MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Elektryczny Ford Mustang Mach-E będzie dostępny w Europie

Nowy elektryczny Ford Mustang Mach-E pojawi się w europejskiej ofercie już od początku 2021 roku. To pierwszy całkowicie elektryczny, seryjny Ford, jaki został opracowany od podstaw przez tego producenta. Nazwa nawiązuje do kultowego Mustanga, amerykańskiego samochodu sportowego, jednakże nowy samochód ma z nim niewiele wspólnego. No cóż, SUV-y sprzedają się obecnie jednak najlepiej…

Napędzany energooszczędnym, elektrycznym układem napędowym, pierwszy w historii SUV z rodziny Mustang jest oferowany w 2 wersjach napędu. Z jednym silnikiem z napędem na tylne koła oraz w wersji dwusilnikowej z napędem na wszystkie koła. Mocniejszy napęd może zapewnić przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy. Z kolei dwie wersje pojemności akumulatorów oferują w mocniejszej opcji do 610 km zasięgu jazdy według normy WLTP 2.

Ford Mustang Mach-E otwiera również nowe możliwości dzięki wyrafinowanej technologii zapewniającej komfort, wygodę i wsparcie kierowcy. Telefon jako klucz  umożliwia dostęp do samochodu bez pilota po rozpoznaniu smartfona właściciela. Ponadto najnowsze technologie wspomagania jazdy, parkowania i zapobiegania wypadkom firmy Ford zapewniają prawdziwie intuicyjną i zmniejszającą stres jazdę.

Każdy Ford Mustang Mach-E będzie oferował 3 tryby jazdy. To Whisper, Active i Untamed, które dopasowują dynamikę jazdy i wrażenia zależnie do nastroju kierowcy. Oczywiście ostatni z nich umożliwia pełne wykorzystanie mocy. Ten pięciomiejscowy SUV o sylwetce coupe będzie z czasem coraz lepszy dzięki aktualizacjom oprogramowania dostępnym zdalnie.

Elektryzująca wydajność

Zupełnie nowa platforma Mustanga Mach-E została opracowana przez Ford Team Edison. Inżynierowie w początkowej fazie projektu skupili się na optymalnym rozkładzie masy samochodu. Niezależnie od tego, czy samochód jest wyposażony w 288-ogniwowy system akumulatorów, o pojemności 68 kWh, czy w 376-ogniwowy wariant o pojemności 88 kWh o rozszerzonym zasięgu, akumulator litowo-jonowy jest umieszczony centralnie między osiami i pod podłogą. Wszystko aby uzyskać niski i zarazem optymalnie umieszczony środek ciężkości samochodu.

Wysokowydajne akumulatory – testowane w temperaturach nawet do minus 40 stopni Celsjusza – są zabezpieczone wodoodporną obudową przykrytą osłoną absorbującą uderzenia. Zaawansowany, aktywny system ogrzewania i chłodzenia cieczą reguluje temperaturę akumulatora. System na na celu optymalizację jego działania w ekstremalnych warunkach pogodowych. Dodatkowo na celu ma skrócenie czasu ładowania i zapewnienie dłuższej jazdy z dużą prędkością.

Moc z akumulatora jest przenoszona do całkowicie nowego, chłodzonego olejem silnika prądu przemiennego, zamontowanego z tyłu. Silnik ten napędza tylne koła. W wersjach wyposażonych w napęd na 4 koła dodatkowy silnik montowany jest z przodu samochodu i napędza także przednie koła. Synchroniczny tylny silnik z magnesami trwałymi zapewnia maksymalny moment obrotowy w zaledwie 0,5 sekundy. Zapewnia to doskonałą reakcję na wciśnięcie pedału gazu.

Wersje napędu

· Tylny napęd Mustanga Mach-E zapewnia 269 KM mocy z akumulatorem o standardowym zasięgu, 294 KM z akumulatorem o zwiększonym zasięgu i moment obrotowy 430 Nm. Przekłada się to na  przyspieszenie 0-100 km/h od 6,1 do 6,2 sekundy

· Napęd na wszystkie koła Mustanga Mach-E zapewnia 269 KM mocy z akumulatorem o standardowym zakresie, 351 KM z akumulatorem o zwiększonym zasięgu i momentem obrotowym 580 Nm. Przekłada się to na  przyspieszenie 0-100 km/h od 5,1 do 5,6 sekundy

· Mustang Mach-E First Edition jest standardowo wyposażony jest w napęd na wszystkie koła i akumulator o zwiększonym zasięgu oferując 351 KM mocy i moment obrotowy 580 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi  5,1 sekundy.

· Mustang Mach-E GT jest standardowo wyposażony w napęd na wszystkie koła i akumulator o zwiększonym zasięgu oferując 487 KM mocy i moment obrotowy 860 Nm. Przyspieszenie od 0-100 km/h wynosi 3,7 sekundy

Zasięg i ładowanie

Energooszczędne jednostki napędowe zapewniają do 610 km zasięgu jazdy według normy WLTP dla Mustanga Mach-E z napędem na tylne koła. Dla Mustanga Mach-E z napędem na wszystkie koła oraz wersji First Edition, zasięg ten wynosi do 540 km.

Ładowanie jest szybkie i proste. Ford oferuje kupującym  Mustanga Mach-E opcjonalny Ford Connected Wallbox, dzięki któremu ładowanie w domu będzie szybsze, inteligentniejsze i wygodniejsze. Dostępna w wersjach 7,4 kW i 11 kW ładowarka naścienna może doładować akumulator z 10% do 80% w ok. 6 godzin.

Kompatybilność z szybkim ładowaniem DC jest również standardem. Ładując z mocą do 150 kW za pomocą ładowarki IONITY, Mustang Mach-E z napędem na tylne koła z akumulatorem o zwiększonym zasięgu doda średnio 119 km zasięgu jazdy w ciągu około 10 minut ładowania.

Zintegrowana technologia

W Mustangu Mach-E debiutuje system SYNC nowej generacji, umożliwiający dostosowanie ponad 80 ustawień pojazdu. Od temperatury w kabinie i pozycji siedzenia po oświetlenie otoczenia. Wszystko w celu uzyskania wysoce spersonalizowanych wrażeń z jazdy. System uczy się aby lepiej zrozumieć nawyki poszczególnych kierowców. System na podstawie rutynowych czynności dostosowuje parametry jazdy samochodu.

W kabinie zwraca uwagę duży, pionowy wyświetlacz dotykowy Full HD, o przekątnej 15,5 cala. Ma on uproszczony interfejs, który dostarcza informacji w uporządkowany, łatwo przyswajalny sposób. System multimedialny sterowany jest za pomocą dotykowych elementów na ekranie. Charakterystyczne pokrętło u dołu umożliwia szybką regulację głośności muzyki lub połączeń telefonicznych. W standardzie znajduje się również bezprzewodowa podkładka do ładowania smartfonów.

Nowy sposób patrzenia na Mustanga

Z zewnątrz Mustang Mach-E jest natychmiast rozpoznawalny jako Mustang dzięki charakterystycznym elementom, takim jak długa, mocna maska, stylistyka tylnego pasa, agresywne reflektory i charakterystyczne trzyczęściowe tylne światła.

Wewnątrz inżynierom i projektantom Forda udało się stworzyć pojazd, który jest nie tylko wierny Mustangowi, ale także maksymalizuje przestrzeń dla pięciu pasażerów i bagażu. Wewnątrz wygospodarowano przestrzeń dzięki nowej płycie podłogowej opartej o nową architekturę Forda, poprzez umieszczenie akumulatorów w podwoziu.

Przestrzeń ładunkowa z tyłu, to 402 litry pojemności bagażnika i 1420 litrów pojemności przestrzeni ładunkowej po złożeniu tylnych siedzeń. Dodatkowo uzupełnia ją przedni schowek, który został wygospodarowany dzięki braku silnika spalinowego pod maską. Zapewnia on dodatkowe 81 litrów przestrzeni bagażowej.

Całe wnętrze Mustanga Mach-E stanowi połączenie eleganckiego, nowoczesnego designu i inteligentnej funkcjonalności. Dostępny wysokiej jakości system dźwiękowy B&O obejmuje głośniki zintegrowane z przodu, umieszczone nad otworami wentylacyjnymi i wyglądające jak soundbar. Projekt ten zdobył nagrodę iF DESIGN AWARD 2020.

Kompleksowy ekosystem ładowania

Klienci, którzy złożą zamówienia do 2021 r., otrzymają pięcioletni bezpłatny dostęp do sieci ładowania FordPass. To jedna z największych sieci publicznych stacji ładowania w Europie, obejmująca obecnie ponad 155 000 stacji ładowania. We współpracy z NewMotion klienci Forda będą mogli korzystać z aplikacji FordPass, aby lokalizować, nawigować, płacić i monitorować ładowanie w 21 krajach. Dodatkowo nabywcy Forda Mach-E otrzymają również roczny, darmowy dostęp do sieci szybkiego ładowania IONITY. Sieć ta utworzyła już ponad 300 stacji ładowania i niebawem ich liczba powiększy się do planowanych 400. Ford jest także członkiem-założycielem i udziałowcem konsorcjum IONITY – dostarczającego stacje ładowania dużej mocy wzdłuż tras autostrad i w kluczowych lokalizacjach w Europie.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *