MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Koniec e-Golfa: VW przystosowuje Szklaną Manufakturę do produkcji ID.3

Volkswagen e-Golf należy już do historii. Na dzień przed wigilią, jego ostatni egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. Ostatnia sztuka z 50.401, które od marca 2017 roku wyprodukowano w Dreźnie ma nadwozie w kolorze Uranogrey. Przez pierwsze trzy tygodnie 2021 roku linia produkcyjna w Szklanej Manufakturze będzie przebudowywana, aby już pod koniec stycznia pierwszy Volkswagen ID.3 zjechał z linii montażowej. Danny Auerswald, dyrektor Szklanej Manufaktury: „Koniec produkcji e-Golfa to początek ostatnich przygotowań do rozpoczęcia produkcji ID.3. Już za kilka tygodni otworzymy kolejny rozdział w historii Szklanej Manufaktury. Po Zwickau jesteśmy drugim zakładem w Europie, który produkuje samochody oparte na nowej modułowej platformie podłogowej dla samochodów elektrycznych. W ten sposób Volkswagen podkreśla znaczenie saksońskich fabryk w e-ofensywie całego koncernu”.

Thomas Aehlig, Przewodniczący Rady Zakładowej Szklanej Manufaktury: „Rozpoczęcie montażu ID.3 to bardzo dobra wiadomość dla pracowników. To także nagroda za ogromny wysiłek włożony w przekształcenie zakładu, które zapoczątkowano w 2016 roku. Zapewniliśmy załodze miejsca pracy i dodatkowo mamy perspektywę rozwoju w przyszłości”.

Zakład w Dreźnie: dwuetapowy montaż wyposażenia technicznego do produkcji ID.3

Na początku 2021 r. linia produkcyjna w Szklanej Manufakturze zostanie przebudowana. Będzie spełniała wymagania niezbędne do produkcji modeli opartych na platformie MEB. Pierwsze prace przed uruchomieniem produkcji ID.3 odbyły się już latem 2020 r. Jako pierwszą przystosowano jedną z siedmiu stacji, w której następuje skręcenie podwozia i nadwozia. Dalsze prace w okresie zimowym obejmują uruchomienie stanowiska montażu panoramicznego dachu. Dodatkowo zostaną wymienione uchwyty do montażu deski rozdzielczej, foteli i kanapy.

e-Golf: jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie

e-Golf debiutował w 2014 roku i do lata 2020 roku był produkowany w Wolfsburgu. W 2017 roku, aby sprostać wysokiemu popytowi, produkcję uruchomiono również w Szklanej Manufakturze. W ciągu siedmiu lat w obydwu zakładach powstało w sumie 145.561 egzemplarzy tego modelu. Pod względem sprzedaży e-Golf jest jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie – szczególnie wśród klientów w Norwegii oraz w Niemczech.

Szklana Manufaktura w Dreźnie: od 2017 roku wizytówka e-mobilności

Z linii produkcyjnej w Szklanej Manufakturze, od jej otwarcia w 2001 roku, zjeżdżały luksusowa limuzyna Phaeton (84.235 egzemplarzy, lata produkcji 2001-2016), Bentley Flying Spur (2186 sztuk, lata produkcji 2005/2006 i 2013/2014) oraz oczywiście e-Golf (50.401 egzemplarzy, lata produkcji 2017-2020).

Wprowadzenie na rynek e-Golfa oznaczało także przekształcenie Szklanej Manufaktury w „Centrum przyszłej mobilności”. Innowacyjne obszary biznesowe – takie jak Future Mobility Incubator (program dla start-upów utworzony przez Volkswagena) oraz Future Mobility Campus (laboratorium szkoleniowo-edukacyjne), uruchomienie ekskluzywnego punktu odbioru samochodów i miejsce rozwoju systemu Produkcji 4.0 – sprawiły, że Szklana Manufaktura zapewniła sobie pewne miejsce w przyszłości. Jej udana transformacja będzie kontynuowana wraz z rozpoczęciem seryjnej produkcji ID.3, która nastąpi już pod koniec stycznia 2021 roku.

Platforma MEB: dzięki niej samochody elektryczne będą dostępne dla mas

ID.3 to pierwszy model koncernu Volkswagen skonstruowany w oparciu o modułową platformę dla samochodów elektrycznych (MEB). Dzięki niej ID.3 dysponuje dużym zasięgiem, oferuje przestronne wnętrze i zapewnia dynamiczne prowadzenie. Od września do klientów w Europie trafiło ponad 28.000 egzemplarzy tego modelu.

Niemcy: miejsce produkcji e-samochodów

Zdecydowany krok w kierunku e-mobilności sprawia, że Volkswagen wnosi istotny wkład w ochronę klimatu. Marka tworzy w ten sposób długoterminowe perspektywy zatrudnienia dla około 100.000 pracowników niemieckich fabryk. Oprócz produkcji w zakładzie w Zwickau i już za chwilę również w Dreźnie, w e-mobilność zaangażowane są także zakłady komponentów w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Wolfsburgu. Wytwarza się w nich takie podzespoły, jak silnik elektryczny lub akumulator. Od 2022 roku fabryki w Emden i Hanowerze również rozpoczną produkcję samochodów elektrycznych. W perspektywie średnioterminowej główna fabryka Grupy Volkswagen w Wolfsburgu stanie się pionierskim, wysoce zautomatyzowanym zakładem produkcji samochodów elektrycznych.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *