Jan Kisiel w czołówce DTM Trophy w Mercedesie AMG GT
Jan Kisiel to młody, ale doświadczony zawodnik – karierę rozpoczął w 2002 r., w kartingu. Z sukcesami startował w wielu międzynarodowych seriach wyścigowych. W 2019 r. w mistrzostwach GT4 European Series, za kierownicą Mercedesa-AMG GT4 w barwach Leipert Motorsport, Jan Kisiel i Max Koebolt zajęli drugie miejsce. Uzyskali tyle samo punktów, co liderzy, a o kolejności zadecydowała liczba zwycięstw, a swojej ekipie zapewnili triumf w tabeli zespołów.
Mercedes-AMG GT4
W sezonie 2020 Jan Kisiel ponownie wsiadł za kierownicę Mercedesa-AMG GT4. To wyścigowa wersja „hardkorowego” seryjnego modelu AMG GT R i „młodszy brat” cenionego Mercedesa-AMG GT3. Do napędu auta służy 4-litrowy silnik V8 biturbo umieszczony za przednią osią. Ta tzw. przedniocentralna konfiguracja zapewnia szczególnie korzystną charakterystykę prowadzenia. GT4 wyróżniają wybrane panele karoserii z lekkich tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym, a także specjalna kontrola trakcji. Bezpieczeństwo zapewnia stalowa klatka bezpieczeństwa, zapewniająca wysoki poziom ochrony kierowcy w razie wypadku. Zależnie od specyfikacji przyspieszenie od 0 do 100 km/h może zajmować poniżej 4 s, a prędkość maksymalna przekracza 250 km/h. Dotychczas model wywalczył m.in. trzy klasowe zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring.
– Bardzo się cieszę, że nie muszę rozstawać się z AMG GT4 – to niesamowicie zwinny, agresywny samochód z wysokoobrotowym silnikiem V8. W moim GT4 cenię nie tylko właściwości jezdne, ale i lojalność. Jako wyścigowa maszyna cechuje go wysoka wytrzymałość i żywotność podzespołów. Liczę, że w tym sezonie dostarczymy naszym fanom wielu powodów do radości – powiedział Jan Kisiel.
DTM Trophy
W tym sezonie Jan Kisiel rywalizuje w DTM Trophy. To nowa seria wyścigów prowadzona przez ITR GmbH, organizatora kultowej serii DTM. Biorą w nich udział kierowcy w samochodach GT kwalifikujących się do kategorii FIA E2-SH i E2-SC, z silnikami o mocy 400-500 KM. Takie maszyny oferuje wielu producentów, dzięki czemu rywalizacja jest barwna i zacięta. DTM Trophy ma charakter weekendowych, podwójnych rund – zarówno w sobotę, jak i w niedzielę odbywa się 30-minutowy wyścig sprinterski.
W sezonie 2020 kalendarz DTM Trophy przewiduje 6 wyścigowych weekendów. Spa-Francorchamps (1-2 sierpnia), Lausitzring (21-23 sierpnia), Nürburgring Grand Prix (11-13 września), Nürburgring Sprint (18-20 września), Zolder (16-18 października) oraz Hockenheimring (6-8 listopada). W pierwszy weekend Jan Kisiel zajął 5. miejsce, natomiast dwa tygodnie później 3. miejsce zdobywając cenne punkty. Po dwóch wyścigach Jan ma na swoim koncie 55 punktów i zajmuje 3. miejsce w klasyfikacji generalnej.
Informacja prasowa
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.