Elektryczny SUV – Volkswagen ID.4 już dostępny

Po ID.3, kompaktowy SUV ID.4 jest drugim modelem Volkswagena, w którego konstrukcji wykorzystano nową platformę podłogową MEB. Volkswagen przedstawił właśnie ofertę seryjnej wersji elektrycznego SUVa. ID.4 oferowany jest w kilku wariantach, odpowiadających na zróżnicowane preferencje klientów. Samochód w podstawowej wersji Pure dostępny jest już od 156 390 złotych. Topowa odmiana Pro Performance Max, oferująca standardowo m.in. wyświetlacz head-up wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości czy panoramiczne okno dachowe, dostępna jest za 253 190 złotych.

„Dzięki ID.4 Volkswagen poszerza ofertę samochodów elektrycznych o model, który należy do najszybciej rozwijającego się segmentu na świecie. Do klasy kompaktowych SUV-ów. Ponad połowa ankietowanych w naszym ubiegłorocznym badaniu uznała, że poszerzenie oferty aut elektrycznych o SUV-y może zwiększyć popularność samochodów elektrycznych w Polsce. Jestem przekonany, że ID.4 ma wszystko by odnieść rynkowy sukces.” – mówi Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen w Polsce.

Podobnie jak w przypadku ID.3, również ID.4 oferowany jest w kilku prekonfigurowanych wersjach. Bazowy model z akumulatorem Pure dostępny jest od 156 390 złotych. Standardowo wyposażony został m.in. w system nawigacji satelitarnej Discover Pro. Samochód w tej wersji zapewnia zasięg wynoszący do 346 km (wg WLTP) oraz możliwość ładowania mocą do 50 kW.

ID.4 z akumulatorem Pure i Pure Performance

W wersji Pure, ID.4 z akumulatorem o pojemności energetycznej 52 kWh, który zapewnia zasięg do 346 km (wg WLTP), jest dostępny w trzech odmianach – podstawowej (156 390 zł) oraz City (170 990 zł) i Style (188 090 zł). Analogiczne odmiany dostępne są także dla ID.4 z akumulatorem Pure Performance. Pozwala on na szybsze przyspieszenie do 100 km/h, niż wersja Pure. Setkę osiąga on w 9 sekund, podczas gdy wersja Pure zapewnia przyspieszenie w 10,9 s. do 100 km/h. Ich ceny to odpowiednio: 162 790 zł (Pure Performance), 177 390 zł (Pure Performance City) oraz 194 490 zł (Pure Performance Style).

W wyposażeniu seryjnym ID.4 Pure Style i Pure Performance Style znajdują się m.in. reflektory LED Matrix, klimatyzacja trójstrefowa, kamera cofania, system nawigacyjny Discover Pro, podgrzewane fotele z przodu i kierownica, po 2 porty USB-C z przodu i z tyłu.

ID.4 z akumulatorem Pro Performance

Volkswagen ID.4 z akumulatorem Pro Performance o pojemności energetycznej 77 kWh, gwarantuje zasięg do 523 km (wg WLTP). Zapewnia on przyspieszenie w 8,5 s. do 100 km/h. Jest oferowany w wersjach – podstawowej, Life, Business, Family, Tech i Max. Ceny zaczynają się od 190 890 zł za model podstawowy i kończą na 253 190 zł za wersję Max. W wyposażeniu dwóch ostatnich wersji znajduje się m.in. wyświetlacz Head Up Display, który oferuje obraz w rozszerzonej rzeczywistości. W polu widzenia kierowcy dynamicznie wyświetla on wybrane symbole i łączy je z rzeczywistym ukształtowaniem terenu. Na przykład, strzałki sygnalizujące skręt w nawigacji pojawiają się w polu widzenia kierowcy w odległości dziesięciu metrów od siebie i dopasowują do przebiegu trasy.

W późniejszym terminie do oferty ID.4 dołączy także wariant z akumulatorem Pro.

Możliwość indywidualizacji

Volkswagen ID.4 jest dostępny z trzema silnikami do wyboru. O mocy 148 KM, 170 KM lub 204 KM w zależności od wersji akumulatora. Prędkość maksymalna samochodu jest elektronicznie ograniczona do 160 km/h. Model dostępny jest w siedmiu wariantach kolorystycznych (w wersjach z czarnym dachem lub z dachem w kolorze nadwozia). Klient może wybrać jeden z trzech typów tapicerki i wyselekcjonować preferowany rodzaj felgi (od 18 do 21 cali). Na liście opcjonalnych elementów wyposażania znaleźć można m.in.: pompę ciepła, hak holowniczy czy zewnętrzny pakiet stylistyczny. Wkrótce do oferty ID.4 dołączy topowy model z napędem na cztery koła – ID.4 GTX.

W 2020 roku Volkswagen potroił dostawy samochodów elektrycznych i dzięki modelom z rodziny ID. Dzięki temu już jest liderem rynku w wielu krajach. Produkcja seryjna ID.4 w zakładach w Zwickau (Niemcy), Anting i Foshan (w Chinach) już się rozpoczęła. Fabryki w Chattanooga (USA) i w Emden (Niemcy) rozpoczną produkcję elektrycznego SUV-a w 2022 roku. Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży ID.4 Volkswagen podkreśla swoje ambicje, aby zostać liderem rynku samochodów elektrycznych na świecie. Do 2023 roku marka zainwestuje w tym celu ponad 11 miliardów euro. Do 2025 roku Volkswagen zamierza produkować 1,5 miliona samochodów elektrycznych rocznie.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *