Lamborghini SC20 – torowy roadster

Zaprojektowany przez Lamborghini Squadra Corse model SC20, to ekstremalny supersamochód typu one off. Powstanie na specjalne zamówienie w jednym egzemplarzu. Co ciekawe, otrzymał homologację drogową. Samochód powstał na życzenie klienta, który zaangażował się w projekt już od pierwszych rysunków projektantów Lamborghini.

Wspólnym celem było zbudowanie wyjątkowego pojazdu, dodatkowo ekstremalnego w swojej konstrukcji i osiągach. Samochodu zdolnego do połączenia rozwiązań aerodynamicznych zaczerpniętych z wyścigowych Lamborghini, zawierającego niespotykane dotąd linie i ekskluzywne detale. „Dwa lata po SC18 Alston, SC20 był nowym, intrygującym wyzwaniem. Głównymi źródłami inspiracji były Diablo VT Roadster, Aventador J, Veneno Roadster i Concept S. Jednakże rezultatem jest dramatyczne połączenie kreatywności i wyścigowej postawy ”- powiedział Mitja Borkert, Head of Design Lamborghini Centro Stile.

Włókno węglowe

Głównym materiałem użytym do konstrukcji samochodu jest oczywiście włókno węglowe. Lamborghini SC20 posiada ekskluzywne detale, począwszy od kolorów nadwozia na bazie Bianco Fu (biały), na którym wyróżnia się malowanie Blu Cepheus (niebieski). Ten sam odcień oczywiście znajduje się we wnętrzu, na przemian z Nero Cosmus (czarny) i Bianco Leda (biały). Najważniejszym elementem przedziału pasażerskiego jest widoczne włókno węglowe w pokrywie deski rozdzielczej, tylnej ścianie, panelach drzwi, konsoli środkowej i wykończeniu kierownicy. Włókno węglowe jest również używane w skorupach siedzeń tapicerowanych Alcantarą i skórą. Z drugiej strony klamki drzwi są wykonane z litego aluminium. Wreszcie, otwory wentylacyjne są tworzone przy użyciu technologii druku 3D w fabryce Sant’Agata Bolognese.

Napęd

Silnik Lamborghini SC20 to flagowy V12 Lamborghini o pojemności 6498 cm 3. To silnik o maksymalnej mocy 770 KM przy 8.500 obrotów, rozwijający maksymalny moment obrotowy 720 Nm przy 6.750 obr./min. Moc na koła przenosi zoptymalizowana, siedmiobiegowa przekładnia Independent Shifting Rod (ISR). Napęd na oczywiście cztery napędzane koła dystrybuowany jest za pośrednictwem centralnego elektronicznego mechanizmu różnicowego. Samochód posiada Opony Pirelli PZero Corsa o średnicy 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. Są one zamontowane na aluminiowych obręczach z pojedynczą nakrętką.

Giorgio Sanna, szef Lamborghini Motorsport, skomentował: „SC20 to oczywiście jeszcze jedno ćwiczenie techniczne i stylistyczne,. Łączy ono doświadczenie Squadra Corse z projektem Lamborghini. Mistrzowsko zinterpretowane przez nasze Centro Stile w oparciu o życzenia klienta, na którym skupiono się podczas projektu, cały proces rozwoju i budowy pojazdu”.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *