MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Bentley Continental GT Speed. Najszybszy drogowy Bentley w historii

Nowy Bentley Continental GT Speed to najszybszy model w 101-letniej historii marki, oczywiście spośród tych przeznaczonych do normalnego ruchu drogowego. To już trzecia generacja wariantu GT Speed, nawiązująca do tradycji trzylitrowych modeli Speed z lat dwudziestych. W nowym modelu zastosowano najnowocześniejsze technologie, jak na przykład system czterech kół skrętnych Electronic All-Wheel Steering. Poprawia on dynamikę w trybach jazdy Bentley i Comfort, a w trybie Sport współdziała także z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Sam mechanizm jest oczywiście sterowany elektronicznie.

Bentley Continental GT Speed
Napęd

Silnik W12 6.0 TSI generuje 650 KM mocy i 900 Nm momentu obrotowego. Ośmiobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa przenosi napęd oczywiście na obie osie. Prędkość maksymalna wynosi 335 km/h, a od zera do 100 km/h Bentley Continental GT Speed przyspiesza w 3,6 sekundy. W silniku zastosowano system Variable Displacement, odłączający połowę cylindrów, co pozwala także zaoszczędzić nieco paliwa.

Wnętrze

Kabina nowego Bentley Continental GT Speed ​​jest też dowodem na doświadczenie marki w tworzeniu niepowtarzalnych wnętrz samochodowych. Ręcznie wykonane materiały łączą się z unikalnymi wykończeniami i naszywkami, które są dostępne tylko w Speed ​​i można je dodatkowo spersonalizować, wybierając spośród 15 głównych i 11 dodatkowych kolorów skóry i alcantary.

Bentley Continental GT Speed
Hamulce

Opcjonalny układ hamulcowy Carbon Ceramic składa się z dziesięciotłoczkowych przednich zacisków i czterotłoczkowych tylnych. Zapewniają one niesamowitą siłę hamowania – potrzebną, gdy 10 MJ energii jest zamieniane na ciepło przy pełnym zatrzymaniu z maksymalnej prędkości. Materiał węglowo-ceramiczny pozwala również zaoszczędzić ponad 33 kg masy (w całości nieresorowanej masy) i wytwarza wyjątkowo niski poziom pyłu hamulcowego.

Nowy Continental GT Speed będzie produkowany w fabryce neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. Model nie jest jeszcze dostępny w Europie, a planowana data jego wejścia na rynek nie została podana.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *