Mitsubishi zapowiada ASX nowej generacji
Mitsubishi Motors Europe planuje wprowadzenie na rynek kolejnej generacji modelu ASX. Marka ogłosiła ofertę układów napędowych, w które będzie wyposażony nowy model ASX. Opracowana specjalnie na rynek europejski szeroka gama zaawansowanych układów napędowych odpowiada zróżnicowanym potrzebom europejskich kierowców, decydujących się na wybór miejskiego SUV-a. Zarówno pod względem niskiego poziomu emisji spalin, zużycia paliwa, jak i osiągów.
Podstawowym silnikiem jest unowocześniony turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,0 litra, który będzie dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Klientów wymagających większych osiągów powinna zadowolić jednostka turbodoładowana z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,3 litra. Współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub też z 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).
ASX nowej generacji będzie też pierwszym modelem Mitsubishi wprowadzonym na rynek europejski, zasilanym w pełni hybrydowym układem napędowym (HEV). Łączy on jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów.
Uzupełnieniem oferty będzie także wersja Plug-in Hybrid (PHEV). System PHEV, czyli silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi, zasilanymi akumulatorem o pojemności 10,5 kWh, jest rozwiązaniem stosowanym wyłącznie w ramach sojuszu w segmencie B pojazdów typu SUV. Nowa generacja Mitsubishi ASX idzie tym samym w ślady modeli Outlander PHEV i Eclipse Cross PHEV. Wszystkie układy napędowe będą dostępne od momentu wprowadzenia na rynek wiosną 2023 r.
Układy napędowe:
- 1,0 litra MPI-T: 3-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym:
- 6-biegowa manualna skrzynia biegów. Moc: 91 KM. Emisja CO2: 132-136 g/km.
- 1,3 litra DI-T: 4-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem:
- 6-biegowa manualna skrzynia biegów: Moc: 140 KM. Emisja CO2: 130-134 g/km.
- 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (7DCT): Moc: 158 KM. Emisja CO2: 131-137 g/km.
- 1,6 litra Hybrid (HEV): Silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i akumulatorem o pojemności 1,3 kWh
- automatyczna, wielostopniowa skrzynia biegów. Moc (silnik benzynowy): 145 KM. Emisja CO2: 107-113 g/km.
- 1,6 litra Plug-in Hybrid (PHEV): dwa silniki elektryczne i akumulator o mocy 10,5 kW/h, połączone z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra
- automatyczna, wielostopniowa skrzynia biegów.
- Moc (silnik benzynowy): 160 KM. Emisja CO2: 30-31 g/km.
Wartości mocy i emisji CO2 zmierzono zgodnie z normą WLTP, mają charakter orientacyjny i podlegają homologacji.
Produkcja w Hiszpanii
Nowy ASX będzie bazował na platformie CMF-B, opracowanej przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi. Jego produkcja odbywać się będzie w zakładach Renault w Valladollid w Hiszpanii.
Frank Krol, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe, powiedział: „Nowa generacja modelu ASX jest bardzo konkurencyjnym produktem. Oferuje wybór spośród bardzo konkurencyjnych na rynku układów napędowych. Wymagania klientów w europejskim segmencie B pojazdów typu SUV są zazwyczaj bardzo zróżnicowane. Dlatego ważne jest, aby nasza oferta produktowa była równie szeroka, co pozwala sprostać potrzebom klientów. Jesteśmy przekonani, że nowy ASX spełni te oczekiwania. Jako wszechstronny SUV, oferujący gamę najnowszych silników benzynowych oraz także układów hybrydowych i hybrydowych typu Plug-in.”
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.