Ford Mustang Mach 1 wreszcie debiutuje w Europie

Limitowana edycja, sportowego Forda Mustanga Mach 1 po raz pierwszy w historii będzie dostępna dla klientów w Europie. Ford Mustang Mach 1 zadebiutuje w Europie podczas Goodwood SpeedWeek w West Sussex w Wielkiej Brytanii. Według producenta jest to najlepiej prowadzący się Mustang z oferowanych do tej pory w Europie.

Mach 1 czyli jeszcze szybszy Mustang

Osiągi wersji Mach 1 zostały zwiększone dzięki ulepszonej aerodynamice, specjalnie skalibrowanemu silnikowi V8 o pojemności  5,0 litra i mocy 460 KM oraz ulepszonemu chłodzeniu. Ford Mustang Mach 1 jest również pierwszym seryjnym Mustangiem dostępnym w Europie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów TREMEC. Jest ona wyposażona w technologię dopasowywania obrotów w celu płynnej redukcji biegów oraz ulepszoną chłodnicę oleju. Klienci mogą też alternatywnie wybrać 10-biegową automatyczną skrzynię biegów Forda. Jest ona wyposażona również w ulepszoną chłodnicę oleju i posiada zmienione oprogramowanie sterujące. Ma ono na celu zoptymalizowanie wydajności w warunkach drogowych jak i torowych.

Zawieszenie

Unikalna konfiguracja zawieszenia dodatkowo poprawia stabilność i prowadzenie się samochodu. Specjalnie skalibrowane amortyzatory MagneRide 2 i dopasowane sprężyny, stabilizatory i tuleje zapewniają lepszą kontrolę przy dużych obciążeniach na zakrętach. Oprogramowanie sterujące wspomaganiem elektrycznym (EPAS) sprawia że Mach 1 posiada najbardziej precyzyjny układ kierowniczy spośród wszystkich Mustangów oferowanych w Europie.

Z zewnątrz

Oprócz swoich osiągów, Mustang Mach 1 oferuje stylistykę zewnętrzną, która przypomina kultowe Mustangi Mach 1 z lat 60. i 70. Z przetłoczeniem na masce i pasami, ze stylizacją nadwozia opartą na osiągach i z unikalnymi 19-calowymi aluminiowymi  felgami. Model z limitowanej edycji jest dostępny w unikalnym zestawie ośmiu kombinacji kolorów nadwozia, pasków i kontrastowych linii. Nawiązują one do charakterystycznego projektu oryginalnego samochodu. Każdy Mustang Mach 1 jest indywidualnie numerowany z charakterystyczną tabliczką zgodnie z kolejnością jego budowy.

Kultowy silnik V8

Mustang Mach 1 jest wyposażony w 460-konną wersję 5-litrowego, całkowicie aluminiowego silnika benzynowego V8 Forda. Został on specjalnie zmodyfikowany w celu poprawy osiągów zarówno na drodze, jak i na torze.

Układ dolotowy, kolektor dolotowy i przepustnice o średnicy 87 mm są wspólne z modelem Mustang Shelby GT350 dostępnym dla klientów Ford North America. Polepszają one swobodny dopływ powietrza do silnika. Ulepszony dolot powietrza współpracuje ze zmodyfikowanym oprogramowaniem do zarządzania silnikiem oraz wysokociśnieniowym bezpośrednim wtryskiem paliwa, co daje silnikowi wysokoobrotwy charakter. Czerwone pole pojawia się na obrotomierzu przy 7500 obr./min. Moc maksymalna jest osiągana przy 7500 obr / min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 529 Nm przy 4600 obr / min.

Pomocnicza chłodnica oleju silnikowego, również współdzielona z Shelby GT350, współpracuje z nowym adapterem filtra oleju silnikowego. Zapewnia ona optymalny przepływ oleju i stałą wydajność chłodzenia przy dużych obciążeniach. Dostrojony układ wydechowy Active Valve Performance w Mustangu Mach 1 ma cztery 4,5-calowe końcówki, które dodatkowo wzmacniają dźwięk silnika V8.

Manualna skrzynia biegów

Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów TREMEC 3160 wykorzystuje sprzęgło dwutarczowe, aby wygodnie zarządzać agresywną i szybką zmianą biegów przy wysokich obrotach, co maksymalizuje wydajność  samochodu i przyjemność z jazdy. Zastosowano technologię wykorzystującą elektroniczny system sterowania silnikiem, który na krótko podbija jego obroty podczas redukcji biegu, dopasowując prędkość obrotową silnika. Dostępna jest również funkcja tzw. płaskiej zmiany biegów – umożliwiająca kierowcy włączenie następnego biegu bez podnoszenia pedału przyspieszenia. Zwiększona wydajność przekładni jest częściowo możliwa dzięki zastosowaniu zmodyfikowanemu układowi chłodzenia oleju w skrzyni.

Automatyczna skrzynia biegów

Z kolei 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów Forda posiada ulepszony przemiennik momentu obrotowego i unikalną kalibrację dla wersji  Mach 1. Optymalizuje wykorzystanie momentu obrotowego, charakter zmiany biegów i ogólną wydajność. Druga chłodnica powietrze-olej zwiększa wydajność chłodzenia o 75 procent, aby poradzić sobie z dużymi obciążeniami skrzyni podczas jazdy. Modele z manualną i automatyczną skrzynią biegów zawierają dodatkowy układ chłodzenia tylnej osi, który dodatkowo wspomaga jazdę na torze. Są także standardowo wyposażone w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Poprawia on przyczepność zarówno podczas przyspieszania na prostych, jak i podczas wychodzenia z zakrętów.

Gotowy do wyścigu

Mustang Mach 1 korzysta z szeregu zmian aerodynamicznych, które poprawiają osiągi. Zapewniają także charakterystyczny wygląd będący hołdem dla stylizacji oryginalnych modeli.

Unikalna konfiguracja przodu obejmuje nową dwuczęściową kratkę górną, nową kratkę dolną i rozdzielacz oraz nowe kratki boczne. Wszystko to przyczynia się do poprawy wydajności aerodynamicznej i chłodzenia.

Mustang Mach 1 wytwarza o 22% większą siłę docisku niż Mustang GT. Osiągnięto to dzięki tylnemu dyfuzorowi, identycznemu jak w Shelby GT500, oraz dłuższej osłonie, która zawiera specjalne żebra kierujące powietrze chłodzące do hamulców.  Kształt przedniego splittera został zaprojektowany tak, aby zapewnić zwiększoną siłę docisku i lepszą przyczepność. Specjalnie zaprojektowany tylny spojler został dopasowany do aerodynamiki przedniego, aby zapewnić idealną równowagę siły docisku.

Regulowany elektronicznie układ zawieszenia MagneRide 2 steruje płynem wewnątrz amortyzatorów, aby dostosowywać ich charakterystykę do zmieniających się warunków drogowych w czasie rzeczywistym. Został on zmodyfikowany w celu uzyskania jeszcze lepszych osiągów wraz ze sztywniejszymi przednimi sprężynami i stabilizatorami.

Mustang Mach 1 zyskuje również wspomaganie hamulców z szybszym czasem reakcji, zapewniające szybkie i stabilne hamowanie nawet pod dużym obciążeniem. Unikalne, pięcioramienne 19-calowe felgi aluminiowe są o 0,5 cala szersze zarówno z przodu jak i z tyłu. Samochód jest wyposażony w opony Michelin Pilot Sport 4.

Kultowy design

Charakterystyczna, wywodząca się z wyścigów i inspirowana lotnictwem stylizacja była głównym elementem każdej generacji Mustanga Mach 1. Każda także była wzbogacona o kombinacje kolorów naklejek.

Klienci najnowszego modelu z limitowanej edycji mają do wyboru osiem kombinacji kolorów nadwozia oraz pasków na masce i biegnących z boku samochodu. Górna i dolna przednia kratka Mustanga Mach 1 są wykończone w błyszczącej czerni. Kultowe logo Mach 1 pojawia się na tylnej pokrywie i na obu przednich błotnikach.

Każdy Mustang Mach 1 ma unikalną plakietkę na desce rozdzielczej z logo Mach 1 i numerem egzemplarza. Dodatkowo posiada unikalne listwy progowe i nowy wyświetlacz startowy na 12-calowym zestawie wskaźników cyfrowych.

Standardowe technologie zapewniające komfort i wygodę obejmują podgrzewane i chłodzone przednie fotele, zaawansowany system łączności Ford SYNC 3, a także 12-głośnikowy system audio B&O klasy premium oraz modem FordPass Connect 4.

Trochę historii

We wprowadzonym po raz pierwszy w 1969 roku Fordzie Mustangu Mach 1 polepszono osiągi względem Mustanga GT. Zastosowano szereg modyfikacji, w tym mocniejsze silniki V8, zmienione zawieszenie i wprowadzono indywidualną stylistykę. Mach 1 pierwszej generacji ustanowił 295 rekordów prędkości i wytrzymałości na Bonneville Salt Flats, a zespoły wyścigowe korzystające z Mach 1 zdobyły mistrzostwa producentów SCCA w 1969 i 1970 roku. Nowe lub zaktualizowane wersje zostały wprowadzone w 1971, 1974 i 2003 roku. Od 1969 roku wyprodukowano ponad 300 000 pojazdów Mustang Mach 1.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *