Volkswagen ID.4 w sportowej wersji GTX już jest dostępny

Klienci w Polsce mogą już zamawiać najnowszego VW ID.4 w wersji GTX. Cena podstawowa modelu wynosi 226 190 złotych. Za sprawą ID.4 w nowej, sportowej wersji elektryczna ofensywa marki Volkswagen zyskuje nowy, sportowy wymiar. Skrót GTX wyróżnia najmocniejsze, sportowe wersje modeli z rodziny ID. Po modelu ID.4 GTX zadebiutują też kolejne oznaczone nowym skrótem.

Nowy Volkswagen ID.4 GTX
Nowy Volkswagen ID.4 GTX
Kompaktowy, elektryczny SUV

Dwa silniki w pierwszym elektrycznym SUV-ie Volkswagena – po jednym przy każdej osi – zapewniają VW ID.4 GTX napęd na cztery koła. Do 2030 roku Volkswagen chce zwiększyć udział modeli elektrycznych w sprzedaży do 70% (na rynkach Europejskich). ID.4 należy także do największej na świecie klasy aut – klasy kompaktowych SUV-ów. Z tego powodu ma on strategiczne znaczenie dla prowadzonej przez koncern Volkswagen ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych. Już w zeszłym roku koncern potroił sprzedaż elektrycznych aut. Najpóźniej do 2025 roku zamierza też stać się światowym liderem w ich produkcji.

Nowy Volkswagen ID.4 GTX
Nowy Volkswagen ID.4 GTX

Nabywcy ID.4 GTX otrzymują także samochód wyprodukowany w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Jeśli będą zasilać jego akumulator energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych – w Polsce oferowaną przez Volkswagena dzięki współpracy z Grupą Polenergia – ID.4 GTX pozostanie neutralny dla środowiska także w fazie eksploatacji.

Nowy Volkswagen ID.4 GTX
Nowy Volkswagen ID.4 GTX
Napęd na 4 koła

Układ napędu na cztery koła w Volkswagenie ID.4 GTX zaprojektowano w zupełnie nowy sposób. Jego elementami są dwa silniki elektryczne napędzające – za pośrednictwem jednostopniowej przekładni – tylne i przednie koła samochodu. W przeciwieństwie do tradycyjnych układów napędowych na cztery koła, między osiami w ID.4 GTX nie ma mechanicznego połączenia. Dzięki temu także podłoga w kabinie pasażerskiej jest płaska.

Nowy Volkswagen ID.4 GTX

Elektryczne silniki ID.4 GTX są małe i lekkie. Przy tylnej osi pracuje stale wzbudzony silnik synchroniczny (PSM) o mocy 150 kW (204 KM), który odznacza się również dużą sprawnością. Przy osi przedniej zamontowano jednostkę asynchroniczną (ASM). Umożliwia to najmocniejszemu modelowi z rodziny ID.4 uzyskanie przyspieszenia od zera do 60 km/h w ciągu 3,2 sekundy i od zera do 100 km/h w ciągu 6,2 s. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.

Nowy Volkswagen ID.4 GTX

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *