 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm i uzyskiwany jest w zakresie od 1750 do 4500 obr/min. Moc przekazywana jest poprzez 8-stopniową sportową skrzynię biegów Steptronic. Należy ona do wyposażenia standardowego. BMW 128ti przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie).

Mimo tak sportowych osiągów jego zużycie paliwa jest niewielkie. W cyklu mieszanym wynosi od 6,4 do 6,1 l/100 km, a emisja CO 2 od 148 do 139 g/km. Samochód spełnia przy tym wymogi normy emisji spalin Euro 6. Standardowy system Active Sound Design (ASD) wzmacnia autentyczne brzmienie silnika odpowiednio do charakteru BMW 128ti. Daje to kierowcy sportowe wrażenia słuchowe bez zwiększania emisji hałasu na zewnątrz.

Hamulce

Doskonale hamowanie zapewniają, podobnie jak w BMW M135i xDrive, oferowane w standardzie sportowe hamulce M. Posiadają one zaciski, po raz pierwszy w BMW serii 1 lakierowane na czerwono. Z przodu zastosowano czterotłoczkowe zaciski stałe z aluminium i wentylowane tarcze o wymiarach 360 x 30 mm. Natomiast z tyłu zaciski pływające i wentylowane tarcze o wymiarach 300 x 20 mm. Dla modelu BMW 128ti zarezerwowano także 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Y Spoke 553 M Bicolor. Na życzenie i bez dodatkowej opłaty dostępne są opony sportowe (Michelin Pilot Sport 4).

Wygląd zewnętrzny

Ekskluzywne detale na zewnątrz i wewnątrz odróżniają BMW 128ti od innych modeli i zapewniają mu oryginalny wygląd. Samochód bazujący na modelu M Sport oferuje specjalne osłony i maskownice, poszycia progów oraz napis „ti” przed tylnymi kołami w sportowej czerwieni. W przypadku BMW 128ti w metalizowanym lakierze w kolorze czerwieni Melbourne lub niebieskim Misano akcenty, z których można opcjonalnie zrezygnować, oraz napis „ti” są w kolorze czarnym.

W Niemczech standardowo oferowane będą rozszerzone elementy zewnętrzne Shadow Line z czarną atrapą chłodnicy BMW i czarnymi obudowami lusterek zewnętrznych. Opcjonalne lampy BMW Individual Shadow Line i rezygnacja z wybranych elementów chromowanych dadzą ciemniejszą kolorystykę pojazdu.

Wnętrze

We wnętrzu można znaleźć wiele czerwonych akcentów. Duża powierzchnia w kolorze czerwonym Race na oparciach oferowanych standardowo foteli sportowych, haftowany skrót „ti” na podłokietniku środkowym oraz kontrastujące stebnowanie na podłokietnikach, boczkach drzwi i desce rozdzielczej. Również obręcz i osłona poduszki powietrznej kierownicy sportowej M mają czerwone szwy.

Turismo Internazionale

BMW 128ti wskrzesza długą tradycję BMW: od lat 60. XX wieku skrót „TI”, później „ti”, oznacza „Turismo Internazionale”. Był on używany w sportowych modelach. Począwszy od legendarnego BMW 1800 TI i BMW 2002 TI po BMW 323ti Compact i BMW 325ti Compact z końca lat 90.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *