Toyota pracuje nad systemem wymiennych baterii
Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT), spółka założona w 2021 roku przez Toyota, Isuzu i Hino, nawiązała współpracę z Yamato Transport. Firmy nawiązały współpracę, aby znaleźć wspólne standardy i wprowadzić na rynek wymienne kartridże bateryjne do samochodów elektrycznych (BEV). Jest to kolejny element budowania nowego systemu energetycznego, który pozwoli osiągnąć neutralność klimatyczną.
Wprowadzenie bateryjnych samochodów elektrycznych do powszechnego użytku wiąże się z wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest długi czas ładowania i związana z nim możliwość powstawania kolejek do publicznych punktów ładowania. Jest to szczególny problem w przypadku długodystansowych ciężarówek, które muszą na trasie korzystać z publicznych ładowarek, oraz innych samochodów użytkowych. Znaczna liczba elektrycznych pojazdów w użyciu stanowi także wyzwanie dla sieci energetycznej. Co oczywiste, ze względu na ograniczone możliwości przesyłowe oraz wzrost zapotrzebowania na energię w godzinach szczytu.
System wymiennych kartridży bateryjnych
Aby zapobiec tym problemom, Commercial Japan Partnership Technologies Corporation oraz firma logistyczna Yamato Transport rozpoczną prace nad systemem wymiennych, przenośnych kartridży bateryjnych do pojazdów. Według założeń projektu rozwiązanie to powinno obniżyć koszty wprowadzenia aut elektrycznych do masowego użytku. Dzięki wymiennym bateriom można będzie ograniczyć pojemność akumulatorów w samochodach. Można będzie dostosować ją do rzeczywistych potrzeb każdego pojazdu oraz do warunków, w jakich pracuje. Zdjęcie z użytkowników konieczności ładowania baterii w samochodzie pozwoliłoby zmniejszyć koszty rozbudowy infrastruktury ładowania. Wyeliminowałoby także przestoje w pracy samochodu spowodowane ładowaniem. Równie ważnym argumentem jest wyrównanie zapotrzebowania na energię elektryczną w ciągu doby. Baterie zwrócone operatorowi systemu mogłyby ładować się w czasie mniejszego zapotrzebowania i niższych cen energii. Wszystko to niezależnie od tego, o jakich porach dnia samochody muszą być w użyciu.
Nowe dostawcze pojazdy elektryczne
CJPT planuje także zaprojektować różnego rodzaju komercyjne pojazdy elektryczne. Pojazdy takie jak użytkowe vany i lekkie ciężarówki przystosowane do zasilania przez wymienne baterie. Firma przewiduje, że standaryzacja kartridży bateryjnych i dostosowanych do nich systemów ładowania obniży koszty elektrycznych samochodów użytkowych. Ma to zachęcić do ich powszechnego stosowania. CJPT stawia sobie za cel opracowania takiego systemu zarządzania obiegiem baterii, który najlepiej odpowiada rzeczywistym wymaganiom użytkowników.
Yamato Transport i spółka CJPT oraz jej inwestorzy, w tym Toyota, są otwarci na współpracę ze wszystkimi partnerami zainteresowanymi standaryzacją i komercjalizacją wymiennych baterii jako drogą do wprowadzenia samochodów elektrycznych do powszechnego użytku. Współpraca jest niezbędna, aby światowa gospodarka mogła osiągnąć neutralność klimatyczną.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.