Nowy Volkswagen Golf R jest już dostępny. Za…
Mocniejszy, jeszcze bardziej dynamiczny, oszczędniejszy, lepiej skomunikowany z otoczeniem, cyfrowy… To najważniejsze cechy nowego Golfa R, najmocniejszej odmiany Golfa ósmej generacji. Na szczególną uwagę w Golfie R zasługuje innowacyjny napęd na cztery koła 4MOTION z systemem sterowania dopływem momentu obrotowego osobno do każdego z kół tylnej osi. Służy do tego tzw. menedżer dynamiki jazdy. Współpracuje on z m.in. elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego przedniej osi i zawieszeniem o regulowanej charakterystyce tłumienia. 320-konny Golf R standardowo jest wyposażony w system wyboru profilu jazdy.
320 KM
Nowy Golf R to już piąta generacja sportowej odmiany kompaktowego bestsellera marki Volkswagen. Samochód wyróżnia się nie tylko znakomitą trakcją i precyzją prowadzenia, ale również neutralnym zachowaniem oraz wyjątkową zwinnością. Ogromną moc, jak na hatchbacka kompaktowych rozmiarów, zapewnia mu czterocylindrowy turbodoładowany silnik 2.0 TSI. Nowoczesna jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa wyróżnia się kilkoma innowacyjnymi rozwiązaniami. Należy do nich między innymi umieszczony w głowicy cylindrów i chłodzony cieczą układ odprowadzania spalin do turbosprężarki. Silnik posiada także system zmiennego sterowania czasem otwarcia zaworów z podwójnym sterowaniem wałkiem rozrządu. Generowane przez silnik 320 KM mocy, na koła przenosi automatyczna, dwusprzęgłowa, siedmiobiegowa skrzynia DSG.
R-Performance
Osiągi i sportowy styl Golfa R można dodatkowo podrasować za pomocą pakietu R-Performance. W jego skład wchodzą ogranicznik prędkości maksymalnej podniesionej z 250 km/h do 270 km/h, progresywny układ kierowniczy oraz 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów Estoril z oponami w rozmiarze 235/35. Dla miłośników basowego brzmienia przygotowano także układ wydechowy R-Performance, który obejmuje tylny tłumik oraz podwójne tytanowe końcówki po obydwu stronach auta.
Wyposażenie standardowe
Bardzo bogate wyposażenie seryjne Golfa R obejmuje m.in. sportowe zawieszenie obniżone o 20 mm w porównaniu z zawieszeniem pozostałych wersji Golfa ósmej generacji; sportowe fotele ze zintegrowanym zagłówkiem oraz regulacją wysokości i odcinka lędźwiowego; sportową, multifunkcyjną, obszytą skórą kierownicę z funkcją sterowania dotykowego oraz podgrzewaną; 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 225/40; reflektory LED Plus; Digital Cockpit; sprzęt multimedialny Discover Media z nawigacją i 10-calowym ekranem dotykowym.
Bezpieczeństwo
Również imponujące jest standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. W jego skład wchodzą systemy ESP, ASR, ABS, MSR wraz z asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy przyczepy; Front Assist z funkcjami awaryjnego hamowania oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów; Travel Assist z asystentem utrzymania toru jazdy Lane Assist; Car2x, czyli komunikacji między pojazdami i infrastrukturą drogową; rozpoznawania zmęczenia kierowcy oraz Emergency Call, czyli automatycznego wzywania pomocy, a także 6 poduszek powietrznych.
Komfort, kolory i… Cena…
Nad komfortem podróżowania czuwają nie tylko automatyczna, 3-strefowa klimatyzacja z filtrem Air Care, ale także czujnik deszczu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz aktywny tempomat z funkcją Stop&Go. Volkswagen Golf R jest dostępny w trzech kolorach lakieru. To biały Pure (lakier specjalny), niebieski Lapiz (lakier metalizowany) i czarny Deep (lakier perłowy). Do wyboru są również dwa rodzaje 19-calowych obręczy kół – Adelaide i Estoril. Cena Volkswagena Golfa R zaczyna się od 198.690 zł.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.