MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

McLaren 765LT Spider – najmocniejsze kabrio

Firma McLaren Automotive, znana na całym świecie z wyścigów Formuły 1 oraz dzięki swoim ekskluzywnym supersamochodom o niesamowitych osiągach, zaprezentowała kolejny model: 765LT Spider. Samochód napędza 4-litrowy podwójnie doładowany silnik V8 o maksymalnej mocy 765 KM, oraz 800 Nm momentu obrotowego. McLaren 765LT Spider przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy oraz od 0 do 200 km/h w 7,2 sekundy.

McLaren 765LT Spider

Nowy McLaren 765LT Spider, który pojawił się na rynku po zeszłorocznym, ale już wyprzedanym modelu 765 „Longtail” coupe, jest najpotężniejszym supersamochodem w wersji kabrio. Wprowadza do doświadczenia jazdy McLarenami LT najwyższy poziom zaangażowania zmysłów kierowcy. Charakteryzują go wszystkie podstawowe cechy przynależne rodzinie „Longtaili” – zminimalizowana waga, torowa dynamika jazdy oraz optymalna aerodynamika. 765LT posiada wszystkie atuty coupe oraz – jak każdy model LT – spełnia wymóg ekskluzywności. Powstanie bowiem jedynie 765 egzemplarzy dostępnych dla klientów z całego świata.

McLaren 765LT Spider
Niska masa

Waga DIN modelu 765LT Spider wynosi zaledwie 1388 kg. Zachowano przy tym DNA coupe w kwestii właściwości aerodynamicznych i dynamicznych i to bez żadnych kompromisów w konstrukcji samochodu. Jego masa wzrosła jedynie o 49 kg, przede wszystkim przez zastosowanie otwieranego dachu i poruszającego nim mechanizmu. To oznacza, że nowy model jest o 80 kg lżejszy, niż 720S Spider i ok. 100 kg lżejszy niż porównywalny konkurent. Dodatkowo klimatyzacja i system audio nie występują w standardzie ze względu na redukcję wagi. Na życzenie mogą zostać zamontowane bez dodatkowych kosztów.

McLaren 765LT Spider

Poruszany za pomocą elektrycznego mechanizmu dach z jednego fragmentu karbonu Retractable Hard Top (RHT), umożliwia rozpoczęcie jazdy w otwartej kabinie w ciągu zaledwie 11 sekund. Dodatkowo może to odbyć się przy maksymalnej prędkości 50 km/h. Dzięki temu do wnętrza wdziera się robiący wrażenie dźwięk poczwórnego tytanowego wydechu, by zapewnić jeszcze mocniejsze doznania zmysłom kierowcy.

“Premiera 765LT Spider jest nowym etapem w rozwoju sub-marki LT.  Jesteśmy świadomi, że samochody Longtail, zapewniające kierowcom oszałamiające, ekstremalne doznania oraz limitowaną dostępność, coraz bardziej przyciągają klientów. Biorąc pod uwagę fakt, iż model 765LT coupe został już całkowicie wyprzedany, nie jest zaskoczeniem, że wszystkie sloty produkcyjne modelu nowego LT Spidera na ten rok są już wypełnione.” – powiedział Mike Flewitt, Chief Executive Officer, McLaren Automotive

McLaren 765LT Spider

Potężne osiągi i mistrzowskie właściwości dynamiczne nowego Spidera – udowodnione wcześniej przez 765LT coupe – zostały wzmocnione przez trzy uzupełniające się czynniki. To stabilność struktury MonoCage II-S, jednoelementowy dach Retractable Hard Top oraz niesłabnącą determinację inżynierów McLarena, by podążać za firmową filozofią superlekkiej inżynierii.

Karbonowy monokok

Wersja karbonowej konstrukcji MonoCage II dla kabrio (MonoCage II-S) została stworzona równocześnie z monokokiem dla coupe. Obie platformy dzielą większość elementów strukturalnych, w tym obramowanie przedniej szyby. Struktura jest tak mocna i sztywna, że nie wymaga dodatkowych wzmocnień w przypadku coupe – to kolejny czynnik optymalizacji wagi. Z tyłu samochodu wzmocnienia są w pełni scalone z podwoziem i zapewniają ochronę w przypadku dachowania.

Konstrukcja ruchomego dachu pełni integralną rolę w strukturze pojazdu, zastosowano w nim bowiem także karbonowy stelaż. Zamknięty dach tworzy pewnego rodzaju karbonową „muszlę”. Takie podejście projektowe dodaje również komfortu osobom siedzącym w środku. Jest to bowiem jednoelementowy panel, bez centralnego łączenia. Zwiększyła się zatem przestrzeń na głowy. Natomiast dzięki wydłużeniu tegoż panelu, szczyty słupków A mogły zostać przesunięte do przodu wzmacniając poczucie przestrzeni. Jednocześnie ułatwia to wchodzenie i wychodzenie z samochodu.

Docisk aerodynamiczny

Jak każdy LT, nowy Spider został stworzony by odnosić sukcesy na torze. Jednakże dzięki dodatkowemu wymiarowi jazdy zapewnianemu przez składany dach, samochód jest jeszcze bardziej wciągający, gdy prowadzi się go po drodze. Z aerodynamicznym pakietem wypracowanym dla coupe Spider dorównuje aerodynamicznym osiągnięciom coupe. Dorównuje w tym wiodącą w swojej klasie siłą docisku – o 25 proc. większą, niż w przypadku 720S Spider. Dodatkowo aktywne tylne skrzydło reaguje na złożenie lub rozłożenie dachu.

“McLaren ‘Longtail’ został stworzony nie tylko dla niewiarygodnych osiągów, ale także dla najwyższego poziomu zaangażowania kierowcy. 765LT coupe wyznaczył nowe standardy połączenia kierowcy z samochodem. Bazujący na tym Spider idzie krok dalej oferując dodatkowy element angażujący – jazdę z otwartym dachem. Daje ona bezpośredni kontakt z iskrzącym dźwiękiem tytanowego wydechu. Przyjemność ta, dzięki elektrycznie opuszczanemu tylnemu oknu może trwać, nawet z zamkniętym dachem.” – Jamie Corstorphine, Director of Product Strategy, McLaren Automotive

Cena?

Zamówienia na najpotężniejszego McLarena kabrio, będącego najnowszym samochodem w linii Longtail, można już składać w salonach McLarena. Cena modelu zaczyna się od 443 000 euro brutto (z VAT i podatkiem akcyzowym). Podaż jest ograniczona jedynie do 765 samochodów na cały świat, przy czym sloty produkcyjne na 2021 rok zostały już wyprzedane.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *