Lamborghini zapowiada samochód LMDh
Lamborghini Squadra Corse przedstawiło pierwsze specyfikacje techniczne projektu samochodu wyścigowego LMDh, budowanego do wyścigów długodystansowych w klasie Hypercar FIA World Endurance Championship i klasie GTP IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
Zgodnie z przepisami LMDh wydanymi przez Automobile Club de l’Ouest (ACO), Międzynarodowe Stowarzyszenie Sportów Motorowych (IMSA) oraz Fédération Internationale de l’Automobile (FIA), samochód będzie wyposażony w hybrydową jednostkę napędową składającą się z silnika spalinowego i systemu odzyskiwania energii z silnikiem elektrycznym o łącznej mocy maks. 500 kW (681 KM). Oprócz zestawu hybrydowego od jednego producenta dla wszystkich zespołów, Lamborghini zdecydowało się na zastosowanie 8-cylindrowego silnika spalinowego z podwójnym turbodoładowaniem, o kącie rozwarcia cylindrów 90 stopni w kształcie litery V, opracowanego przez dział sportów motorowych Lamborghini Squadra Corse.
Bosh, Williams i Xtrac
Główne komponenty układu hybrydowego ERS zawarte w homologowanym standardowym zestawie LMDh obejmują kilka elementów. Główny z nich to silnik elektryczny (MGU) opracowany przez Bosch Motorsport. Elementy zarządzania mocą i magazynowania energii dostarczy Williams Advanced Engineering. Natomiast siedmiobiegową hybrydową skrzynię biegów P1359 opracował Xtrac.
Debiut w 2024 roku
Nowy samochód zadebiutuje w zawodach w 2024 roku. Będzie uczestniczyć w zawodach IMSA Endurance Cup, jak i FIA World Endurance Championship. Projektowana wyścigówka może osiągnąć prędkość maksymalną 340 km/h. Zgodnie z przepisami jego masa wynosi 1030 kg bez paliwa i kierowcy. Jeśli chodzi o wymiary samochodu, to będzie on miał maksymalną szerokość 2000 mm i długość 5100 mm. Rozstaw osi wyniesie 3148 mm przy masie silnika wynoszącej minimum 180 kg.
Samochód bazowy (nadwozie) Lamborghini zaprojektuje wspólnie z Ligier Automotive. Elementy z włókna węglowego są produkowane we Włoszech przez HP Composites. To wieloletni partner Squadra Corse w zakresie platform GT3 i Super Trofeo. Decyzja o nawiązaniu współpracy z Ligier Automotive umożliwia też Lamborghini wejście do najwyższej klasy wyścigów wytrzymałościowych z doświadczonym dostawcą podwozia. Ponadto elastyczna struktura Ligier Automotive sprawiła, że partnerstwo było logicznym wyborem dla projektu LMDh.
Informacja prasowa
Pozostałe informacje z działu Sport znajdziecie tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.