Rolls-Royce Boat Tail – nadwozie na zamówienie
Rolls-Royce przedstawia unikatowe nadwozie „Boat Tail”, które powstało na indywidualne zamówienie. Zaprojektowany na indywidualne zamówienie Rolls-Royce „Boat Tail” to model stworzony wspólnie przez markę i klientów na bazie eksploracji współczesnego luksusu, ikon designu i kultury. Personalizacja nadwozia umożliwia klientom odzwierciedlenie ich indywidualnego gustu. Oferta Rolls-Royce Coachbuild, która obejmuje nadwozia tworzone według oryginalnego pomysłu klienta stanie się w przyszłości stałym elementem oferty marki. Pierwszym krokiem Rolls-Royce’a w kierunku budowy współczesnych nadwozi na indywidualne zamówienia, był unikatowy model Sweptail z 2017 roku.
„Ten dzień trwale zapisze się w historii marki Rolls-Royce. Z dumą przedstawiamy światu model Rolls-Royce Boat Tail. Potwierdza on, że nasza oferta wzbogaci się na stałe o budowanie nadwozi na indywidualne zamówienie klientów. Budowa i projektowanie nadwozi jest ważną częścią historii Rolls-Royce, która stała się dla nas inspiracją do opracowania współczesnej filozofii Bespoke. Rolls-Royce Coachbuild stanowi powrót do korzeni naszej marki. Pozwala grupie wybrańców wziąć aktywny udział w procesie tworzenia budowanych na zamówienie niezwykłych modeli, które znajdą swoje miejsce w historii.
Rolls-Royce uważnie wsłuchuje się w głos swoich lojalnych klientów, którzy poprzez osobistą deklarację, czym dla nich jest luksus, chcą nawiązać jeszcze bliższą relację z marką. Rolls-Royce Boat Tail nie jest samochodem koncepcyjnym zaprojektowanym, aby za jakiś czas rozpocząć jego seryjną produkcję. Wręcz przeciwnie. Rolls-Royce wierzy w bezkompromisową autentyczność, a model Boat Tail jest efektem czteroletniej współpracy z naszymi trzema najbardziej wyjątkowymi klientami.
Klienci działu Rolls-Royce Coachbuild, którzy chcą stworzyć nadwozie według swojego indywidualnego pomysłu, są bezpośrednio i bardzo osobiście zaangażowani w kolejne etapy procesu projektowania i prac konstrukcyjnych. Działamy w ścisłej współpracy z klientami, żeby dobrze poznać ich osobowość i preferencje. Na tej podstawie opracowujemy elementy stylistyczne i funkcjonalne, które te osoby życzyłyby sobie zobaczyć w zamówionym przez nie samochodzie. The House of Rolls-Royce jest jedyną marką, która umożliwia swoim klientom nie tylko zamówienie modelu, który przejdzie w przyszłości do historii i będzie równie niepowtarzalny jak oni sami, ale także uczestniczenie we wszystkich aspektach jego tworzenia. To jest właśnie autentyczny luksus. To jest współczesny patronat w prawdziwym tego słowa znaczeniu. To kwintesencja oferty Rolls-Royce Coachbuild”. – Torsten Müller-Ötvös, Chief Executive Rolls-Royce
„Rolls-Royce Boat Tail stawia wyzwanie naszym wyobrażeniom o samochodzie i definiuje je na nowo. Boat Tail to nie tylko środek transportu. To nie tylko sposób dotarcia do celu podróży, ale cel sam w sobie. To ambitny pomysł, który urzeczywistniła grupa niezwykłych kobiet i mężczyzn. To właśnie dzięki nim marka mogła stworzyć tak złożoną i rozbudowaną koncepcję.
Projektowanie i budowa nadwozi dają nam wolność, aby wychodzić poza tradycyjne ograniczenia. Nawet rozwiązania z oferty Rolls-Royce Bespoke muszą spełniać określone warunki. W Rolls-Royce Coachbuild przebijamy ten sufit, mamy pełną wolność wyrazu. Tworząc nowe nadwozie, projektujemy koncepcję samochodu bezpośrednio we współpracy z klientem, który złożył na niego zamówienie.
Taki właśnie efekt udało się nam osiągnąć w przypadku modelu Boat Tail. Stworzyliśmy trzy niepowtarzalne samochody, które mają podobną stylistykę nadwozia. Jednak każdy z nich nosi unikalny, niezwykle indywidualny rys osoby, która go zamówiła i opowiada zupełnie inną historię. Każdy model Boat Tail jest jedyny w swoim rodzaju. Boat Tail stoi w kontrze do seryjnie produkowanego luksusu”. – Alex Innes, Head of Rolls-Royce Coachbuild Design, Rolls-Royce
Rolls-Royce jest marką luksusową i każdy jej produkt niesie w sobie określone znaczenie. Każdy egzemplarz można porównać do białego płótna, na którym klient daje wyraz swoim indywidualnym preferencjom, wyraża na nim swoje ambicje i często definiuje, jaką spuściznę chciałby po sobie zostawić. Oferta Bespoke marki Rolls-Royce w subtelny sposób podkreśla status „najbardziej luksusowego samochodu świata” i w stylowy sposób odzwierciedla osobowość składającego zamówienie klienta.
Coraz więcej klientów docenia i korzysta z możliwości, jakie otwiera przez nimi oferta Bespoke marki Rolls-Royce, która może stać się elementem ich życia i wnieść do niego istotną wartość. Marka jest bardzo blisko związana ze swoimi klientami, dzięki czemu projektanci, inżynierowie i rzemieślnicy z warsztatów Home of Rolls-Royce’a, którzy słyną na całym świecie z perfekcyjnego kunsztu wykonania, nauczyli się bezbłędnie interpretować styl życia tych niezwykłych kobiet i mężczyzn. Wzmocnienie obopólnego zaufania przełożyło się na coraz śmielsze i bardziej ambitne zamówienia, które wykraczają poza kompetencje i możliwości oferty Bespoke, bo wiążą się z radykalnymi zmianami w konstrukcji nadwozia. Aby zrealizować niestandardowe pomysły swoich klientów marka Rolls-Royce podjęła decyzję o powrocie do swoich korzeni. W taki oto sposób powstał wyjątkowy dział – Rolls Royce Coachbuild, który specjalizuje się w projektowaniu i budowie nadwozi na indywidualne zamówienie.
Projektowanie i budowa nadwozi to esencja filozofii Rolls-Royce Bespoke. Oferta zarezerwowana dla osób, które chcą wyjść poza istniejące ograniczenia. Nowe projekty są tworzone przez markę we współpracy z klientem w ramach procesu, który określa jego wyobrażenia o luksusie, kodach stylistycznych i tropach kulturowych. Efekt końcowy to przełomowy projekt, który w przyszłości nie będzie postrzegany jedynie jako środek transportu, ale na trwale zapisze się w historii, stając się nową ikoną designu na miarę swoich czasów. Każdy unikatowy egzemplarz zyskuje dzięki temu dodatkowy wymiar, nie tylko środka transportu.
Oferta działu Rolls-Royce Coachbuild to współczesny mecenat sztuki w prawdziwym tego słowa znaczeniu.
Przyjęte przez markę Rolls-Royce podejście do projektowania nadwozi wymaga prawdziwie artystycznych umiejętności, które nigdzie indziej w branży motoryzacyjnej nie istnieją. Składający zamówienie klient oczekuje samochodu, który będzie przełomowy, przedmiotu, który stanie się ponadczasowym manifestem i w zdecydowany sposób wyróżni się od wszystkiego, co zostało wcześniej stworzone.
Realizując zamówienie, marka musi szczegółowo przeanalizować i dogłębnie zrozumieć dwa różne światy. Pierwszym z nich jest kameralny świat klienta i jego prywatne otoczenie – jego indywidualna przestrzeń życiowa, sposób, w jaki sposób świętuje ważne wydarzenia, kim lub czym się otacza oraz doświadczenia, jakie towarzyszyły najwznioślejszym chwilom w życiu. Ramy drugiego świata wyznacza szerszy kontekst kulturowy, w którym funkcjonować będzie zaprojektowany na indywidualne zamówienie samochód. Marka analizuje więc niuanse kulturowego środowiska klienta, trendy w architekturze, modzie, ulubioną kolorystykę, preferencje artystyczne, a nawet kulinarne.
NADEJŚCIE NOWEGO TRENDU
Głośny model Rolls-Royce Sweptail, który miał swoją premierę w 2017 roku, był zapowiedzią współczesnego trendu w projektowaniu nadwozi. Był to przełomowy moment, który nie tylko podniósł świadomość nowych wyznaczników luksusu i możliwości w projektowaniu samochodów, ale pokazał także jak ta koncepcja może zostać zrealizowana w praktyce, bo montowany ręcznie model Sweptail sam stał się jej najlepszym przykładem. Ten niepowtarzalny model, który niemal natychmiast został okrzyknięty jednym z najbardziej wyrafinowanych samochodów typu tourer w historii, udowodnił, że niemożliwe stało się możliwe. To właśnie dzięki niemu historia marki Rolls-Royce jest obecnie współtworzona we współpracy z jej klientami.
Sweptail stał się symbolem nowych możliwości. Model wzbudził natychmiast zainteresowanie grupy bardzo wyjątkowych klientów: kolekcjonerów, mecenasów sztuki oraz wizjonerów, na których zlecenie powstają ikony współczesnej architektury. Wiele z tych niezwykłych osób zwróciło się do marki Rolls-Royce z zapytaniem, czy możliwe jest złożenie zamówienia na unikatowy egzemplarz. Jeden z nich poszedł nawet krok dalej i chciał osobiście czuwać nad pracami projektowymi. Marka przystała na jego propozycję i w taki oto sposób w firmie Rolls-Royce powstał współczesny dział projektowania i budowy nadwozi.
Niedługo potem okazało się, że wśród zainteresowanych „szytym na miarę” samochodem jest trzech potencjalnych mecenasów, którzy bardzo cenią wzornictwo nowoczesnych jachtów. Słynące z czystych linii stylistycznych oraz perfekcyjnego, ręcznego wykończenie detali i całej konstrukcji jachty klasy J są często źródłem inspiracji w świecie designu.
Zaproponowana przez klientów koncepcja zbiegła się z opracowywanymi od dawna przez zespół Rolls-Royce’a planami stworzenia nowoczesnego nadwozia utrzymanego w stylistyce jachtu, którego sylwetka przywodziłaby na myśl kształt kadłuba. Zaproponowany kierunek prac projektowych został jednogłośnie zaakceptowany przez wszystkich trzech mecenasów. Każdy z nich miał bardzo podobne oczekiwania i wspólnie oświadczyli projektantom: „Zaprojektujcie coś, czego nigdy wcześniej nie widzieliśmy”.
Po konsultacjach z zainteresowanymi klientami uzgodniono, że wszystkie trzy samochody będą miały analogiczne nadwozie, ale każdy egzemplarz zostanie starannie spersonalizowanymi zgodnie z indywidualnymi preferencjami, aby odzwierciedlić spójność wizji, potencjału i ambicji marki oraz wszystkich składających zlecenie mecenasów projektu.
W taki właśnie sposób narodził się model Rolls-Royce Boat Tail.
JAK POWSTAJE DUSZA
Makiety nadwozi są wykonywane ręcznie, co otwiera przez projektantami nowe możliwości. Najpierw wstępny szkic jest rozrysowywany na desce kreślarskiej, a później na podstawie stworzonego w pracowni projektu powstaje pełnowymiarowa makieta z gliny, której powierzchnie można ręcznie cyzelować, aby nadać im docelowy kształt i formę. Na etapie prac projektowych klienci byli zapraszani do pracowni, aby omawiać zakres współpracy i określać jej dalsze kierunki. Zaawansowane technologie marki Rolls-Royce wykorzystano, by urzeczywistnić artystyczną wizje nadwozia i zbadać nowe możliwości. Na podstawie glinianej makiety powstał cyfrowy model, który posłużył z kolei do ręcznego uformowania płatów aluminium w docelowy kształt szkieletu samochodu.
Dzięki zastosowaniu tradycyjnych technik obróbki ręcznej i sztuki rzemieślniczej, z metalu powstało żywe płótno. Aluminiowe nadwozie było drobiazgowo dopracowywane i optymalizowane, aby stworzyć wyraziście zarysowane linie powierzchni i stworzyć efekt, którego nie udałoby się uzyskać wykorzystując wyłącznie obróbkę maszynową.
Jest to proces bardzo podobny do budowy jachtów, dzięki któremu tworzony przedmiot otrzymuje duszę. Żmudne, ręczne wykańczanie trwa niemal bez końca. Czynności są powtarzane raz po razie, nie zważając na presję czasu. Olbrzymie arkusze blachy stopniowo zmieniają swój kształt, by stać się trójwymiarowym odzwierciedleniem wizji modelu Boat Tail. Efekt końcowy to prawdziwie czysta forma, której nie zakłócają łączenia paneli, niezwykła w swojej opływowości, monolitycznej skali, stworzona z jednej powierzchni, która zdaje się nie mieć końca.
ZWIEŃCZENIE SUKCESU
Pierwszy model Rolls-Royce Boat Tail, który ma dzisiaj premierę, jest efektem niezwykłych przemyśleń, koncepcji i wyobrażeń klienta będących zwieńczeniem jego niezwykłych doświadczeń. Mecenasi projektu to znana i odnosząca na całym świecie sukcesy para, doskonale zaznajomiona z marką Rolls-Royce. Zarówno on, jak i ona, posiadają bogatą wiedzę i wyrafinowany gust rasowych koneserów. Sina Maria Eggl, Rolls-Royce Coachbuild Colour and Material Designer, tak opisuje ich wyobrażenie luksusu: „To forma sztuki samej w sobie”. Zaproponowane przez nich propozycje były przemyślane i miały jeden cel – spełnić ich oczekiwania. Nasi klienci chcieli zaprojektować samochód, który byłby zwieńczeniem ich życia wypełnionego ciężką pracą i naznaczonego pasmem sukcesów – jego godnym ukoronowaniem. Ich egzemplarz modelu Rolls-Royce Boat Tail będzie nieść w sobie radość. To samochód, który jest zwieńczeniem sukcesu, a jazda zapewni radość wszystkim członkom rodziny.
Wspólnie z projektantami marki klienci wyruszyli w intelektualną podróż, której punktem wyjścia była łącząca ich wieloletnia i kreatywna relacja. Fascynacja klientów wzornictwem jachtów znalazła swoje odzwierciedlenie w ich prywatnej kolekcji samochodów, w której jest także zabytkowy, poddany perfekcyjnej renowacji, Rolls-Royce Boat Tail z 1932 roku. Do kompletu brakowało mu jedynie jego współczesnej wersji.
Rolls-Royce Boat Tail jest przykładem nowej, przykuwającej wzrok estetyki marki, której formy i linie zyskują rzeźbiarski rys, zachowując swoją dyskretną i czasem dość przewrotną funkcjonalność. Jest to także romantyczna reinterpretacja historii marki Rolls-Royce, która nawiązuje do stylistyki pierwszego modelu Boat Tail, ale nie stara się usilnie do niego upodobnić. Znana z zabytkowego pierwowzoru sylwetka nadwozia została połączona przez projektantów z wyraziście współczesnymi kanonami designu.
Prawie 6 metrów długości
Współczesna wersja modelu Boat Tail ma niemal 5,9 metrów długości. Jej wyróżnikami są perfekcyjne proporcje, zgrabna sylwetka i lustrzany efekt powierzchni, które oglądane z boku wywierają na obserwatorze niezapomniane wrażenie. Z przodu wzrok przykuwa kultowy grill i charakterystyczny dla marki Roll-Royce układ reflektorów. Zostały one nieco przeprojektowane i zyskały nowy kształt. Grill stał się integralną częścią przodu i nie jest wyłącznie osłoną. Jego forma odzwierciedla wolność, jaką cieszą się projektanci modeli projektowanych na indywidualne zamówienie. Ten spersonalizowany akcent tonuje nieco majestatyczny charakter marki Rolls-Royce, ale pomimo to, model robi oszałamiające wrażenie. Mocno zarysowana linia głęboko osadzonych świateł do jazdy dziennej odcina się pod maską, tworząc odpowiednią oprawę dla klasycznych okrągłych reflektorów. Ich kształt nawiązuje do stylistyki wczesnych modeli marki Rolls-Royce’a.
Widziany z boku samochód przywodzi na myśl sylwetkę jachtu. Ogromna przednia szyba przypomina kształtem osłony montowane na motorówkach. Delikatnie nachylony przedni słupek, duże połacie przednich paneli oraz wydłużony tył tworzą wrażenie ruchu łodzi wynurzającej się z morskich fal. Przetłoczenia w dolnej linii nadwozia podkreślają wysmukłą sylwetkę samochodu. Są także jednocześnie nawiązaniem do ułatwiających wsiadanie stopni nadwozia, które były charakterystycznym elementem wczesnych modeli marki Rolls-Royce.
Oglądana z tyłu sylwetka samochodu wydaje się jeszcze bardziej wyrazista dzięki delikatnie wydłużonej i delikatnie zwężonej tylnej partii nadwozia. Podobnie jak z przodu, wzrok przykuwa szeroka, zdecydowanie odcięta linia głęboko osadzonych świateł. Jest ona stylistycznym odejściem od charakterystycznego, pionowego układu lamp.
Motywy marynistyczne zostały wyeksponowane w tylnej części nadwozia. Tył, który jest nowoczesną interpretacją wykorzystywanych w konstrukcji modelach Boat Tail z epoki drewnianych paneli, cieszy oko widokiem naturalnych słojów. Wykorzystanie forniru Caleidolengo jest efektem wytężonych prac inżynierów z pracowni marki Rolls-Royce. Szaro-czarny materiał, który jest zwykle stosowany we wnętrzu został specjalnie zaadaptowany, aby ozdobić nim nadwozie i podkreślić jego linię stylistyczną.
Fornir z drewna z otwartymi porami ma liniowy rysunek słojów. Został on optycznie wydłużony po zestawieniu go z cienkimi wstawkami ze szczotkowanej stali nierdzewnej. Jest to wizualne nawiązanie do tradycyjnych drewnianych szkieletów jachtów, zarówno tych zabytkowych, jak i nowoczesnych. Pracujący dla marki Roll-Royce stolarze-rzemieślnicy starannie dopasowali rysunek drewna do geometrii samochodu. Wstawki ze szlachetnego forniru znajdziemy w dolnej części ramek okien, gdzie podkreślają one ich wielkość i kształt. Motyw, jaki tworzą jest subtelnym nawiązaniem do kadłubów jachtów i klasycznych nadwozi zabytkowych modeli Boat Tail.
Widziane z tyłu poziome linie tworzą wyrazistą geometryczną kompozycję, która podkreśla optycznie szerokość nadwozia. Głęboko osadzone światła obniżają optycznie wysokość nadwozia. Przywodzą na myśl zanurzoną rufę i dumnie wznoszący się do góry dziób pędzącej przez fale motorówki.
Niekonwencjonalny rozkładany dach modelu Boat Tail wskazuje na silne inspiracje światem architektury. Jego rzeźbiarską formę dopełnia wyraźnie zarysowana górna linia. Dach opada lekko do tyłu, a oglądane z boku podpierające go elementy konstrukcji przypominają gotyckie łuki oporowe. Naturalnie, jeśli podczas jazdy ze zdjętym dachem pogorszy się pogoda, ochronę przed deszczem zapewni kierowcy i pasażerom składana osłona, którą znajdziemy w pomysłowym schowku.
BŁĘKITNA MUZA
Nadwozie modelu Rolls-Royce Boat Tail pokryto lakierem w głębokim, wyrazistym niebieskim odcieniu, który jest ulubionym kolorem klienta. Ta barwa, która natychmiast przywołuje na myśl żeglugę, jest subtelna w cieniu. Jednakże w promieniach słońca metaliczne drobiny i mikropłatki kryształów zaczynają się mienić, podkreślając żywy ton wykończenia. Kiedy nadwozie pokryto lakierem, lakiernik przesuwał delikatnie palcem po wszystkich krawędziach, aby upewnić się, że mają one aksamitnie miękkie wykończenie. Wypolerowane na wysoki połysk koła zostały pokryte jasno niebieskim lakierem. Następnie została na nie nałożona przezroczysta powłoka, aby podkreślić uroczysty charakter modelu Boat Tail.
Ręcznie lakierowana, cieniowana maska (ta technika została wykorzystana po raz pierwszy w historii marki Rolls-Royce), która została pokryta niebieskim lakierem o głębokim odcieniu, zdaje się opadać na grill. Efekt końcowy to nowoczesna i dość stonowana stylistyka. Podkreśla ona solidność konstrukcji i jej imponujące rozmiary, zwłaszcza kiedy oglądamy sylwetkę samochodu z przodu.
Kolor skórzanej tapicerki odwzorowuje tonację cieniowania maski. Przednie fotele wykończono skórą w ciemniejszych odcieniach niebieskiego, aby podkreślić, że model Boat Tail został zaprojektowany z myślą o kierowcy. Tylne siedzenia zostały obite tapicerką w jaśniejszych kolorach. Skórę pokryto warstwą delikatnie metalizującej powłoki, która idealnie pasuje do lakieru nadwozia. Tapicerkę zdobią kunsztowne przeszycia i lamówki w intensywnych odcieniach błękitu zainspirowane barwą wskazówek zegarów na desce rozdzielczej. Jaskrawo niebieski kolor pojawia się także na akcentach umieszczonych pod kątem 55o na wstawkach z tkaniny technicznej. Zostały one w przemyślany sposób wkomponowane w dolnej części nadwozia, aby stworzyć wrażenie śladu, jaki pozostaje na wodzie po przepłynięciu łodzi.
Deska rozdzielcza została celowo stonowana, a jej wymiary zmniejszono, aby stworzyć efekt nowoczesnej estetyki. Zapewnia ona doskonałą minimalistyczną oprawę dla przypominających klejnoty unikatowych czasomierzy BOVET 1822. To zegarki wykonane na indywidualnie zamówienie klienta do jego własnego egzemplarza modelu Boat Tail. Kolejną wielką pasją klienta jest kolekcja piór wiecznych. Jego ulubione pióro Montblanc zostanie umieszczone w wykonanym ręcznie aluminiowym etui wyściełanym skórą. Będzie ono przechowywane w niewidocznym dla oka miejscu – w schowku w desce rozdzielczej.
Zegary i wskaźniki zostały ozdobione rysunkiem ornamentowym na emalii znanym jako Guilloché. Jest to technika, która była doskonalona przez wieki w pracownikach jubilerskich i zegarmistrzowskich. Elegancka, dwukolorowa cienka kierownica została pokryta kolorami wybranymi przez klienta.
W całej kabinie możemy cieszyć się niezwykle miękkim w dotyku fornirem Caleidolengo, który ma widoczny rysunek słojów. Jego antracytowy odcień wnosi do wnętrza wrażenie głębi i mocy. Ponadto ciemna tonacja stanowi idealny kontrapunkt dla palety jasnych błękitów i detali z efektem metalicznego połysku. Drewniane akcenty, które pojawiają się w dolnych partiach kabiny i na jej podłodze, przywodzą na myśl także tradycyjne kadłuby jachtów. Wszystkie z nich umieszczono pod kątem 55o. Dzięki temu optycznie wydają się być idealnie zbieżne z biegnącą przez samochodu linią środkowej osi. Dodatkowo wyglądają tak samo, kiedy oglądamy je z obu stron.
NA SZCZEGÓLNE OKAZJE
„To samochód, który powinien być symbolem wyjątkowych okazji i sam je tworzyć”.
Tak brzmiały wytyczne otrzymane od klientów, którzy złożyli zamówienie na unikatowy model Rolls-Royce Boat Tail. Aby oddać ich osobowość, z tyłu samochodu projektanci postanowili zrealizować niezwykle ambitną koncepcję, nowatorską w branży motoryzacyjnej. Po dotknięciu przycisku, kabina pasażerska otwiera się bezszelestnie jak skrzydła motyla. Naszym oczom ukazuje się perfekcyjnie wykończone w najdrobniejszych szczegółach, eleganckie wnętrze. Niezwykle skomplikowany mechanizm, który wprawia drzwi w ruch został zainspirowany projektem wsporników zaprojektowanych przez znanego architekta Santiago Calatravę.
Wnętrze jest miejscem, w którym klient może świętować wyjątkowe okazje w otoczeniu odzwierciedlającym jego indywidualny gust, aspiracje i pragnienia. Znajdziemy w nim także wiele miłych niespodzianek, a każdy z tych elementów został wykończony z niezwykłą dbałością o detale. Jest to bardzo szczególna przestrzeń, która wykracza też daleko poza utartą definicję wnętrza samochodu. Wszystko, aby zaskoczyć i sprawić przyjemność kierowcy i pasażerom.
Otwarcie drzwi, których zawiasy są idealnie wyśrodkowane, przypomina perfekcyjnie zsynchronizowany ruch. Sprawia to, że naszym oczom ukazuje się precyzyjna konstrukcja zbudowana z ruchomych części. Wszystkie z nich oglądamy pod kątem dokładnie 15 stopni. Ta perfekcyjnie przygotowana prezentacja odwołuje się do wielowiekowych tradycji służby w brytyjskim stylu.
Barek jest wyposażony we wszystkie elementy zastawy stołowej niezbędne, by cieszyć się posiłkiem na łonie natury w stylu typowym dla marki Rolls-Royce. Z jednej strony znajdują się w nim wszystkie akcesoria do podawania aperitifu, a z drugiej porcelana oraz sztućce z paryskiej pracowni firmy Christofle, na których rękojeści wygrawerowano nazwę „Boat Tail” .
Projektanci nie zapomnieli także o podwójnej lodówce, w której klient może chłodzić butelki swojego ulubionego rocznika szampana Armand de Brignac. Chłodziarka jest wyposażona w eleganckie półki na butelki różnych rozmiarów. Ich wykończenie na wysoki błysk i kolor jest więc dopasowane do tonacji szkła i etykiet.
Szampan jest stałym elementem świata luksusu. Klient, który złożył zamówienie na model Boat Tail ma szczególną słabość do wykwintnego wina. Podczas jednej z rozmów z projektantami opowiedział im historię ze swojej młodości. Przyjaciel klienta, który mieszkał w jego rodzinnym mieście, był sommelierem. To właśnie on nauczył go rozróżniać różne profile smakowe wielkich marek szampana. Klient zdobywał winiarską wiedzę przez całe swoje życie. Jego pasja sprawiła też, że stworzył jedną z najwspanialszych na świecie kolekcji rzadkich butelek szampana Gran Cru. Bardzo zależało mu na tym, aby jego bogata wiedza i pasja znalazły odzwierciedlenie w zamówionym przez niego modelu Boat Tail. Zależało mu również, żeby butelki szampana były szybko schładzane do temperatury sześciu stopni. W takiej bowiem temperaturze powinno się podawać jego ulubione roczniki.
Tradycyjnym elementem wyposażenia wnętrza nowoczesnych modeli marki Rolls-Royce jest pomysłowy schowek umieszczony w bocznych panelach drzwi. Znajdziemy w nim parasol, pod którym możemy się chronić podczas niepogody. Projektanci modelu Boat Tail postanowili rozwinąć ten pomysł, aby podkreślić, że jest to także samochód na słoneczne dni. Dodali zatem do jego wyposażenia niezwykły parasol słoneczny schowany tuż obok tylnej kanapy. Teleskopowy mechanizm sprawia, że parasol otwiera się błyskawicznie i dość nietypowo, bo w odwrotnym kierunku.
Umieszczone po przeciwstawnych stronach wnętrza stoliki koktajlowe obracają się eleganckim ruchem, naśladując ruch kelnera. Pod ich blatami znajdziemy też dyskretnie wsunięte dwa ultranowoczesne stołki utrzymane w minimalistycznej stylistyce. Zaprojektowane przez markę Rolls-Royce i wykonane w pracowni włoskiej firmy meblarskiej Promemoria stołki o wysmukłym kształcie, które można razem złączyć, zostały zrobione z tworzywa, jakie pojawia się również na wstawkach nadwozia samochodu. Siedziska stołków wykończono także miękką niebieską skórą, którą obito wszystkie fotele w kabinie.
PONADCZASOWA PASJA – WSPÓŁPRACA Z MARKĄ BOVET 1822
Dwie legendarne marki dóbr luksusowych, które łączy dążenie do perfekcji, nawiązały ze sobą współpracę. Wszystko w celu, aby zrealizować przyjętą przez klientów prawdziwie wizjonerską wizję mecenatu. Słynni ze swojego kunsztu wykonania rzemieślnicy z manufaktury BOVET 1822, znanej z filozofii opartej na pomysłowych rozwiązaniach i zegarmistrzowskim kunszcie, zostali zaproszeni, aby pracować ręka w rękę z wybitnymi specjalistami marki Rolls-Royce.
Żywo zainteresowani techniką klienci chcieli również stworzyć przełomowe arcydzieło sztuki zegarmistrzowskiej. Wszyscy z nich są uważani za koneserów i wytrawnych kolekcjonerów produktów zarówno szwajcarskiej manufaktury BOVET, jak i marki Rolls-Royce. Właśnie dlatego chcieli, aby w ich egzemplarzach modelu Boat Tail znalazły się unikatowe i nowatorskie czasomierze. Zespoły obu producentów podjęły współpracę, aby wspólnie przeprojektować kultowy zegar umieszczany na desce rozdzielczej każdego Rolls-Royce’a.
Efekt końcowy to pierwsze tego rodzaju osiągnięcie w obu branżach. Dwa kunsztowne, dwustronne czasomierze – dla niej i dla niego – mogą być noszone na nadgarstku lub umieszczone pośrodku deski rozdzielczej modelu Boat Tail. Wszystko po to, by pełnić rolę pokładowego zegara.
Pracując nad dwustronnymi czasomierzami, specjaliści marki Rolls-Royce i BOVET 1822 pracowali razem przez trzy lata. Wszystko po to, aby radykalnie przeprojektować opatentowany system mocowania Amadeo. Było to najbardziej karkołomne technicznie przedsięwzięcie, jakiego dotąd się podjęli. Efekt końcowy jest także potwierdzeniem mistrzowskiego kunsztu marki BOVET, której zegary z mechanizmem tourbillon zdobią kabinę samochodu.
„Jestem bardzo dumny z zespołu manufaktury BOVET 1822, który podjął współpracę z wytrawnymi projektantami marki Rolls-Royce, aby stworzyć coś niezwykłego. Oba zegary oraz system ich mocowania są niepowtarzalne. Nigdy wcześniej nie pracowaliśmy nad podobnym zleceniem” – podkreśla Pascal Raffy, właściciel marki BOVET 1822.
ARCYDZIEŁO SZTUKI INŻYNIERYJNEJ
Aby spełnić niezwykle oczekiwania klientów, zespół inżynierów musiał podjąć wyzwanie, jakim było zaprojektowanie opartego na indywidualnym pomyśle modelu Rolls-Royce Boat Tail. Jest on na tyle niezwykły, że w jego konstrukcji znajdziemy aż 1813 zupełnie nowych części. Wyróżnikami tego unikalnego projektu był więc czas, cierpliwość, dbałość o detale i pasja. Członkowie zespołów przepracowali wspólnie dwadzieścia osobolat, aby zakończyć etap wstępnych prac konstrukcyjnych, który poprzedził rozpoczęcie produkcji.
Kiedy ostateczny projekt był jeszcze konsultowany z klientami, szkielet samochodu zbudowany na bazie skalowalnej, aluminiowej przestrzennej ramy, został gruntownie przeprojektowany. Wszystko, aby dostosować ją do większych gabarytów nadwozia modelu Boat Tail. Samo wprowadzenie zmian zajęło pracownikom działu technicznego kolejnych osiem miesięcy. Tradycyjnie też, od chwili rozpoczęcia prac rozwojowych konstruktorzy chcieli wyposażyć samochód w system nagłośnienia Bespoke Rolls-Royce z 15 głośnikami. Jednakże stalowa rama została finalnie wykorzystana w zupełnie inny sposób. Oferta marki obejmuje specjalnie zaprojektowane progi pełniące funkcję komory rezonansowej, w których montowane są głośniki niskotonowe. W modelu Boat Tail na potrzeby systemu audio wykorzystano całą powierzchnię podłogi, aby zapewnić klientom niezwykłe doznania akustyczne.
Zaawansowany technicznie charakter kabiny modelu Boat Tail wymagał również zastosowania unikalnego układu elektronicznego. Z myślą o kabinie pasażerskiej opracowano także pięć elektronicznych modułów sterujących. Wymagało to radykalnego przeprojektowania wiązki przewodów. Wprowadzenie zmian poprzedziło też dziewięć miesięcy intensywnych prac rozwojowo-badawczych. Dopiero wtedy konstruktorzy zyskali pewność, że drzwi będą otwierać się pod kątem 67 stopni i zostaną wyposażone w zamki gwarantujące najwyższe bezpieczeństwo. Upewnili się także, że w kabinie zostanie zamontowany układ klimatyzacji, dzięki któremu podawane dania i napoje będą mieć optymalną temperaturę.
Projektanci zwrócili również szczególną uwagę na temperaturę kabiny pasażerskiej. Model Boat Tail został zaprojektowany z myślą o słonecznej pogodzie. Zatem jego projektanci dołożyli wszelkich starań, aby konstrukcja samochodu nie pochłania zbyt dużo ciepła. Mogłoby to podnieść temperaturę w kabinie, w której mogą być podawane dania, napoje i naturalnie szampan. Aby osiągnąć zamierzony efekt, w dolnej części przestrzeni pasażerskiej zamontowano dwa wentylatory, które skutecznie ją schładzają. Wnętrze zostało poddane szczegółowym testom w temperaturze od 80 do minus 20 stopni Celsjusza. Ich wyniki potwierdzają, że klienci będą cieszyć się komfortem termicznym w każdych warunkach klimatycznych.
Boat Tail to samochód zaprojektowany, by cieszyć się nim na drodze. Otrzymał pełną homologację, został dopuszczony do ruchu drogowego. Dostał zielone światło od marki dopiero po przejściu rygorystycznych testów drogowych, jakie przechodzą wszystkie inne modele z jego gamy. W ramach programu testów sprawdzono również jego właściwości jezdne i właściwości akustyczne przy dużych prędkościach. Wszystko, aby upewnić się, że elementy wyposażenia tylnej kabiny zostały w odpowiedni sposób zamocowane i gwarantują cichą jazdę. Nawet przy pełnych obrotach. Wszyscy klienci zadeklarowali, że chcą usiąść za kierownicą swojego unikalnego egzemplarza modelu Boat Tail natychmiast po jego wydaniu.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.