MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Walter Rohrl testuje nowy wariant Porsche Cayenne

W ramach wymagających testów Walter Rohrl sprawdza możliwości nowego, mocarnego wariantu Porsche Cayenne – jeszcze w postaci lekko zakamuflowanego prototypu. Na pętli Grand Prix toru Hockenheimring dwukrotny rajdowy mistrz świata i ambasador marki Porsche zdążył już pokonać za kierownicą wyczynowego SUV-a wiele okrążeń. Dynamikę jazdy nowego Cayenne określił jako „wielki krok naprzód w porównaniu z tym wszystkim, co dotąd znaliśmy. Ten samochód na nowo definiuje znaczenie terminu »SUV«”.

Walter Rohrl testuje nowy wariant Porsche Cayenne

Osiągi, jakich oczekujesz od Porsche, w połączeniu z wysokim stopniem użyteczności na co dzień i wszechstronności. Oto cechy, które wyróżniają Cayenne od czasu jego debiutu w 2002 r. Do grona szczególnie dynamicznych odmian w pierwszych latach produkcji modelu zaliczało się debiutujące w 2006 r. Cayenne Turbo S o imponującej mocy 383 kW (521 KM), a także oferowane od 2007 r. warianty GTS, skonfigurowane pod kątem sportowego charakteru. To „samochody terenowe, którymi można jeździć niczym autem sportowym – w tamtych czasach to była prawdziwa sensacja”. Tak Walter Rohrl wspomina pierwszą generację Porsche Cayenne o wewnętrznym oznaczeniu E1.

Walter Rohrl testuje nowy wariant Porsche Cayenne
Nowy wariant Porsche Cayenne

Nowy wariant modelu, aktualnie poddawanym ostatecznym testom i szlifom przed rozpoczęciem produkcji seryjnej, ma po raz kolejny podkreślić ambicje Porsche. Wszystko by oferować najlepsze osiągi w swojej klasie. W jego przypadku projektanci skupili się na uzyskaniu wyjątkowych osiągów na utwardzonych drogach. Jednakże wszystko bez uszczerbku na komforcie jazdy oraz codziennej użyteczności. Samochód bazuje na obecnym Cayenne Turbo Coupé, ale został zaprojektowany i opracowany z jeszcze większą determinacją. Cel: zapewnić najwyższy poziom dynamiki wzdłużnej i poprzecznej.

Walter Rohrl testuje nowy wariant Porsche Cayenne
Wszystkie układy skonfigurowane pod kątem sportowych osiągów

Najnowszy wariant Cayenne zawdzięcza swoje stabilne prowadzenie także licznym udoskonaleniom wszystkich układów jezdnych i systemów sterowania. Znaczący wkład ma tu również aktywny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control o zmodyfikowanej, ukierunkowanej na osiągi konfiguracji. „PDCC zawsze utrzymuje karoserię w równowadze i ogranicza przechyły nawet podczas bardzo ofensywnego pokonywania zakrętów.”. Wyjaśnił Lars Kern, kierowca testowy Porsche, który od samego początku brał udział w projektowaniu nowej wersji Cayenne. Jeszcze lepsze prowadzenie to również zasługa gruntownie zmodernizowanej przedniej osi. „W porównaniu z Cayenne Turbo Coupe przednie obręcze są teraz o pół cala szersze. Negatyw kół (ujemny kąt pochylenia) wzrósł o 0,45 stopnia, żeby zapewnić większą powierzchnię styku. Nowe 22-calowe sportowe opony zostały opracowane specjalnie dla tego modelu”. Powiedział Kern, który niedawno zaprosił Waltera Röhrla do Hockenheim na jazdę próbną zakamuflowanym prototypem.

Walter Rohrl testuje nowy wariant Porsche Cayenne

I chociaż wizualne wyróżniki nowego Porsche Cayenne w dużej mierze pozostawały ukryte pod czarnym kamuflażem, Walter Rohrl zdołał już wszechstronnie wypróbować jego wyjątkowy potencjał, jeśli chodzi o dynamikę jazdy. Ambasador marki „połykał” kolejne okrążenia Hockenheimringu przy akompaniamencie emocjonującego brzmienia nowego, tytanowego układu wydechowego z centralnie umieszczonymi końcówkami. Był także pod wielkim wrażeniem: „Samochód pozostaje niewiarygodnie stabilny nawet w szybkich zakrętach, a jego reakcje na skręt są niezwykle precyzyjne. Bardziej niż kiedykolwiek masz wrażenie, że siedzisz nie w dużym SUV-ie, ale w kompaktowym aucie sportowym”.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *