Rekordowa cena za Lamborghini Miura SV

Na lutowej aukcji RM-Sotheby w Paryżu, w rekordowej cenie sprzedano dwa najbardziej kultowe historyczne samochody Automobili Lamborghini. Były to Lamborghini Miura SV z 1971 r. o numerze nadwozia 4840 i Lamborghini Countach LP 400 z 1977 r. o numerze nadwozia 1120262.

Oba samochody miały bogatą historię, z dokonanymi na przestrzeni lat kilkoma zmianami mechanicznymi i zewnętrznymi. Samochody zostały zatem odrestaurowane do fabrycznego stanu przez specjalistów Lamborghini. Miura SV otrzymała również certyfikat wydany przez Lamborghini Polo Storico.

Lamborghini Miura SV z 1971 r.
Miura SV z 1971 roku za 2,4 miliona euro

Lamborghini Miura SV, certyfikowana przez Polo Storico, jest jednym ze 150 wyprodukowanych modeli Miura. Samochód najpierw przebudowany był na wersję “Jota”, a następnie przywrócony do oryginalnego stanu. Aukcja zakończyła się kwotą 2,4 miliona euro (2.423.750 euro), co stanowi także drugą najwyższą wartość w historii Miury SV. Cena była niższa tylko od egzemplarza sprzedanego przez Gooding & Co. w Londynie we wrześniu 2020 roku.

Countach LP 400 z 1977 r za 775.000 euro

Lamborghini Countach LP 400, który należał do piosenkarza Roda Stewarta, został wyprodukowany tylko w 157 egzemplarzach. On również został ofiarą wielu modyfikacji (w tym usunięcia dachu), zanim został przywrócony do fabrycznej specyfikacji. Samochód także w wersji oryginalnej został sprzedany na aukcji za kwotę 775.000 euro.

400 GT, Espada i Murcielago

Doskonałe wyniki przyniosły również inne zabytkowe Lamborghini będące w ofercie. Lamborghini 400 GT 2 + 2 z 1967 roku o nr nadwozia 0817, sprzedano za 477 500 euro. Espada z 1968 roku o nr nadwozia 7051, została sprzedana za 173 000 euro. Z kolei stosunkowo świeży Lamborghini Murciélago LP 640-4 Versace „E-Gear” znalazł nowego właściciela za 149 500 euro.

Lamborghini 400 GT 2 + 2 z 1967 roku

„To przyjemny, ale nie zaskakujący wynik, ponieważ potwierdza wyraźny trend” – mówi Paolo Gabrielli, szef działu obsługi posprzedażnej w Automobili Lamborghini, która nadzoruje Polo Storico. Historyczne Lamborghini cieszą się coraz większym zainteresowaniem czołowych kolekcjonerów na świecie, którzy w swoich samochodach poszukują przede wszystkim oryginalności. Program renowacyjny Polo Storico, obok wsparcia najlepszych niezależnych specjalistów, dokumentacji i oryginalnych części zamiennych, umożliwia także uzyskanie modyfikacji o najwyższym poziomie i jakości. Są one także cenione przez kolekcjonerów, a co za tym idzie przez rynek. ”

Lamborghini Espada z 1968 roku
Polo Storico

Lamborghini Polo Storico, rozpoczęło działalność w 2015 roku. To dział Automobili Lamborghini odpowiedzialny za zachowanie dziedzictwa firmy Sant’Agata Bolognese. Oczywiście renowacja i certyfikacja wszystkich samochodów Lamborghini wyprodukowanych do 2001 roku to główne z zadań Polo Storico. Ponadto jest ono również odpowiedzialne za rekonstrukcję części zamiennych do zabytkowych Lamborghini. Co roku wprowadzanych do produkcji jest także około 200 nowych kodów. Polo Storico jest także odpowiedzialne za zarządzanie i utrzymanie archiwum marki. Za jego pomocą Lamborghini Polo Storico wspiera również renowację i konserwację wszystkich klasycznych Lamborghini.

Lamborghini Murciélago LP 640-4 Versace „E-Gear”

Informacja prasowa

Pozostałe artykuły z działu klasyki znajdziecie tutaj.


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *