Mazda MX-5 Cup Poland – nowy puchar w wyścigach

U progu sezonu 2021 mamy dla polskich kibiców wyścigów wspaniałą wiadomość! Uruchomiony zostanie nowy puchar, w którym będą ścigać się legendarne roadstery – Mazda MX-5.

Dzięki lekkiej konstrukcji i tylnemu napędowi Mazda MX-5 jest wprost wymarzonym samochodem wyścigowym. Kierowcy ścigają się nimi niemal od pierwszych lat produkcji czyli od początku lat 90. W użyciu była wtedy legendarna generacja NA, z otwieranymi reflektorami. Obecnie, od 2015 roku produkowana jest czwarta generacja modelu, nosząca oznaczenie ND. Takie właśnie samochody wyjadą także już w tym roku na tor Poznań w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, organizowanych przez Polski Związek Motorowy i Automobilklub Wielkopolski.

10 pierwszych samochodów

W tym roku wystartuje 10 fabrycznie nowych pojazdów dostarczonych prosto z fabryki w Hiroszimie. Zostały one zaadaptowane do sportu wyłącznie przez polskich inżynierów i mechaników w warszawskiej firmie TG Auto. W kolejnych latach organizatorzy Mazda MX-5 Cup Poland przewidują udział nawet 25 i więcej samochodów.

Samochody oferowane będą w formule Arrive & Drive. Oznacza to, że identycznie przygotowane Mazdy będą dostarczane na tor przez organizatora wraz z oponami, paliwem oraz niezbędnymi częściami i wyposażeniem. Kierowca przyjeżdża na tor tylko ze swoim kombinezonem i kaskiem.

Już w zeszłym roku zbudowany został pierwszy samochód, który po raz pierwszy wyjechał na tor w listopadzie. Kierowcą testowym, który rozwijał projekt był Nikodem Wiśniewski. To znany na świecie zawodnik sim-racingowy z zespołu Williams E-sports, zwycięzca ubiegłorocznego wirtualnego wyścigu 24h Le Mans. Samochód spisał się podczas pierwszych jazd powyżej oczekiwań. Zimę poświęcono na prace nad rozwojem konstrukcji, a także nad projektem od strony biznesowej i marketingowej. W najbliższym czasie przewidziane są również kolejne testy.

Kalendarz

Kalendarz pierwszego sezonu będzie oczywiście pokrywał się z kalendarzem WSMP, który przewiduje cztery rundy na torze w Poznaniu:

  • 7 – 9 maja
  • 11 – 13 czerwca
  • 2 – 4 lipca
  • 10 – 12 września

Organizatorzy nie wykluczają też dodatkowej rundy na jednym z torów zagranicznych. Decyzja w tej sprawie zapadnie również w najbliższym czasie.

Technika

Wyścigowa Mazda MX-5 będzie napędzana prawie seryjnym, 2-litrowym wolnossącym silnikiem SkyActiv o mocy podwyższonej do 200 KM. Układ przeniesienia napędu będzie także całkowicie seryjny. Pozostaje sześciobiegowa mechaniczna przekładnia i tylny most z mechanizmem różnicowym o ograniczonym tarciu. Aby lepiej przystosować Mazdy do wymagań toru wyścigowego, wprowadzono z pomocą partnerów pucharu modyfikacje w zawieszeniu i układzie jezdnym. Masa samochodu gotowego do startu wyniesie około 980 kg.

Zainteresowanie nową serią Mazda MX-5 Cup Poland jest bardzo duże. Część samochodów już zostało zarezerwowanych, ale kilka miejsc pozostaje jeszcze wolnych. Organizatorzy bardzo liczą na udział pań już w pierwszym roku. Przewidują dla nich także zachęty w porozumieniu z Polskim Związkiem Motorowym. Nowy puchar będzie z wielu powodów urozmaiceniem krajobrazu naszych wyścigów i miejmy nadzieję, że odegra również dużą rolę w rozwoju dyscypliny w Polsce.

Informacja prasowa.

Pozostałe informacje z działu Sport znajdziecie tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *