McLaren Artura – premiera wysokowydajnej hybrydy
Dzisiejszy debiut nowego w każdym calu modelu McLaren Artura otwiera kolejny rozdział w historii pionierskiego producenta supersamochodów luksusowych i rozpoczyna nową erę technologii i osiągów w klasie supersamochodów.
Wysokowydajna hybryda
Pierwsza seryjnie produkowana wysokowydajna hybryda (High-Performance Hybrid – HPH) McLarena, wykorzystuje ponad pięćdziesięcioletnie doświadczenia firmy w obszarze motoryzacji wyścigowej i drogowej. Wykorzystuje je do produkcji supersamochodu nowej generacji łączącego przełomową technologię z zaangażowaniem McLarena w tworzenie rozwiązań zapewniających doskonałe wrażenia z jazdy.
Oparty na filozofii ultralekkiej inżynierii McLarena, nowy model Artura można uznać za kwintesencję wszystkich cech samochodów marki. Wśród nich to bezsprzecznie wyjątkowe wzornictwo, bezkonkurencyjne osiągi, dynamiczna doskonałość i innowacyjność inżynieryjna. Napęd elektryczny wprowadza do modelu dodatkowe korzyści w postaci jeszcze szybszej reakcji przepustnicy, niższych emisji oraz zasięgu do 30 km bezemisyjnej jazdy przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną*.
Całkowicie nowy model samochodu był dla zespołu inżynierów i projektantów McLarena okazją do zaproponowania innowacyjnych rozwiązań. Wśród nich najważniejsze polegało na zachowaniu filozofii ultralekkiej inżynierii McLarena w supersamochodzie hybrydowym. Samochód z tym rodzajem napędu wyposażony jest w hybrydowe komponenty, w tym silnik elektryczny i akumulatory.
Nowa lekka karbonowa konstrukcja
Wymagający program ograniczania masy pojazdu, obejmujący każdy aspekt samochodu, od podwozia – tu debiutuje nowa lekka karbonowa konstrukcja McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA), przez kompaktowy układ napędu HPH, po takie detale jak waga okablowania elektrycznego (tu uzyskano redukcję o 10%) – przyniósł modelowi Artura rezultat w postaci najniższej dotychczas masy suchej – zaledwie 1.395kg*. Masa całkowita komponentów hybrydowych wynosi zaledwie 130kg (w tym bateria akumulatorowa – 88 kg i silnik elektryczny – 15,4 kg). Przekłada się to na masę własną samochodu na poziomie 1.498 kg* wg standardów DIN, odpowiadającą porównywalnym supersamochodom nieposiadającym napędów hybrydowych. Dla modelu Artura oznacza to dodatkową przewagę konkurencyjną w postaci niezwykle niskiej masy.
„W proces tworzenia modelu Artura przelaliśmy każdą kroplę wiedzy i doświadczenia McLarena. Nasz nowy samochód hybrydowy zapewnia pełen zestaw cech, z których słyną samochody naszej marki: osiągów, zaangażowania kierowcy i doskonałej dynamiki, a przy tym oferuje dodatkową korzyść – napęd elektryczny. Wprowadzenie na rynek modelu Artura to moment przełomowy – dla firmy, dla naszych klientów, którzy docenią samochód i będą się nim cieszyć, a także dla całego segmentu supersamochodów.” – Mike Flewitt, Dyrektor Generalny McLaren Automotive
Silnik spalinowy V6 turbo
W samym sercu napędu modelu Artura umieszczono nowy, podwójnie doładowany silnik benzynowy V6 o pojemności 2.993 cm3. Przy mocy 585 KM – niemal 200 KM w przeliczeniu na litr pojemności – i 585 Nm momentu obrotowego, aluminiowy silnik z systemem suchej miski olejowej jest kompaktowy i ultralekki; przy masie zaledwie 160kg jest o 50 kg lżejszy i wyraźnie mniejszy od silnika McLaren V8.
Zaprojektowany do użytkowania z optymizującym emisję filtrem cząstek stałych, silnik M630 został także udoskonalony. Dzięki cylindrom nachylonym pod kątem 120 stopni, pomiędzy nimi zmieściły się turbosprężarki (system ten zwany jest ‘hot vee’). Rozwiązanie to oprócz poprawy osiągów obniżyło środek ciężkości samochodu. Układ cylindrów nachylonych pod kątem 120° zwiększa osiągi silnika poprzez ograniczanie strat ciśnienia poprzez układ wydechowy. Umożliwia to także zastosowanie sztywniejszego wału napędowego. Taka konstrukcja oznacza możliwość „kręcenia silnika” do 8.500 obrotów na minutę.
Silnik elektryczny
Z nowym silnikiem V6 harmonijnie współpracuje kompaktowy elektryczny silnik tarczowy, umieszczony w obudowie przekładni silnika. Mniejszy i o większej gęstości mocy niż konwencjonalny elektryczny silnik radialny, jest w stanie wygenerować 95 KM i 225 Nm przy gęstości w przeliczeniu na kg o 33% wyższej, niż układ zaprojektowany dla modelu McLaren P1™. Natychmiastowość podania momentu obrotowego – zjawisko znane jako ‘niwelacja luki momentu obrotowego’ (‘torque infill’) – to kluczowy element ostrej jak brzytwa reakcji przepustnicy modelu Artura. Przyspieszenie jest porywające: Artura osiąga prędkość 100km/h w zaledwie w 3,0 sekundy *, 200km/h w 8,3 sekundy* i 300km/h w 21,5 sekundy *. Prędkość maksymalna wynosi 330km/h.
Dwusilnikowy układ napędowy scala w jedno dwusprzęgłowa skrzynia biegów stworzona specjalnie dla modelu Artura. Mimo iż układ przekładni wzbogacono o jeden stopień – by zoptymalizować podaż mocy i momentu obrotowego – w porównaniu z dotychczas wykorzystywaną skrzynią biegów McLarena, nowa lekka skrzynia z krótkim przełożeniem jest krótsza od poprzedniego modelu o 40 mm. Nie wymagała też montażu biegu wstecznego; silnik elektryczny obsługuje proces cofania obracając się w przeciwnym kierunku.
Baterie
Silnik elektryczny jest zasilany baterią akumulatorową składającą się z pięciu modułów litowo-jonowych. To źródła 7,4 kWh energii użytkowej, zapewniającej zasięg do 30 km jazdy przy zasilaniu wyłącznie prądem. Bateria akumulatorowa jest chłodzona czynnikami chłodzącymi. Układ zasilania – w tym jednostkę dystrybucji mocy, przenoszącą moc z akumulatora z tylnej części samochodu – zamocowano na podłożu z konstrukcyjnych włókien węglowych. Cały układ zasilania połączono na stałe z konstrukcją samochodu z myślą o optymalizacji sztywności konstrukcji, rozłożenia masy i zabezpieczeń przeciwzderzeniowych.
Ładowanie
Model Artura zaprojektowano jako hybrydę plug-in, czyli z pełną opcją zasilania z sieci; 80% naładowania baterii można osiągnąć zaledwie po 2,5 godz. ładowania z wykorzystaniem standardowego kabla zasilającego do pojazdów elektrycznych (EVSE). Baterie mogą również pobierać moc z silnika spalinowego w czasie jazdy. Tryb ich ładowania jest uzależniony od wybranego trybu jazdy.
„Od pierwszego dnia proces projektowania i tworzenia rozwiązań inżynieryjnych dla modelu Artura wiązał się z wyzwaniami dla nas wszystkich. Stawialiśmy na innowacyjność, starając się osiągnąć wszystko, co musi reprezentować sobą supersamochód nowej generacji – nowa wysokowydajna hybryda McLaren. I mamy efekt: w każdym calu nowy model Artura; monokok z karbonu, układ elektryczny, karoseria i wnętrze to całkowicie nowe rozwiązania. To samo dotyczy silnika V6, skrzyni biegów – ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym, również stanowiącym nowość w branży – oraz koncepcji tylnego zawieszenia i pierwszego elektronicznego mechanizmu różnicowego w naszej historii.” – Geoff Grose, Główny Inżynier, McLaren Artura
Nowa karbonowa konstrukcja
McLaren Artura to pierwszy model McLarena zaprojektowany w oparciu o nową karbonową konstrukcję (McLaren Carbon Lightweight Architecture – MCLA). Opracowana i wyprodukowana w Centrum Technologii Kompozytowej (McLaren Composites Technology Centre – MCTC) w regionie Sheffield, MCLA wyznacza nowe standardy dla zaawansowanej konstrukcji podwozi – autorskiego rozwiązania McLarena. Zoptymalizowane dla potrzeb stosowania przy wysokowydajnych hybrydach, obejmuje ono dedykowaną przestrzeń dla baterii akumulatorowej. Wprowadza także przełomową, ethernetową architekturę układu elektrycznego, wraz z elektrycznie zasilanym układem ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (eHVAC).
Schemat ethernetowy umożliwia ograniczenie okablowania do 25%, nie mówiąc o dużo szybszym przesyle danych. Ułatwia on również dostęp do zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (advanced driver-assistance systems – ADAS), w tym do inteligentnego tempomatu (Adaptive Cruise Control – ACC), systemu ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, inteligentnego asystenta świateł drogowych i systemu rozpoznawania znaków drogowych, oraz systemu zdalnej aktualizacji oprogramowania (OTA).
Nadwozie
Artyzm inżynieryjny ukryty pod skórą modelu Artura perfekcyjnie uzupełnia wzornictwo nadwozia. Obniżony przód, wysunięta kabina kierowcy, uniesiony tył – to znaki firmowe supersamochodu. Ich dramatyzm podkreślają charakterystyczne, unoszone do góry drzwi McLarena. W modelu Artura otwierają się one bliżej bryły auta i kryją w sobie ciaśniej składane lusterka boczne. Całość podkreślają krótki rozstaw osi i niska linia nadwozia.
Całość nadaje modelowi Artura opływowego wyglądu, niemalże przywodzącego na myśl auto opięte folią termokurczliwą. To kolejny krok w ewolucji charakterystycznego wzornictwa marki, widocznego w poprzednich modelach. Gibki, techniczny posąg tylko w minimalnym stopniu naruszają linie odcięcia i łączenia paneli konstrukcyjnych. Towarzyszą mu dodatkowe elementy jak obły pas tylny zaprojektowany jako pojedynczy, superformowany w aluminium element konstrukcyjny. Kształt modelu Artura – wyrzeźbiony z myślą o optymizacji osiągów i ułatwianiu opływu powietrza (poprawiającego właściwości aerodynamiczne pojazdu i usprawniającego proces chłodzenia) – jest pochodną kluczowej zasady wzornictwa McLarena: „wszystko ma swój powód”, tu wszechobecnej. Idealnym przykładem jest centralna część przedniego splittera, służąca jednocześnie jako wlot powietrza do układu ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji i jako osłona radaru przedniego wchodzącego w skład opcjonalnego pakietu ADAS.
Wnętrze
Wnętrze modelu Artura jest równie rewolucyjne; nigdy wcześniej kokpit w takim stopniu nie wspomagał kierowcy. Wybór trybu jazdy – z osobnym sterowaniem dla napędu (Powertrain ) i prowadzenia (Handling) – przeniesiono na dwuzegarową tablicę przyrządów umieszczoną na kolumnie kierownicy, którą reguluje się razem z kierownicą, by jeszcze poprawić ergonomię. Kierownica pozostaje wolna od zbędnych przełączników, natomiast kierowca ma nadal możliwość wyboru trybu jazdy bez zdejmowania rąk z kierownicy.
Kierowca może wybrać spośród czterech trybów pracy napędu, w tym e-tryb jazdy z napędem elektrycznym, zapewniający zasięg do 30 km bezemisyjnej jazdy. Przeznaczony do jazdy w zmiennych warunkach tryb Comfort zapewnia maksymalny zasięg i maksymalną wydajność. Silnik spalinowy jest wyłączany przy prędkościach poniżej 40km/h oraz gdy działa opcja start-stop, a silnik spalinowy wraca do pracy wraz ze zwiększonym zapotrzebowaniem na prędkość i moc. W trybach Sport i Trac k energia elektryczna jest podawana w rosnących dawkach z myślą o reakcji samochodu przy niższym momencie obrotowym i odpowiednim przyspieszeniu. Dostępne oddzielnie tryby obsługi samochodu regulują pracę układu tłumienia drgań i interwencje ze strony systemu elektronicznej kontroli stateczności pojazdu, z uwzględnieniem preferencji kierowcy i warunków na drodze.
Dynamika
Intencją McLarena było zaprojektowanie modelu Artura jako technologicznie przełomowego, a jednocześnie zgodnie z założeniami stanowiącymi od lat znaki firmowe McLarena. To przyjemność z jazdy i najwyższego poziomu dynamika. Zaprojektowany z myślą o doskonałości na drodze i na torze model Artura odznacza się również wyrafinowaną dynamiką, zapewniającą spokojne przejazdy ulicami miejskimi w trybie pojazdu elektrycznego.
Stabilność
Inżynierowie McLarena postawili na stabilność w czasie hamowania, pełną kontrolę nadsterowności, większą przyczepność i optymalną siłę dociskającą. Czyli oczywiście ogólnie wyższą jakość doznań w czasie jazdy. Kluczowym warunkiem spełnienia wszystkich wymienionych założeń było zastosowanie – po raz pierwszy w historii marki – elektronicznego mechanizmu różnicowego (E-diff). Służy on do kontrolowania rozdziału momentu obrotowego na tylnej osi. Lżejszy, precyzyjniejszy w działaniu i mniejszy od mechanicznego dyferencjału, elektroniczny mechanizm różnicowy podaje odpowiednią moc do tylnych kół. Poprawia on trakcję podczas wychodzenia z zakrętów.
Tylne zawieszenie
Nowatorski układ tylnego zawieszenia, łączący wahacz górny z dwoma łącznikami dolnymi i drążkiem kierowniczym nieco przed środkiem ciężkości koła, zapewnia maksymalną stabilność samochodu i precyzję jazdy, ograniczając podsterowność podczas przyspieszania przy wychodzeniu z zakrętu. Dzięki szerszym oponom uzyskano dodatkową stabilność i poprawę trakcji. Połączenie krótszego rozstawu osi, elektronicznego mechanizmu różnicowego i optymalnej siły dociskającej, generowanej przez zintegrowany układ tylnego spojlera i dyfuzora, zapewnia zarówno niebywałą zwinność jak i wysoką stabilność samochodu. Szczególnie elektroniczny mechanizm różnicowy poprawia osiągi i pewność jazdy podczas pokonywania zakrętów, poprawiając trakcję i ograniczając podsterowność.
Pirelli Cyber Tyre
Precyzję dynamiki dodatkowo podnoszą opony wyprodukowane w technologii Pirelli Cyber Tyre®. Dzięki połączeniu sprzętu i oprogramowania zintegrowanego w układach elektronicznych modelu Artura – oraz mikroprocesorowi znajdującemu się w każdej z czterech opon – system Pirelli Cyber Tyre® generuje dane w czasie rzeczywistym, przekazując je do systemów kontroli stateczności, optymizując osiągi opon.
Jedną z cech dumnie niezaliczanych do nowych w modelu Artura jest hydraulicznie wspomagany układ sterowniczy – znak firmowy McLarena. Sprawdzony w kolejnych generacjach supersamochodów McLaren, jest to nadal optymalny system dostarczania informacji zwrotnej. W modelu Artura rozwiązanie zmodernizowano z myślą o ograniczeniu masy i połączono z dedykowaną wersją proaktywnego systemu tłumienia drgań (Proactive Damping Control). System ten dodatkowo podnosi właściwości jezdne i zwiększa przyjemność z prowadzenia auta.
Hamulce karbonowo-ceramiczne
Osiągi podczas hamowania są również wyjątkowe. McLaren Artura wyposażono w hamulce karbonowo-ceramiczne i lekkie aluminiowe zaciski tego samego typu, które występują w układach montowanych w najnowszych modelach McLaren LT. W połączeniu z nową kinematyką tylnej osi zapewniają wysoką moc i stabilność hamowania.
Redukcja hałasu
W całym procesie projektowania modelu Artura bardzo wysoką wagę przywiązywano do komfortu kierowcy i pasażera. Co za tym idzie – do maksymalnego ograniczenia czynnika NVH (hałasu, drgań, uciążliwości użytkowania), zgodnie z założeniami dla supersamochodu, który będzie pracował między innymi w niemalże bezgłośnym trybie elektrycznym. Do innowacyjnych rozwiązań należą tu sztywna konstrukcja MCLA, napełnione płynem cokoły montażowe napędu oraz konstrukcja i zestrojenie nowego tylnego zawieszenia. Zastosowano również opatentowany przez firmę Pirelli system redukcji hałasu (Pirelli Noise Cancelling System, PNCS). Jest on oparty na materiale pochłaniającym dźwięk, montowanym na wewnętrznej ścianie opony Pirelli P-ZERO™, redukującym wibracje i hałas.
Fotel Clubsport
W modelu McLaren Artura debiutuje również w pełni nowy fotel Clubsport. To rozwiązanie łączące zakres ruchu, jakiego można oczekiwać od ruchomego oparcia, z lekkością i podparciem zapewnianym przez fotele kubełkowe. Nowatorskie a jednocześnie proste w konstrukcji, całe siedzenie obraca się jako całość po eliptycznym łuku podczas zmiany ustawień. Jednym ruchem łączy korektę podparcia ud, wysokości siedzenia i położenia oparcia. Dostępna jest również wersja Comfort.
Siedzenie umieszczono w ergonomicznie zoptymalizowanej przestrzeni kabiny kierowcy. Powłoka fotela z włókna węglowego płynnie łączy się z wąską deską rozdzielczą i drzwiami, zapewniając komfort przedstawicielom 97,5 percentyla kierowców (o wzroście 193 cm). Wygodnie zajmą oni miejsce w przestronnym wnętrzu z miejscem na kolana i nogi, nawet przy znacznym odchyleniu oparcia. Miejsca na ramiona jest również odpowiednio dużo, zapewniając kierowcy pełen komfort i pozwalając mu cieszyć się osiągami i dynamiką modelu Artura.
Ekrany
Na nowy system informacyjno-rozrywkowy i łączności (MIS II) składają się dwa ekrany wysokiej rozdzielczości. Interfejs zaprojektowano w oparciu o całkowicie nowatorskie oprogramowanie i specjalnie zaprojektowany do tego modelu osprzęt. Gwarantuje on reaktywność na poziomie smartfonu. Możliwa jest również synchronizacja ekranu smartfonu z systemem auta. System MIS II obejmuje aktualne wersje znanych aplikacji McLarena (Track Telemetry i Variable Drift Control), oraz nową wersję nawigacji wyświetlające wyłącznie kluczowe informacje. Podobnie Stealth mode to tryb wyświetlania na desce rozdzielczej wyłącznie ważnych informacji. Ogranicza on rozproszenie uwagi i wspiera kierowcę w koncentracji na drodze.
Opcjonalnie MIS II wspiera także szereg funkcji wspomagania kierowcy (ADAS), w tym inteligentny tempomat (Adaptive Cruise Control – ACC) z funkcjami start-stop, system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, inteligentnego asystenta świateł i system rozpoznawania znaków drogowych. Funkcjonalności wszystkich elementów systemu informacyjno-rozrywkowego można rozwijać, korzystając z systemu zdalnej aktualizacji oprogramowania (OTA). Z modelem Artura dostarczany jest również energooszczędny kluczyk działający w technologii Bluetooth; po rozpoznaniu, że kierowca zbliża się do samochodu, kluczyk aktywuje systemy auta, witając użytkowników. Włączane jest między innymi ukryte do momentu włączenia (‘hidden until lit’) światło w poszyciu drzwi, pełniące jednocześnie funkcję oświetlenia „kałużowego”.
Patenty
Zgodnie z oczekiwaniami wobec nowego samochodu, będącego kwintesencją ponad pięćdziesięcioletniego doświadczenia i wiedzy marki McLaren w obszarze inżynierii motoryzacyjnej, w tym dla potrzeb motorsportu, w modelu Artura uwzględniono szereg opatentowanych technologii, w tym liczne elementy MCLA. Jeden z wniosków dotyczy wykorzystania silnika elektrycznego zamiast mechanicznego biegu wstecznego podczas jazdy do tyłu, przy jednoczesnym ograniczeniu długości skrzyni biegów; kolejny wiąże się z nowatorskim, a jednocześnie przyjemnie łatwym w obsłudze i lekkim mechanizmem obsługi ustawień w pełni nowego fotela Clubsport.
Zamówienia
Na model Artura można już składać zamówienia w salonach McLarena. Pierwsze samochody trafią do klientów w trzecim kwartale 2021 roku. Na macierzystym rynku brytyjskim ceny modelu Artura w wersji standardowej zaczynają się od 185 500 GBP. Dostępne są trzy dodatkowe wersje kluczowe: Performance o estetyce sportowo-funkcjonalnej; TechLux, w wypadku której postawiono na luksus techniczny – jak sugeruje sama nazwa; Vision, o wyglądzie i charakterze bardziej odważnym i awangardowym.
Na każdy model McLaren Artura udzielane są standardowe gwarancje. To 5 lat na samochód, 6 lat na akumulator in 10 lat na karoserię.
Dodatkowe informacje na temat modelu McLaren Artura są dostępne na stronie: http://cars.mclaren.com/en/artura
* wartości czekające na potwierdzenie – w trakcie finalnej walidacji
Dane techniczne modelu McLaren Artura
Konfiguracja silnika | Silnik widlasty V6 M630, pojemność: 2 993 cm3, podwójne doładowanie; napęd hybrydowy z elektrycznym silnikiem tarczowym |
Układ napędu | Wzdłużny, na tylną oś |
Moc w KM (bhp/kW) @ rpm | 680 KM (671/500): 585 KM (577/430) @ 7.500 rpm z silnika spalinowego; 95 KM (94/70) z silnika elektrycznego1 |
Moment obrotowy w Nm (lb ft) @ rpm | 720 (531): 585 (431) @ 2.250-7.000 rpm z silnika spalinowego; 225 (166) z silnika elektrycznego 1 |
Skrzynia biegów | 8-stopniowa SSG (silnik elektryczny w funkcji biegu wstecznego) z elektronicznym mechanizmem różnicowym (E-diff). Tryby Electric, Comfort, Sport i Track |
Układ kierowniczy | Elektrohydrauliczny; ze wspomaganiem |
Podwozie | Karbonowy monokok MCLA; ramy tylna i przednia oraz konstrukcja nadwozia aluminiowe |
Zawieszenie | Autonomiczne amortyzatory adaptacyjne, przód: podówjne wahacze aluminiowe, tył: wahacz górny z układem łączników dolnych. Proaktywny system tłumienia drgań (PDC). Tryby Comfort, Sport i Track. |
Układ hamulcowy | Tarcze karbonowo-ceramiczne (przód: 390 mm; tył: 380 mm); zaciski hamulcowe z kutego stopu aluminium (przód: 6-tłokowe; tył: 4-tłokowe) |
Koła (w calach) | Przód: 19 x 9J; tył: 20 x 11J |
Opony | Pirelli P-ZERO™ i Pirelli P-ZERO™ Corsa oraz Pirelli P ZERO™ opony zimowe w technologii Pirelli Cyber Tyre® Przód: 235/35Z/R19 91Y tył: 295/35/R20 105Y |
Długość, mm (cale) | 4 539 (179) |
Rozstaw osi, mm (cale) | 2 640 (104) |
Wysokość, mm (cale) | 1 193 (47) |
Szerokość, lusterka rozłożone, mm (cale) | 2 080 (82) |
Szerokość, lusterka złożone, mm (cale) | 1 976 (78) |
Szerokość, bez lusterek, mm (cale) | 1 913 (75) |
Ślad (do środka obszaru kontaktu bieżnika z podłożem), mm (cale) | Przód: 1 650 (65); tył: 1 613 (63,5) |
Najniższa masa sucha, w kg (w funtach) | 1 395 (3 075) |
Masa własna wg DIN [płyny + 90% paliwa], w kg (w funtach) | 1 498 (3 303) |
Pojemność zbiornika paliwowego, w l (Wielka Brytania /USA; w galonach) | 72 (15,8/19) |
Pojemność użytkowa akumulatora | 7,4 kWh |
Czas ładowania baterii | 2,5 h do poziomu 80% naładowania (z zastosowaniem kabla EVSE) |
Zasięg wyłącznie przy zasilaniu elektrycznym (km/mile) | 30/19* |
Maksymalna prędkość przy zasilaniu elektrycznym | 130 km/h (81 mph)* |
Pojemność bagażnika, w l | 160 |
Osiągi
0-97 km/h (0-60mph) | 3,0 sekundy* |
0-100 km/h (0-62mph) | 3,0 sekundy * |
0-200 km/h (0-124mph) | 8,3 sekundy * |
0-300 km/h (0-186mph) | 21,5 sekundy * |
0-400 m / ¼ mili | 10,7 sekundy * |
Prędkość maksymalna | 330 km/h – limit elektroniczny |
200-0km/h (124 mph-0), długość drogi hamowania w m | 126* |
100-0km/h (62 mph-0) długość drogi hamowania w m | 31* |
Wydajność energetyczna i paliwowa
Emisje CO2, g/km wg norm WLTP EU (łącznie) | 129* |
Zużycie paliwa wg norm WLTP EU I/100km/ (Wielka Brytania: mile/ galon) | |
Łącznie | TBC/>50* |
Niskie | TBC/TBC |
Średnie | TBC/TBC |
Wysokie | TBC/TBC |
Ultrawysokie | TBC/TBC |
Zużycie paliwa (USA: mile/ galon) | |
W mieście | TBC |
Na autostradzie | TBC |
Łącznie | TBC |
Gwarancja
Samochód (lata/km) | 5/75 000 |
Bateria akumulatorowa (lata/km) | 6/75 000 |
Pomoc drogowa (lata/mile) | 5/bez limitu |
Karoseria (przedziurawienia) (lata/mile) | 10/ bez limitu |
*wartość do potwierdzenia – oczekuje na ostateczną decyzję
1 Moc: przejściowa 95 KM (70kW) i stała 50 KM (37kW) (4,6 kW/Kg). Szczytowy użytkowy moment obrotowy: 225Nm. Tryb rozłożenia momentu obrotowego pomiędzy widlasty silnik spalinowy V6 i silnik elektryczny służy optymizacji właściwości jezdnych napędu, nie jednocześnie przy wartości maksymalnej – stąd ogólna wartość 720 Nm.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.