Toyota Hilux GR SPORT w przedsprzedaży
Salony Toyoty rozpoczęły przyjmowanie zamówień na Toyotę Hilux GR SPORT. To zupełnie nowa wersja kultowego pick-upa, która powstała na bazie doświadczeń ze startów w Rajdzie Dakar. Zawodnicy TOYOTA GAZOO Racing wygrali najbardziej wymagający rajd cross-country na świecie w 2019 i 2022 roku. A teraz do gamy Hiluxa dołączył model inspirowany odnoszącą sukcesy rajdową odmianą.
Hilux GR SPORT oferuje wszystkie atuty legendarnego już pick-upa Toyoty. Najważniejsze z nich to znane na całym świecie zdolności terenowe, które pozwalają mu wjechać wszędzie. Samochód ma aktywny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego oraz system aktywnej kontroli trakcji. Dodatkowo auto otrzymało opony AT, które ułatwiają jazdę w terenie, a także poprawione zawieszenie. Do wyższego komfortu na drodze przyczyniła się redukcja drgań i hałasów.
Toyota Hilux GR SPORT kosztuje od 210 900 zł netto (259 407 zł brutto).
Mocny silnik i zmodyfikowane zawieszenie
Wersję GR SPORT napędza mocny, 2,8-litrowy silnik Hiluxa, który jest w ofercie od 2020 roku. Jednostka napędowa ma moc 204 KM (150 kW) i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik połączony jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Samochód występuje wyłącznie w wersji z podwójną kabiną. Wersja GR SPORT zachowuje ponadprzeciętne zdolności przewozowe Hiluxa, które należą do najlepszych w klasie. Hilux może pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie 3,5 tony, a jego ładowność wynosi tonę.
Toyota Hilux GR SPORT ma zmodyfikowane zawieszenie. Tylko w tej wersji zastosowano amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, które zapewniają lepsze tłumienie, szybsze reakcje oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Ponadto przednie sprężyny śrubowe zostały usztywnione. W porównaniu ze standardowym Hiluxem wersja GR SPORT ma poprawione właściwości jezdne, w tym siłę kierowania i reakcję na kąt skrętu. Karoseria zachowuje się stabilnie, przechyły nadwozia są pod kontrolą, podobnie jak przyczepność tylnej osi. Poprawiono też znacznie komfort jazdy dzięki szybkiej reakcji na wibracje o wysokiej częstotliwości i zwiększonej zdolności tłumienia, co pozwala kontrolować zachowanie nadwozia i eliminować wstrząsy.
Modyfikacje zawieszenia są widoczne z zewnątrz. Sprężyny i amortyzatory są w czerwonym kolorze. Rajdowego charakteru dodają też aluminiowe osłony silnika oraz tylnego mostu, które polakierowano na czerwono.
Hilux GR SPORT pełen rajdowych akcentów
Wersja GR SPORT rzuca się w oczy nie tylko czerwonymi elementami układu jezdnego. Samochód ma inspirowany Rajdem Dakar grill we wzór w kształcie litery G w ciemnej kolorystyce, a także napis TOYOTA, który zastąpił emblemat marki. To nawiązanie do dziedzictwa tego modelu i klasycznych Hiluxów czwartej generacji z początku lat 80. Mocna stylistyka przedniej części podkreślona jest nowymi, powiększonymi obramowaniami świateł przeciwmgielnych. Hilux GR SPORT wyróżnia się też dwukolorowymi, 17-calowymi felgami aluminiowymi z oponami terenowymi. Ma także czarne motywy na lusterkach, bocznych stopniach, błotnikach, nad przestrzenią ładunkową i w klamce tylnej klapy.
W środku wersję GR SPORT wyróżniają nowe sportowe fotele skórzane z perforacją, czerwonymi przeszyciami i emblematem GR na zagłówkach. Logotypy GR SPORT są umieszczone na fotelach, dywanikach, przycisku Start, a także w formie animacji graficznej na wyświetlaczu. Kierowca może korzystać z łopatek do zmiany biegów, skórzana kierownica ma czerwone obszycie, a sportowe pedały wykonano z aluminium. Wstawki nawiązujące do włókna węglowego dodają rasowego charakteru. Podobnie zresztą jak czerwona listwa dekoracyjna poprowadzona w poprzek kokpitu czy niebieskie podświetlenie panelu drzwi. Przestrzeń ładunkową można przesłonić elektrycznie sterowaną roletą w kolorze czarnym.
Toyota Hilux GR SPORT będzie dostępna w trzech wersjach kolorystycznych zarezerwowanych dla tej odmiany. Metalizowane lakiery Royal Grey i Crimson Spark Red to dopłata 3 200 zł. Natomiast za lakier perłowy Platinum Pearl White trzeba zapłacić 3 700 zł.
Bogate wyposażenie Hiluxa GR SPORT
Wyposażenie wersji GR SPORT plasuje ją na szczycie gamy Hiluxa. Samochód ma m.in. system Premium Audio JBL z 9 głośnikami i subwooferem, podgrzewane fotele przednie i tylne, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (Panoramic View Monitor). Ma także nawigację satelitarną Toyota Touch 2 w języku polskim z 3-letnią darmową aktualizacją map i kolorowym, 8-calowym ekranem dotykowym. Łączność ze smartfonem możliwa jest przy pomocy interfejsów Android Auto™ i Apple CarPlay®.
Toyota Hilux GR SPORT ma także zestaw zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Wyposażono ją w układy wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych (PCS+PD), ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją hamowania (LDA), wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) oraz także w tempomat adaptacyjny (ACC). Auto jest wyposażone także w system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSC), system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC) oraz system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC).
Pierwsze egzemplarze Toyoty Hilux GR SPORT dotrą do klientów w drugiej połowie 2022 roku.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.