MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Koncepcyjny, elektryczny SUV: Hyundai SEVEN

Hyundai Motor Company zaprezentował model SEVEN – nowy prototyp SUV-a o napędzie elektrycznym (SUEV, czyli Sport Utility Electric Vehicle) na targach AutoMobility LA. Ten przełomowy koncept elektrycznego SUV-a jest prezentowany wraz z innymi wiodącymi w swoich segmentach modelami, takimi jak IONIQ 5 i XCIENT Fuel Cell, na stoisku Hyundai Motor w LA Convention Center w dniach 19-28 listopada 2021 r.

Po prototypach 45 z 2019 roku i Prophecy z 2020 roku, koncepcyjny SEVEN otwiera nowy rozdział dla marki IONIQ, ukierunkowanej na prezentację pojazdów elektrycznych firmy Hyundai, zasilanych akumulatorami (BEV). Model SEVEN jest również wyraźnym odzwierciedleniem zaangażowania Hyundaia w osiągnięciu neutralności węglowej do 2045 roku.

„Koncept SEVEN pokazuje kreatywną wizję Hyundaia i zaawansowany rozwój technologiczny dla naszej przyszłej, zelektryfikowanej mobilności” – powiedział José Muñoz, Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor North America. „Jego innowacyjne wnętrze, przyjazny dla środowiska układ napędowy oraz najnowocześniejsze technologie w zakresie bezpieczeństwa i wygody kształtują ekscytującą przyszłość dla Klientów SUV-ów Hyundaia”.

Konferencję prasową, na której zaprezentowano SEVEN można obejrzeć na stronie Hyundai Motor America. Hyundai Motor pokazał także film opowiadający o stylu życia. Przedstawia on koncepcję nowych doznań kierowcy i pasażerów w modelu SEVEN oraz jego nowoczesne wyposażenie. Film można obejrzeć na kanale YouTube: HyundaiWorldwide.

IONIQ: Rodzina aut elektrycznych ucieleśniająca wizję przyszłej mobilności Hyundaia

Każdy pojazd opracowany przez submarkę IONIQ oferuje Klientom doświadczenie nowej generacji, które bezproblemowo integruje najbardziej zaawansowane technologie z codziennymi potrzebami. Koncepcyjny model SEVEN jest idealnym przykładem auta z rodziny IONIQ, dzięki innowacyjnym rozwiązaniom przestrzennym i higienicznym funkcjom. Przekształcają one pojazd w nowoczesną przestrzeń do życia, ale na kołach.

„Jako namacalny dowód wizji Hyundaia o nazwie „Postęp dla ludzkości”, IONIQ zmienia paradygmat doświadczeń Klientów pojazdów elektrycznych, dostosowując się do zróżnicowanego stylu życia bez ograniczeń” – powiedział Thomas Schemera, Wiceprezes Wykonawczy i Dyrektor ds. Globalnego Marketingu Hyundai Motor Company. „SEVEN reprezentuje nasze zaangażowanie w podejście skoncentrowane na człowieku, aby na nowo zdefiniować jego codzienne doświadczenia”.

Nowa definicja SUV-a z aerodynamiczną i mocną sylwetką

Koncepcja SEVEN jest oparta na platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP) Hyundai Motor Group, przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych (BEV). Długi rozstaw osi i płaska podłoga platformy E-GMP umożliwia stworzenie zupełnie nowej klasy pojazdów, która zaoferuje Klientom całkiem nowe doznania.

SEVEN ma aerodynamicznie czyste kształty, które odbiegają od typowego SUV-a. Niska, przednia krawędź maski, opływowa linia dachu i wydłużony rozstaw osi stanowią wyraźne odejście od wyglądu tradycyjnych, spalinowych SUV-ów. Minimalistyczna forma SEVEN kontrastuje z potężną sylwetką i władczą, surową prezencją auta.

Za silną prezencją modelu SEVEN na drodze odpowiadają obręcze kół wyposażone w zintegrowane, aktywne klapy aerodynamiczne. Rozkładają się one lub chowają w zależności od aktualnych wymagań dotyczących chłodzenia hamulców lub niskiego oporu powietrza.

Nawet w ciemności model SEVEN jest łatwo rozpoznawalny. Wszystko dzięki charakterystycznym dla rodziny IONIQ reflektorom Parametric Pixel, które zapewniają powitalną sekwencję świateł podczas uruchamiania. Diodowe światła łączą w sobie style cyfrowy i analogowy. Podkreślają, że projektanci wzięli pod uwagę każdy aspekt projektu SEVEN, aż do pojedynczego piksela reflektorów.

Przyjazne, luksusowe wnętrze w stylu lounge, na miarę ery autonomicznej jazdy

Priorytetem w modelu SEVEN jest innowacyjna aranżacja przestrzeni, która zapewnia naszym Klientom większą swobodę niż kiedykolwiek wcześniej. Rozstaw osi modelu SEVEN sięga 3,2 metra. Dzięki zastosowanemu zamysłowi konstrukcyjnemu, w ramach którego rozsunięto koła, maksymalnie wydłużono rozstaw osi.

Płaska podłoga i brak słupka B

Dzięki płaskiej podłodze projektanci Hyundai Motor mogli znaleźć alternatywę dla tradycyjnego ustawienia rzędów siedzeń w aucie. Stworzyli bardziej płynny układ wnętrza. Drzwi otwierane pod dach oraz brak słupka B oferują wygodny dostęp do samochodu. Ukazują także przyjazne wnętrze z zupełnie nowym wymiarem przestrzeni. Opływowa linia dachu, długi rozstaw osi i płaska podłoga, która sięga aż do trzeciego rzędu, otwierają nowe możliwości wyposażenia wnętrza. Zupełnie tak, jak w luksusowym salonie.

SEVEN ucieleśnia także przyszłą wizję Hyundaia w zakresie autonomicznej mobilności. Przed kierowcą jest wysuwany drążek sterowniczy, który chowa się, gdy nie jest używany. Bez konieczności wykorzystania typowego wyposażenia dla kierowcy, ultracienki kokpit i zintegrowane ekrany tworzą wrażenie przebywania w salonie. Układ siedzeń różni się od tradycyjnych SUV-ów, dzięki obrotowym fotelom i zakrzywionej kanapie. Ten układ siedzeń można dostosować do indywidualnych potrzeb w zależności od trybu jazdy – kontroli przez kierowcy lub autonomicznego.

SEVEN oferuje elastyczną przestrzeń, którą można dostosować do indywidualnych potrzeb pasażerów. To skoncentrowane na człowieku podejście pozwala SEVEN wyobrazić sobie przyszłość mobilności i łączności. To kładzie podwaliny pod przyszłe modele z rodziny IONIQ.

SEVEN posiada uniwersalną konsolę, specjalnie zaprojektowane sprzęty jak z domowego AGD oraz wielofunkcyjny graficzny interfejs systemu Smart Hub. Korzystając ze Smart Hub i łącząc przednie fotele z tylnym szezlongiem, SEVEN staje się miejscem, w którym można spędzać czas. Zarówno w pojedynkę, jak i razem, w blasku oświetlenia bocznych drzwi. Wbudowana minilodówka zapewnia orzeźwienie w podróży, a specjalne schowki na buty odświeżają obuwie pasażerów.

Dach panoramiczny wyposażono w ekran. Nie tylko wyświetla on różne treści w zależności od gustu pasażerów, ale także zmienia ogólną atmosferę wnętrza. Wszystko po to, aby zagwarantować maksymalny relaks i przyjemność podczas podróży.

„SEVEN ośmiela się zerwać z utartymi schematami.” – powiedział SangYup Lee, Starszy Wiceprezes, Szef Hyundai Global Design. „SEVEN wyznacza drogę do tego, czym SUV musi stać się w erze samochodów elektrycznych. Także dzięki aerodynamicznej, czystej formie, która nie narusza jego surowej osobowości. Wnętrze otwiera nowy wymiar przestrzeni, która dba o swojego pasażera jako rodzinną przestrzeń życiową.”

Zrównoważone i higieniczne środowisko mobilności

Hyundai Motor skupił się na opracowywaniu takich pojazdów, aby zawsze zapewniać bezpieczne i zdrowe wrażenia z podróży. SEVEN wykorzystuje różne przyjazne dla środowiska materiały, oferując jednocześnie wiodące w segmencie funkcje higieniczne. To np. system higienicznego przepływu powietrza i sterylizacja powietrza techniką UVC.

Hyundai zastosował biofarbę na zewnętrznej części modelu SEVEN, a całe wnętrze wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu i materiałów odnawialnych. Gips mineralny, bambusowe listwy i dywan, biożywica i farba do wnętrz są oparte na odnawialnych źródłach. Mogą one zmniejszyć zanieczyszczenie również w procesie produkcyjnym. Szerokie zastosowanie miedzi i higienicznie obrobionej tkaniny z funkcjami antybakteryjnymi zapewnia też, że wszystkie powierzchnie wewnątrz SEVEN pozostają czyste przez cały czas.

Funkcja Hygiene Airflow System czerpie inspirację z wyrafinowanego zarządzania przepływem powietrza w samolotach pasażerskich. W trybie pionowym powietrze jest pobierane przez wbudowane wloty powietrza w relingach dachowych, z których przepływa od góry do dołu. Następnie jest wyprowadzane przez zewnętrzny wlot powietrza za tylnymi kołami. W trybie poziomym powietrze przepływa z smukłej deski rozdzielczej do tylnych nawiewów.

Co najważniejsze, system ten może aktywować się niezależnie od tego, czy pojazd jest w ruchu, czy też nie. Po to, aby zmniejszyć zanieczyszczenie krzyżowe wśród pasażerów i izolować przepływ powietrza między pasażerami z przodu i z tyłu.

Sterylizacja powietrza techniką UVC uruchamia się po opuszczeniu pojazdu przez pasażerów. Wysuwają się drążki sterujące, szuflada w pierwszym rzędzie i głośniki. Zintegrowane odkażające lampy UVC pomagają oczyścić wnętrze z bakterii i wirusów. Ponadto dezynfekowane są też schowki na rzeczy osobiste w kanapie i w konsoli Smart Hub.

Potężne osiągi z całkowicie elektrycznym zasięgiem 300 mil

Dzięki wszechstronnej platformie E-GMP, SEVEN będzie w stanie także zapewnić wyjątkowy zasięg jazdy i ultraszybkie możliwości ładowania. Zapewni wrażenia z jazdy dostosowane do potrzeb Klienta. Z ładowarką o mocy 350 kW model SEVEN może naładować akumulatory od 10 do 80% w około 20 minut. Koncepcja została również zaprojektowana tak, aby osiągnąć docelowy zasięg ponad 300 mil.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *