Hopium Māchina – projekt sedana zasilanego wodorem

Francuski kierowca wyścigowy Olivier Lombard przedstawił nową markę – Hopium. To firma powstała w ramach grupy Hydrogen Motive Company (HMC). Zaprezentowano właśnie projekt pierwszego na świecie samochodu klasy high-end napędzanego wodorem o nazwie Hopium Māchina. Samochód to neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla luksusowy pojazd, który ma mieć 1.000 km zasięgu i możliwość naładowania go do pełna w czasie – uwaga – tylko trzech minut. Oferując aż 500 koni mechanicznych mocy, łączy w sobie najwyższą wydajność, łączność, bezpieczeństwo i ergonomię, a także wyjątkowy luksus i sportowy design.

Pierwszy prototyp Hopium Māchina zostanie zaprezentowany do czerwca 2021 r. Z kolei produkcja ma ruszyć przed 2026 rokiem. Hopium będzie produkowany we Francji, a sprzedaż będzie prowadzona w całej Europie, Chinach, Korei Południowej, Japonii i Stanach Zjednoczonych. Będąc produktem zaawansowanej technologii, Hopium chce zostać światowym liderem w dziedzinie pojazdów napędzanych wodorem. Twórcy firmy przewidują osiągnięcie do 2030 roku obrotów w wysokości 1 miliarda euro.

Olivier Lombard

Olivier Lombard to doświadczony kierowca wyścigowy. W 2011 roku stał się najmłodszym zwycięzcą 24-godzinnego wyścigu Le Mans w klasie LMP2. Patrząc w przyszłość, zajmował się tematem napędu wodorowego już w 2013 roku. Przez siedem lat testował samochody wyścigowe napędzane wodorem ze szwajcarskiego laboratorium Green GT. Ta firma to specjaliści od badań i rozwoju oraz wdrażania systemów elektrowodorowych o dużej mocy. Ich projekt MissionH24 ma na celu zgłoszenie pierwszego samochodu wyścigowego napędzanego wodorem w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2024. Olivier Lombard przeprowadził niedawno pokaz pierwszych wyścigów modeli napędzanych wodorem. W 2020 roku założył on we Francji firmę Hydrogen Motive Company. W jej ramach powstał dział samochodowy – Hopium, którego celem jest opracowanie pierwszego ekskluzywnego sedana napędzanego wodorem.

O frimie Hydrogen Motive Company

Ochrona środowiska i redukcja emisji CO2 oraz efektu cieplarnianego stały się globalnym priorytetem. W tym kontekście wodór jako napęd wydawałby się idealnym rozwiązaniem. HMC (Hydrogen Motive Company) dąży do tego, aby stać się europejskim liderem w branży napędu wodorowego. Celem jest zgromadzenie wszystkich podmiotów globalnie zaangażowanych w prace nad napędem wodorowym. Grupa zamierza zaangażować się w innowacyjne projekty, które doprowadzą do powstania nowych technologii opartych na wodorze.

Ciekawe czy uda się zrealizować chociażby część z tych odważnych założeń…

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *