Volkswagen Caddy Maxi – w Poznaniu ruszyła seryjna produkcja

Seryjna produkcja Volkswagena Caddy piątej generacji ruszyła w zakładach Volkswagen Poznań w październiku roku 2020. Specjalnie na potrzeby tego modelu, poznańska fabryka Volkswagena została rozbudowana i znacznie zmodernizowana. Moce produkcyjne zakładu cały czas wzrastają. W ślad za wersjami Caddy 5 – osobową, furgon i kempingową Caddy California – uruchomiono właśnie produkcję największej jego wersji Caddy Maxi. Posiada ona zwiększony rozstaw osi, większą przestrzeń ładunkową i większe drzwi boczne.

Dwie europalety w Caddy Maxi

Nowy Volkswagen Caddy Maxi zapewnia miejsce ładunkowe dla nawet dwóch europalet. Nowy Volkswagen Caddy Maxi 5 generacji, którego produkcję rozpoczęto właśnie w zakładach Volkswagen Poznań, charakteryzuje się znacznie większymi rozmiarami. Jego rozstaw osi jest o 215 mm większy niż wersji bazowej i wynosi 2970 mm. Długość przestrzeni ładunkowej wzrosła w ten sposób do 2150 mm, a długość całego pojazdu do 4853 mm. Pojemność ładunkowa Caddy Maxi to 4,0 m3. Nowy model charakteryzuje się również większą szerokością bocznych drzwi przesuwnych – teraz to 840 mm. W ten sposób w powiększonej powierzchni ładunkowej można umieścić bokiem aż dwie europalety, co jest oczywistą przewagą nad konkurencją.

„Rok 2020 przebiegał dla nas pod znakiem intensywnych przygotowań do produkcji Caddy piątej generacji. Ważnym członkiem tej rodziny modelowej jest również Caddy Maxi, którego produkcja właśnie rusza w Volkswagen Poznań. Dzięki automatyzacji produkcji znacznie zwiększyliśmy potencjał wytwarzania aut ze zwiększonym rozstawem osi. Jest to o tyle ważne, że zapotrzebowanie na tego typu wersję momentami przewyższa 50% całego wolumenu Caddy” – podkreśla Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań.

Caddy 5 i Caddy 5 Maxi na wspólnej linii produkcyjnej

W odróżnieniu od Caddy 4, produkcja Caddy 5 Maxi i Caddy 5 odbywa się na wspólnej linii. Jest to nowością w fabryce Volkswagen Poznań. „Właśnie rozpoczyna się faza uruchomienia produkcji seryjnej Caddy Maxi. Przebiega ona zgodnie z założonym harmonogramem” – mówi Marcin Kanturski, dyrektor produkcji w zakładzie w Poznaniu. Dodaje: „W przypadku Caddy 4 linie produkcji ścian bocznych w dziale budowy karoserii były wcześniej oddzielone. Powodowało to, że występowało ograniczenie w ilości produkowanych samochodów. Po rozbudowie zakładu w Poznaniu, dzięki połączeniu procesu w jednej zautomatyzowanej linii, ograniczenia zostały zredukowane”.

Nowy Volkswagen Caddy 5 – w tym również jego wersja Maxi – został zbudowany na modułowej platformie MQB. Dzięki MQB nie tylko zwiększyły się jego wymiary, ale także zastosowane zostały najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne. Innowacyjne systemy wsparcia kierowcy zwiększają bezpieczeństwo i czynią prowadzenie łatwiejszym. Korzystające z sieci internetowej systemy infotainment i cyfrowe systemy obsługi, zamieniają Caddy w smartfona na kołach. Natomiast nowa technika podwójnego wtrysku – Twindosing sprawia, że wysokoprężne silniki TDI są teraz czystsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *