Hyundai i20 nowej generacji
Hyundai wprowadza nową wersję modelu i20. To już trzecia generacja samochodu, który po raz pierwszy został pokazany w roku 2008. i20 Nowej Generacji będzie produkowany w Europie, w fabryce Hyundaia zlokalizowanej w Izmir w Turcji i zostanie pokazany po raz pierwszy podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, w marcu 2020 roku.
Hyundai i20 Nowej Generacji, poza nowym wyglądem zewnętrznym, został wyposażony także w szereg innowacyjnych technologii. We wnętrzu znajdziemy dwa kolorowe ekrany o przekątnej10,25-cala. Pierwszy z nich zastępuje tradycyjne zegary, natomiast drugi obsługuje nawigację oraz system multimedialny. Oba ekrany zostały wizualnie połączone i tworzą całość wkomponowaną w deskę rozdzielczą. Wiodący w segmencie pakiet systemów bezpieczeństwa obejmuje teraz także nowej generacji asystenta unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych oraz rowerzystów, a także oparty na nawigacji inteligentny tempomat (NSCC).
W porównaniu do swojego poprzednika proporcje i20 Nowej Generacji stały się bardziej dynamiczne, wygląd poprawia obniżony dach (-24 mm), szersze (+30 mm) i dłuższe nadwozie (+5 mm), a także zwiększony rozstaw osi (+10 mm). Charakter podkreślają sportowo wyglądające przednie i tylne zderzaki, a także nowa osłona chłodnicy. Widok z boku oddaje energetyczne proporcje auta, podkreślone odważnymi przetłoczeniami i unikalną konstrukcją słupka C.
Klienci i20 Nowej Generacji mogą wybierać spośród 10 kolorów nadwozia, w tym czterech nowych: Intense Blue, Aurora Gray, Aqua Turquoise i Brass. Dach w kolorze Phantom Black oferuje Klientom jeszcze więcej możliwości personalizacji dzięki opcji dwukolorowego nadwozia.
Jednym z głównych detali projektu wnętrza są poziome listwy, które zakrywają nawiewy powietrza, dzięki czemu przednia konsola wydaje się szersza. Pasażerowie mogą też cieszyć się przyjemnym nastrojem w nocy, dzięki zastosowaniu nowej technologii ambientowego oświetlenia LED. Wnętrze dostępne będzie w trzech wariantach kolorystycznych: czarnym, czarno-szarym oraz czarnym z zielono-żółtymi akcentami.
Dynamiczne proporcje i20 Nowej Generacji uzyskano zwiększając szerokość nadwozia i zwiększając rozstaw osi. Ponadto uzyskano jeszcze większą przestrzeń do siedzenia dla pasażerów z tyłu. Przestrzeń bagażnika została zwiększona o 25 litrów, oferując łącznie 351 litrów na bagaż. Natomiast niżej poprowadzona linia okien oraz okienko za tylnymi bocznymi drzwiami poprawiają widoczność.
Oferując dwa silniki z trzema możliwymi skrzyniami biegów, i20 Nowej Generacji odpowiada na potrzeby różnych kierowców. Jednostka 1.0 T-GDi dostępna jest w dwóch wersjach o mocy 100 KM lub 120 KM. Po raz pierwszy dostępny jest 48-woltowy, hybrydowy układ napędowy, opcjonalnie w wersji 100 KM lub standardowo w wersji 120 KM. 48-woltowy napędowy układ hybrydowy przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2 o 3-4%. Do wyboru z 48-woltowym układem hybrydowym jest siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów (7DCT) lub nowo opracowana sześciobiegowa inteligentna manualna skrzynia biegów (iMT).
Silnik 1.0 T-GDi 100 KM bez 48-woltowego układu hybrydowego dostępny jest z 7DCT lub manualną 6-biegową skrzynią biegów. Bazowy silnik 4-cylindrowy 1.2 MPi oferuje moc 84 KM i łączony jest pięciobiegową manualną skrzynią biegów.
Informacja prasowa