Nowy Volkswagen Polo GTI
W kwietniu tego roku Volkswagen zaprezentował Polo szóstej generacji w nowej odsłonie. Teraz przyszła kolej na debiut jego najbardziej sportowej odmiany – GTI. Samochód z tym legendarnym skrótem jest liderem segmentu pod względem mocy silnika, dostępnej technologii i sportowego charakteru. Mocny silnik TSI i na sportowo zestrojone podwozie, zmieniają miejski samochód w dynamiczne, pięcioodrzwiowe auto sportowe. Opcjonalnie, po raz pierwszy, Volkswagen Polo GTI umożliwia także częściowo zautomatyzowaną jazdę. Najnowsze systemy asystujące zapewniają komfort i bezpieczeństwo wszystkim pasażerom.
GTI czyli wyjątkowe osiągi
Skrót GTI od prawie pięciu dekad oznacza w świecie motoryzacji wyjątkowe osiągi. Za sprawą Volkswagena – już od czasów pierwszego GTI z 1976 roku – są one dostępne również w segmencie miejskich samochodów. Volkswagen Polo GTI, jako trzeci model po Golfie i Scirocco, jest oferowane od 1998 roku. Najnowsza generacja kontynuuje wspaniałą tradycję GTI i wyznacza nowe standardy w segmencie miejskich aut nie tylko pod względem osiągów. Podstawę techniczną Polo GTI stanowi modułowa platforma podwoziowa MQB Volkswagena. Stoi ona za sukcesem wszystkich modeli. Odpowiada za wysoką wytrzymałość nadwozia, wzorowo niską masę własną auta oraz za bardzo dobre wyniki w testach zderzeniowych.
IQ.Drive Travel Assist
IQ.Drive Travel Assist, zastosowany po raz pierwszy w Polo GTI, umożliwia półautomatyczną jazdę. System może przejąć kierowanie, hamowanie i przyspieszanie nowego Polo GTI od 0 km/h aż do granicy kontroli systemu Travel Assist przy 210 km/h. Do działania IQ.Drive Travel Assist wykorzystuje znane systemy, takie jak aktywny tempomat (ACC) oraz Lane Assist, który należy do wyposażenia standardowego. Kierowca może aktywować system za pomocą przycisku Travel Assist umieszczonego na wielofunkcyjnej, sportowej i obszytej skórą kierownicy. Podczas korzystania z systemu kierowca musi trzymać ręce na kierownicy, co oznacza, że kierowca jest zawsze odpowiedzialny za samochód.
Wiele nowych systemów multimedialnych najnowszej generacji (MIB3.1), które są połączone z różnymi usługami online, zapewnia nowemu Polo GTI łączność ze światem zewnętrznym. Łączność tę zapewnia jednostka sterujące ze zintegrowaną kartą eSIM. Umożliwia ona korzystanie z usług internetowych We Connect (dostępnych przez ograniczony czas) i We Connect Plus (dostępnych do bezpłatnego użytku w Europie przez rok). Funkcje takie jak sterowanie przy pomocy naturalnych komend głosowych, dostęp do usług streamingowych i konfiguracja ustawień auta oparte na chmurze za pomocą „Volkswagen ID” rozszerzają możliwości najnowszych systemów multimedialnych MIB3.1. Korzystanie z aplikacji oferowanych w ramach App-Connect Wireless, jak Apple CarPlay i Android Auto, odbywa się teraz bezprzewodowo.
Ekrany
Podobnie jak w Polo, wskaźniki i ekran systemu multimedialnego znajdują się na jednej wysokości. Dzięki temu łatwo jest je kontrolować i obsługiwać w każdej sytuacji na drodze. Digital Cockpit Pro imponuje nie tylko większą gęstością pikseli, lepszym współczynnikiem kontrastu i intensywnymi kolorami. Imponuje również rozmiarem – ekran ma przekątną 10,25 cali, czyli 26 centymetrów.
Sportowy charakter połączony z wydajnością i umiarkowanym zużyciem paliwa
Sercem modeli GTI zawsze jest ich silnik. Podobnie jak wszyscy poprzednicy, także nowy Volkswagen Polo GTI ma napęd na przednie koła. Turbodoładowana jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią o dwóch sprzęgłach (DSG). Do najważniejszych cech turbodoładowanego silnika w nowym Polo GTI, który jest zamontowany poprzecznie z przodu, należą m.in. podwójny wtrysk (połączenie bezpośredniego wtrysku paliwa i wtrysku do kolektora dolotowego), komputer sterujący pracą silnika z czterordzeniowym procesorem oraz elektroniczny system sterowania zaworami dolotowymi. Pomimo dużej mocy, silnik odznacza się umiarkowanym zużyciem paliwa. Sprzyja temu również niska masa własna nowego Polo GTI.
Jak na prawdziwe GTI przystało, nowe Polo GTI jest standardowo wyposażone w sportowe, dostrojone do osiągów podwozie. Dzięki niemu karoseria znajduje się o 15 milimetrów bliżej ziemi niż w pozostałych wersjach Polo. Zawieszenie zapewnia znakomity kompromis między wysoką dynamiką jazdy, neutralnością zachowania i bardzo dobrym komfortem podróżowania typowymi dla modeli GTI.
Matrycowe reflektory LED IQ.Light w standardzie
Nowe Polo GTI jest standardowo wyposażone w nowe matrycowe reflektory LED IQ.Light. Posiada także podświetlany pas na osłonie chłodnicy, który jest charakterystycznym uzupełnieniem świateł do jazdy dziennej. W ten sposób styl nowego, sportowego Polo nawiązuje do designu modeli z rodziny ID. oraz nowej generacji popularnych modeli, jak Golf, Arteon i Tiguan. Modele te również są wyposażone w ten efektowny detal (opcjonalnie lub seryjnie, w zależności od wyposażenia).
Na nowo zaprojektowane tylne światła LED to najbardziej rzucający się w oczy detal stylistyczny tylnej części nowego Polo GTI. Rozciągają się one daleko w kierunku środka pokrywy bagażnika i są wyposażone w światło hamowania o specyficznej grafice. Posiadają także zintegrowany dynamiczny kierunkowskaz, który zamiar zmiany kierunku jazdy sygnalizuje za pomocą płynnego ruchu światła. Charakterystyczne dla GTI nowe zderzaki poszerzają optycznie Polo. System adaptacyjnego oświetlenia z przodu (AFS) jest zintegrowany po bokach zderzaka i jest sterowany za pomocą głównych reflektorów. W połączeniu z matrycowymi reflektorami LED IQ.Light gwarantuje niezwykle równomierne oświetlenie drogi i otoczenia.
Innowacyjna technologia umożliwia ciągłą jazdę z włączonymi światłami drogowymi, bez oślepiania innych użytkowników drogi. Charakterystycznymi detalami stylistycznymi GTI z przodu pozostają przyciągające wzrok czerwone logo GTI na osłonie chłodnicy, kratka wlotu powietrza z otworami o strukturze plastra miodu oraz czerwona listwa ozdobna wzdłuż pasa świateł do jazdy dziennej. Z prawej i lewej strony zachodzi ona na matrycowe reflektory LED IQ.Light.
5 kolorów
Nowe Polo GTI jest dostępne w pięciu kolorach. To czarny Deep perłowy, szary Smoke metalik, czerwony Kings metalik, biały Pure specjalny i niebieski Reef metalik. Trzy ostatnie kolory można też opcjonalnie połączyć z kontrastującym dachem w kolorze czarnym. Samochód jest standardowo wyposażony w 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów. Polo GTI można również zamówić z opcjonalnymi 18-calowymi obręczami kół.
Wnętrze jest zdominowane przez kolory – czarny, czerwony i szary oraz dodatki w kolorze chromu. Słupki dachowe i podsufitka zawsze mają kolor typowy dla GTI, czyli czarny Titanium. Czerwone kontrastowe szwy, cecha rozpoznawcza modeli z rodziny GTI, zdobią standardową, wielofunkcyjną kierownicę, poszycie dźwigni zmiany biegów oraz również fotele. Opcjonalny system dźwiękowy marki Beats o mocy 300 W z sześcioma głośnikami zapewnia znakomite brzmienie. Wzmacniacz umieszczono pod podłogą bagażnika, którego pojemność wynosi 351 litrów.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.