MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Volvo testuje bezprzewodowe ładowanie aut elektrycznych

Volvo Cars rozpoczęło praktyczne testy technologii ładowania aut elektrycznych w środowisku miejskim. W projekcie bierze udział kilku partnerów, by wspólnie ocenić potencjał nowego rozwiązania pod kątem zastosowania w przyszłych modelach marki. Przez trzy lata elektryczne taksówki Volvo XC40 będą jeździły po 12 godzin dziennie pokonując ulicami Goeteborga nawet 100.000 km rocznie.

Volvo testuje bezprzewodowe ładowanie aut elektrycznych
Volvo testuje bezprzewodowe ładowanie aut elektrycznych
Elektryczne taksówki Volvo XC40

Partnerem projektu jest firma Cabonline – największy operator taksówek w Skandynawii. W barwach tej korporacji na ulice Goeteborga wyjadą elektryczne taksówki Volvo XC40 z systemem ładowania bezprzewodowego. Cała inicjatywa wpisuje się w projekt Gothenburg Green City. W jego ramach, to drugie co do wielkości miasto Szwecji ma się stać całkowicie neutralne klimatycznie. Inicjatywa jest też świetnym testem praktycznym nowego typu ładowania, ale także elektrycznych aut w ogóle.

Zielona Strefa Miasta Göteborg pozwala nam wypróbować ekscytujące nowe technologie w rzeczywistym środowisku. Możemy oceniać je w miarę upływu czasu pod kątem potencjalnego szerszego wprowadzenia w przyszłości – powiedział Mats Moberg, szef działu badań i rozwoju w Volvo Cars.Testowanie nowych technologii ładowania wraz z wybranymi partnerami to dobry sposób na ocenę alternatywnych opcji ładowania dla naszych przyszłych samochodów.

Volvo testuje bezprzewodowe ładowanie aut elektrycznych
Volvo testuje bezprzewodowe ładowanie aut elektrycznych
Indukcyjne stacje ładowania

Indukcyjne stacje ładowania dostarczyła firma Momentum Dynamics – wiodący dostawca tego typu rozwiązań. Ładowanie rozpoczyna się automatycznie, gdy kompatybilny pojazd zaparkuje nad stanowiskiem ładującym całkowicie zintegrowanym z nawierzchnią jezdni. Do rozpoczęcia ładowania kierowca nie musi wysiadać z samochodu. Wszystko dzieje się automatycznie. Volvo XC40 zostały wyposażony w specjalny moduł, który odbiera przesyłaną indukcyjnie energię elektryczną. Moc ładowania wyniesie ponad 40 kW, a więc będzie niemal czterokrotnie większa niż typowych ładowarek 11 kW. W prawidłowym zaparkowaniu na miejscu wyznaczonym do ładowania indukcyjnego pomoże system kamer 360 stopni.

Taksówki będą eksploatowane po 12 godzin dziennie, a ich roczny przebieg może wynieść nawet 100 000 km. To będzie zatem idealny test trwałości wszystkich rozwiązań elektrycznych Volvo. W ten projekt zaangażowali się także dealerzy marki Volvo w Szwecji: Volvo Bil i Volvo Car Sörred. Uczestniczy w nim szwedzka firma energetyczna Vattenfall i jej sieć ładowania InCharge, miejska firma energetyczna Göteborg Energi oraz Business Region Gothenburg, miejska agencja rozwoju gospodarczego należąca do miasto Göteborg.

Volvo testuje bezprzewodowe ładowanie aut elektrycznych

W ubiegłym roku firma Volvo Cars wzięła także udział w uruchomieniu inicjatywy Gothenburg Green City Zone. Jej celem jest osiągnięcie bezemisyjnego transportu do 2030 roku. Wykorzystanie prawdziwego miasta jako poligonu doświadczalnego pozwoli firmie przyspieszyć rozwój technologii i usług w obszarze elektryfikacji. Pomoże także w pracach nad współdzieloną mobilnością, autonomiczną jazdą, łącznością i bezpieczeństwem.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *