MotoryzacjaNajważniejszePodcasty

Podcast Overdrive, odc. 52 – Aktywiści kontra hybrydy

Dzisiejszy podcast motoryzacyjny Overdrive poświęciliśmy w skrócie ekologii, aktywistom i samochodom hybrydowym. Trochę bałaganu, ale nie do końca. Redaktorzy Bartosz Ławski i Maciej „Pertyn” Pertyński rozmawiają o wyższości samochodów hybrydowych w kontekście ekologii i dziwnych zachowań aktywistów i ekologów. Zatem narzekania i ględzenia jest tym razem dużo, no ale przynajmniej nie jest nudno. Warto więc posłuchać. Zapraszamy zatem serdecznie.

Podcast motoryzacyjny Overdrive | Odcinek 52 | Aktywiści kontra hybrydy

Pozostałe odcinki naszego podcastu znajdziecie tutaj.

Możecie nas słuchać także na następujących platformach:

Spotify   Apple Podcasts   Google Podcasts  RadioPublic            

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

5 komentarzy do “Podcast Overdrive, odc. 52 – Aktywiści kontra hybrydy

  • Panowie wydaje mi się, że nagadaliście tutaj trochę bzdur jeśli chodzi o tryb B w toyotowskich hybrydach. Tryb B nie powoduje lepszej ekonomiki jazdy – wręcz przeciwnie, pogarsza ją!

    Na szybko znalazłem film z kanadyjskiego wydziału toyoty, który wyjaśnia dokładniej o co chodzi: https://youtu.be/gmGw3k0xo5g?t=120
    Wydaję mi się, że to jedno źródło wystarczy.

    Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Było powiedziane, że w trybie B rekuperacja jest silniejsza, czyli odzyskana energia szybciej doładowuje baterie. To jest, rozumiem, bzdura?
      Nic nie było o większej oszczędności.

      Odpowiedz
      • Panie Bartoszu, od minuty 13:32, mówi Pan, że dzięki tej większej rekuperacji oszczędza Pan paliwo i hamulce oraz doładowywuje akumulatory. I to jest bzdura, bo większa rekuperacja wynika z tego, że samochód wtedy hamuje również za pomocą silnika, więc część energii idzie ,,w las”, a nie do akumulatorów.

        Odpowiedz
        • Silnika elektrycznego. Nie będę niegrzeczny jak interlokutor, więc nie będę zarzucać pisania bzdur. Ale proszę jeszcze raz przeczytać to co Pan napisał i dobrze się nad tym zastanowić.

          Odpowiedz
          • Najmocniej przepraszam jeżeli obraziłem Pana w jakiś sposób używając słowa bzdura – dla mnie nie ma ono aż tak pejoratywnego znaczenia.
            Może napisze o co mi dokładnie chodzi. Nieprawdą jest sformułowanie, iż tryb B powoduje, że ekonomika naszej jazdy jest lepsza. Wręcz przeciwnie, pogarsza ją. Przytoczyłem już jeden link, ale wydaje mi się, że Pan Redaktor nie kłopotał się z dokładnym zapoznaniem się z argumentami swojego interlokutora (nie znałem tego słowa, dzięki! 🙂 ) i zarzuca mi nielogiczne myślenie.
            Tak wygląda tak zwany power flow w toyotowskim hsd:

            B-mode braking
            Wheels -> MG2 ->HVB
            Wheels -> MG1 -> ICE (ECU – Electronic Control Unit – uses MG1 to spin ICE which drains battery – allowing more charge from MG2, and also links ICE to wheels causing „engine braking”; ICE RPM increases when charge level of HVB is too much to accept regen electricity from MG2, or increasing effort from driver pushing the brake pedal)

            Regenerative braking
            wheels -> MG2 -> HVB

            źródło: https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
            Proszę wyprowadzić mnie z błędu jeżeli się mylę, ale moim zdaniem jest tak, że w momencie, w którym komputer uzna, że akumulator jest już pełny pomaga sobie w hamowaniu właśnie silnikiem spalinowym. Dłuższa jazda w tym trybie w warunkach miejskich powoduje marnowanie energii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *