MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowe Suzuki S-Cross

Suzuki zaprezentowało swój najnowszy model w gamie. Nowe Suzuki S-CROSS zostało zaprojektowane, aby sprostać dynamicznym potrzebom współczesnego właściciela nowoczesnego SUV-a. S-CROSS charakteryzuje się zaawansowanym designem i funkcjonalnością. Wraz z solidną i odważną stylistyką podnosi poprzeczkę w kwestii zmniejszania zużycia paliwa, mocy, napędu na cztery koła oraz najnowocześniejszych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo i komunikację.

Nowe Suzuki S-Cross
Nowy S-CROSS – najważniejsze cechy
SUV o odważnej stylistyce

Osłona chłodnicy w kolorze fortepianowej czerni podkreśla poczucie dynamiki i siły. Uzupełniają je stylowe przednie i tylne lampy w technologii LED. Kwadratowe nadkola oraz chromowane elementy ozdobne z przodu i z tyłu podkreślają także zadziorny charakter SUV-a, jakim jest nowy S-CROSS.

Wszechstronne wnętrze

Przestronna kabina wygodnie mieści pięć dorosłych osób. Pojemny 430-litrowy bagażnik zapewnia doskonałą wszechstronność dostosowaną do różnych stylów życia i potrzeb. Panoramiczny szklany dach oraz zmienione wnętrze jeszcze mocniej potęgują pozytywne wrażenia z jazdy.

Nowe Suzuki S-Cross
Zaawansowana technologia

Począwszy od wysokiego momentu obrotowego wytwarzanego przez turbodoładowany silnik 1.4 BOOSTERJET z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem mild hybrid 48 SHVS, nowy S-CROSS jest wydajny i mocny. Dodając do tego napęd na cztery koła ALLGRIP, system multimedialny z 9-calowym wyświetlaczem oraz szereg zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa otrzymujemy w pełni wyposażony model z segmentu SUV.

Nowe Suzuki S-Cross
Styl nadwozia

Osłona chłodnicy w kolorze fortepianowej czerni sprawia imponujące wrażenie. Wydatny grill otrzymał logo marki estetycznie wkomponowane w chromowaną listwę. Ponadto chromowane elementy ozdobne z przodu i z tyłu sprawiają, że nowy S-CROSS to bez wątpienia atrakcyjnie wyglądający SUV. Przednie i tylne lampy LED dodają szyku i podkreślają charakter tego modelu. Kluczowym elementem są też kwadratowe nadkola, które zapewniają poczucie solidności atletycznego nadwozia.

Kolory lakierów nadwozia

Nowy S-CROSS jest dostępny w ośmiu kolorach nadwozia. To: Titan Dark Gray Pearl Metallic, Cosmic Black Pearl Metallic, Canyon Brown Pearl Metallic, Energetic Red Pearl, Sphere Blue Pearl, Cool White Pearl, Silky Silver Metallic oraz White.

Stylistyka wnętrza

Nowy S-CROSS oferuje nie tylko solidny wygląd, ale też wyposażenie zaprojektowane pod kątem najwyższego komfortu podróżowania. Duża przednia szyba i panoramiczny szklany dach potęgują wyjątkowe poczucie przebywania w przestronnym, wygodnym wnętrzu. Ergonomiczne fotele tapicerowane syntetyczną skórą mają na środku sploty, które podkreślają naturę SUV-a, który nie boi się przygód. Wysoką jakość materiałów we wnętrzu podkreśla szeroki kokpit utrzymany w trójwymiarowej stylistyce. O zaawansowaniu technicznym świadczy nowoczesny, 9-calowy ekran dotykowy obsługujący bezprzewodową łączność ze smartfonem i prezentujący informacje dotyczące stanu auta, a także pokrętło napędu ALLGRIP SELECT umieszczone w konsoli środkowej.

Nowe Suzuki S-Cross
Przestronna kabina

Całkowicie nowy S-CROSS może pomieścić pięć dorosłych osób i oferuje przy tym mnóstwo przestrzeni. Swoboda osób podróżujących z przodu nie ogranicza wygody pasażerów na tylnej kanapie. Dla dodatkowego komfortu można regulować kąt pochylenia jej oparcia. Wnętrze wyposażono również w szereg pojemnych schowków.

Elastyczna przestrzeń bagażowa

Obszerny bagażnik o pojemności 430 litrów pozwala zmieścić przedmioty o różnych gabarytach. Tylne oparcie dzielone w proporcji 60:40 oraz system wyjmowanej, podwójnej podłogi w przestrzeni ładunkowej pozwalają skutecznie zwiększyć możliwości transportowe. Imponujący przedział bagażowy i przestronna kabina zapewniają komfort dla całej rodziny zarówno podczas codziennych, krótkich podróży jak i dalszych wyjazdów.

Nowe Suzuki S-Cross
Panoramiczny szklany dach

Przeszklony dach składający się z dwóch przesuwnych paneli zajmuje powierzchnię od przednich aż po tylne siedzenia. Gdy dach jest zamknięty całkowita długość paneli wynosi 100 cm. Po otwarciu powierzchnia przeszklona wynosi 56 cm.

Inne udogodnienia:

  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • Konsola podsufitowa z lampkami do czytania map
  • Przednia konsola środkowa z portem USB
  • Przedni środkowy podłokietnik i konsola ze schowkiem
  • Tylny środkowy podłokietnik z uchwytami na kubki
Zaawansowana technologia
Kompletnie wyposażony SUV

Nowy S-CROSS został wyposażony w zaawansowaną technologię, która sprawia, że jazda nim jest ekscytująca i przyjemna. Kierowca może czuć się pewnie mając do dyspozycji turbodoładowany silnik 1.4 BOOSTERJET z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem mild hybrid 48 SHVS, napęd na cztery koła ALLGRIP SELECT oraz szereg zaawansowanych systemów wspomagających bezpieczeństwo.

Nowe Suzuki S-Cross
Silnik 1.4 BOOSTERJET z układem mild hybrid 48V SHVS

Nowy S-CROSS jest napędzany silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D) z układem mild hybrid 48V SHVS. Turbodoładowana jednostka zapewnia 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 2000 obr./min. Turbosprężarka podczas normalnej jazdy ma domyślnie zamknięty zawór regulujący ciśnienie doładowania, zapewniając błyskawiczną reakcję na działania kierowcy. Natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością otwiera się, aby zminimalizować zużycie paliwa. Układ bezpośredniego wtrysku korzysta z siedmiootworowych dysz wtryskiwaczy, które podają paliwo pod zwiększonym ciśnieniem i zapewniają jego wysoką atomizację. Dzięki takim rozwiązaniom, jak podwyższony stopień sprężania, zmienne fazy rozrządu zaworów dolotowych (VVT) i układ recyrkulacji spalin (EGR), silnik pozwala na dynamiczną, a do tego oszczędna jazdę.

Układ mild hybrid 48V SHVS

Nowy S-CROSS jest wyposażony w układ mild hybrid 48V SHVS. Składa się on z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie urządzenia ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy. Najważniejsze zalety układu mild hybrid to funkcje uzupełniania i kompensowania momentu obrotowego, które wykorzystują urządzenie ISG pracujące w trybie silnika elektrycznego do zwiększania momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania. Napęd charakteryzuje się żywiołowym i płynnym działaniem. System posiada również funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.

Pokrętło napędu ALLGRIP SELECT

System napędu na cztery koła ALLGRIP SELECT oferuje możliwość wyboru jednego z czterech dostępnych trybów pracy w zależności od warunków drogowych. Kierowca korzystając z pokrętła może ustawić tryb: auto, sport, snow lub lock. Elektronicznie sterowany system ALLGRIP dostosowuje także ilość momentu obrotowego dostarczanego na tylne koła i wykorzystuje ESP, moc silnika, wspomaganie kierownicy oraz inne systemy pokładowe do realizacji czterech trybów jazdy.

Nowe Suzuki S-Cross
Urządzenie multimedialne z ekranem dotykowym o przekątnej 9”

Nowy S-CROSS jest wyposażony w stację multimedialną z 9-calowym ekranem dotykowym. Jest wyposażona w rozpoznawanie poleceń głosowych, zestaw głośnomówiący Bluetooth oraz technologię łączności Apple CarPlay i Android Auto. Standardowe rozwiązania obejmują tuner radiowy oraz możliwość podłączenia zewnętrznych nośników muzyki czy plików filmowych (np. przez port USB). Wyświetlacz prezentuje również komunikaty dotyczące zużycia paliwa, zasięgu, stanu pracy systemu mild hybrid (SHVS) czy ostrzeżeń. Na ekranie można także obserwować obraz z kamery cofania i tylnych czujników parkingowych oraz widok z kamer 360o.

Suzuki Safety Support

Nowy S-CROSS jest wyposażony w system Suzuki Safety Support wykorzystujący kamery i czujniki, aby pomóc kierowcy w bezpiecznym prowadzeniu auta.

Dual Sensor Brake Support (DSBS)

Podczas jazdy system DSBS wykorzystując kamerę jednoobiektywową i czujnik laserowy wykrywa pojazd lub pieszego przed samochodem. W przypadku ryzyka kolizji ostrzega kierowcę lub inicjuje automatyczne hamowanie, w zależności od sytuacji.

Tempomat adaptacyjny ACC z funkcją Stop & Go

Adaptacyjny tempomat ACC z systemem Stop & Go i sześciobiegową skrzynią automatyczną pomaga utrzymywać zadaną prędkość, stale zachowując ustaloną odległość od poprzedzającego pojazdu. Układ ACC z funkcją Stop & Go może nawet całkowicie automatycznie zatrzymać samochód, a następnie ruszyć za poprzedzającym pojazdem (jeśli ruszy w ciągu 2 sekund) zapewniając kierowcy dodatkowe wsparcie, na przykład podczas jazdy w korkach.

Kamery 360o

Widok 360 stopni zapewnia kierowcy dodatkowe bezpieczeństwo i wygodę. Cztery kamery (przednia, tylna i po obu bokach) tworzą różne widoki na 9-calowym wyświetlaczu w kabinie, w tym widok 3D przydatny przy ruszaniu lub widok z lotu ptaka ułatwiający parkowanie.

Inne systemy wsparcia kierowcy w nowym Suzuki S-CROSS:
  • LDW (Lane Departure Warning – ostrzeganie o zjeżdżaniu z pasa ruchu)
  • LDP (Lane Departure Prevention – przeciwdziałanie zjeżdżaniu z pasa ruchu)
  • Weaving alert (ostrzeganie o niestabilności kierunku jazdy)
  • TSR (Traffic Sign Recognition – rozpoznawanie znaków drogowych)
  • BSM (Blind Spot Monitor – monitorowanie martwych pól widoczności)
  • HHC (Hill Hold Control – wspomaganie ruszania na wzniesieniu)
  • RCTA (Rear Cross Traffic Alert – ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu)

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *