Opel Astra GSe
GSe powraca. Po zapowiedzi reaktywacji GSe jako nowej submarki zelektryfikowanych i dynamicznych samochodów, Opel opublikował dziś kolejne informacje oraz zdjęcia pierwszych nowych modeli GSe – Opla Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe.
Usportowione kombi i pięciodrzwiowy hatchback z napędem hybrydowym typu plug-in zaoferują równowagę między komfortem a charakterystyką prowadzenia zachęcającą do dynamicznej jazdy. Wszystko to w połączeniu z odpowiedzialnym podejściem do środowiska.
„Nowa Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe są idealnymi modelami do inauguracji nowej dynamicznej submarki. Wpisują się także w naszą strategię osiągnięcia statusu marki w pełni elektrycznej do 2028 r.” – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel.
Dzięki mocy systemu wynoszącej 165 kW/225 KM i maksymalnemu momentowi obrotowemu 360 Nm, nowa Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe dorównują najlepszym konkurentom w swoich klasach pod względem przyspieszenia ze startu zatrzymanego i prędkości maksymalnej.
Ponadto nowości rynkowe będą stanowiły nowy wzorzec zaangażowania kierowcy. W porównaniu do pozostałych wersji Astry, modele GSe będą jeszcze zwrotniejsze i precyzyjniejsze w prowadzeniu. Układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce zestrojono tak, by reagowały błyskawicznie i przewidywalnie na każde polecenie kierowcy.
Sportowe właściwości
Niemiecki producent samochodów osiągnął zorientowaną na osiągi charakterystykę właściwości jezdnych, wyposażając nowe Astry GSe w zawieszenie obniżone o 10 milimetrów. W porównaniu z rywalami Ople będą wyróżniały się lepszą stabilnością w zakrętach, podczas hamowania oraz w czasie szybkiej jazdy niemiecką autostradą.
Sportowo zestrojony układ kierowniczy skalibrowano także specjalnie do wersji GSe. Charakterystykę przednich i tylnych amortyzatorów olejowych dobrano nie tylko pod kątem dynamicznej jazdy, ale także komfortu. Dzięki technologii KONI FSD (Frequency Selective Damping) amortyzatory pracują inaczej przy wysokiej częstotliwości ruchu tłoka (kontrola pracy zawieszenia) i niskiej częstotliwości (ograniczanie przechyłów nadwozia). Ustawienia ESP zostały również specjalnie dostosowane do wersji GSe. Podwyższono w nich próg aktywacji z uwzględnieniem potrzeb kierowcy preferującego dynamiczną jazdę.
Wyrazista stylistyka: odważna i czysta sylwetka Astry z detalami GSe
Opel Astra GSe nowej generacji to także deklaracja odważnej i czystej stylistyki marki. Charakterystyczne detale GSe sprawiają, że jest ona jeszcze bardziej wyrazista. Z zewnątrz o dynamicznym charakterze pojazdu informują 18‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu. Są one inspirowane koncepcyjną elektryczną Mantą GSe. Dynamiczny charakter podkreśla także sportowy przedni zderzak wraz z przednim pasem i emblemat GSe na tylnej klapie. W środku sportowe ambicje podkreślono wyczynowymi przednimi fotelami z tapicerką z alcantary. Nie tylko zarezerwowano je dla wersji GSe, ale także wyróżniają się doskonałą ergonomią. Marka Opel od dawna słynie z takich foteli – zwłaszcza w klasie kompaktowej – a ich walory potwierdza atest niemieckiej AGR.
GSe
Kiedyś skrót GSe oznaczał „Grand Sport Einspritzung” (samochody sportowe z wtryskiem paliwa) – jak w przypadku Commodore’a GS/E czy Monzy GSE. Od teraz GSe to flagowe modele Opla reprezentujące odrębną submarkę, a skrót należy odczytywać jako „Grand Sport electric”. Modele GSe w ofercie Opla będą łączyć przyjemność z jazdy z lokalnie bezemisyjną mobilnością w duchu obecnych czasów.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.