MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowy hybrydowy Mercedes C plug-in z rekordowym zasięgiem

Niedługo po premierze nowej generacji Klasy C, do oferty modelu Mercedes dołącza warianty C 300 e Limuzyna oraz C 300 e Kombi – pierwsze odmiany z hybrydowym napędem plug-in. Standardem w obu wersjach jest samopoziomowanie, realizowane dzięki pneumatycznemu zawieszeniu tylnej osi. Ceny startują, odpowiednio, od 220.300 zł (C 300 e Limuzyna) oraz 227.000 zł (C 300 e Kombi). Niedługo także pojawią się warianty Mercedesa Klasy C z hybrydowym napędem plug-in z silnikiem Diesla.

Mercedes C 300 e - hybryda plug-in
100 km zasięgu na prądzie

Codzienne trasy za kierownicą C 300 e można w większości pokonywać wyłącznie „na prądzie” – bez użycia silnika spalinowego. To zasługa zasięgu w trybie elektrycznym zwiększonego do ponad 100 km oraz także wysokiej mocy jednostki elektrycznej, wynoszącej 95 kW (129 KM). Hybrydowy napęd plug-in korzysta z 2-litrowego wariantu ultranowoczesnego 4-cylindrowego silnika benzynowego M 254. Dzięki rekuperacji energia kinetyczna jest tu odzyskiwana podczas wytracania prędkości lub zjeżdżania ze wzniesienia. Maksymalna moc odzysku energii wynosi ponad 100 kW.

Mercedes C 300 e - hybryda plug-in

Inteligentna, oparta na aktualnie pokonywanej trasie strategia działania zespołu napędowego aktywuje tryb jazdy w 100% elektrycznej wszędzie tam, gdzie jest to najbardziej odpowiednie. Strategia uwzględnia przy tym czynniki takie jak dane nawigacji, topografia terenu, ograniczenia prędkości oraz warunki ruchu na całej planowanej trasie. Jeśli kierowca chce wpłynąć na intensywność odzyskiwania energii, może skorzystać z manetek za kierownicą – do wyboru ma trzy stopnie rekuperacji (nie dotyczy trybu Sport).

Mercedes C 300 e - hybryda plug-in

W trybie D- samochód porusza się na zasadzie „jednego pedału”: po zdjęciu nogi z gazu zwalnia tak mocno, że korzystanie z hydraulicznego hamulca nożnego często zatem okazuje się niepotrzebne. Strategia działania napędu komunikuje się z czujnikami systemów asystujących, dzięki czemu skutecznie wspiera kierowcę w wielu sytuacjach na drodze.

Płaska podłoga bagażnika

W porównaniu z poprzednikiem praktyczne korzyści przynosi również lokalizacja wysokonapięciowego akumulatora C 300 e. W bagażniku nie ma już „schodka”, istnieje za to więc możliwość przewożenia dłuższych i większych przedmiotów. Zmiana ta jest szczególnie zauważalna więc w wersji Kombi, gdzie długość podłogi bagażnika wzrosła o 63 mm, do 1043 mm. Pod mocowanie rolety można zatem bez problemu załadować wysokie skrzynki z napojami. W porównaniu z poprzednikiem pojemność bagażnika wzrosła o 45 l, do 360 l, a po złożeniu tylnych siedzeń C 300 e Kombi może zatem pomieścić nawet 1375 l (+40 l).

Dane techniczne:
Mercedes C 300 e Limuzyna Mercedes C 300 e Kombi
Pojemność skokowa silnika1999 ccm1999 ccm
Moc maksymalna silnika benzynowego150/204 kW/KM150/204 kW/KM
przy 6100 obr./min6100 obr./min
Maksymalny moment obrotowy silnika benzynowego320 Nm320 Nm
przy 2000-4000 obr./min2000-4000 obr./min
Moc maksymalna silnika elektrycznego95/129 kW/KM95/129 kW/KM
Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego440 Nm440 Nm
przy 2100 obr./min2100 obr./min
Moc systemowa 230/313 kW/KM 230/313 kW/KM 
Systemowy moment obrotowy550 Nm550 Nm
Prędkość maksymalna 245 km/h240 km/h
Prędkość maks. w trybie elektrycznym140 km/h140 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h6,1 s6,2 s
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP)  0,6-0,8 l/100 km0,6-0,8 l/100 km
Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) 13-17 g/km14-19 g/km
Zużycie prądu w cyklu mieszanym, ważone (WLTP)  20,8-23,3 kWh/100 km  21,6-24,1 kWh/100 km  
Zasięg elektryczny (EAER miesz.; (WLTP)99-111 km95-107 km
Cena od220.300 PLN227.000 PLN

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *