Elektryczna Toyota Hilux z Australii
Inżynierowie Toyoty z Australii i Tajlandii stworzyli prototyp elektrycznej wersji legendarnego pick-upa. Elektryczna Toyota Hilux BEV Revo Concept wykorzystuje zelektryfikowane technologie, które koncern rozwija od ponad 25 lat.
Toyota stale rozszerza gamę zelektryfikowanych aut i nieustannie pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami, które przybliżą koncern do bezemisyjnej, zrównoważonej mobilności. Najważniejszych rynkiem docelowym dla bateryjnych aut elektrycznych jest Europa. Do 2026 roku wprowadzonych zostanie tu łącznie aż sześć modeli BEV. Na innych kontynentach specjaliści Toyoty również intensywnie rozwijają ten rodzaj napędu. Zespół inżynierów z Australii i Tajlandii stworzył prototypową Toyotę Hilux BEV Revo Concept. To pierwszy koncept w pełni elektrycznego wariantu legendarnego pick-upa.
“Elektryczny Hilux, choć w dużej mierze jest pojazdem koncepcyjnym, wygląda i jeździ jak auto produkcyjne” – powiedział Sean Hanley, wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i franczyzy w Toyota Motor Corporation Australia.
Elektryczna Toyota Hilux spotkała się z pozytywnym odbiorem
Legendarna wytrzymałość, niezawodność i ceniona przez klientów na całym świecie jakość znalazła nowe odzwierciedlenie w koncepcyjnym, elektrycznym Hiluxie. Bezemisyjny wariant dziedziczy więc wszystkie cechy najlepszego pick-upa swojego segmentu, wykorzystując technologie Toyoty, które są doskonalone od ponad ćwierć wieku. Prototyp jest też już po pierwszych jazdach testowych.
„Całkowicie elektryczny układ napędowy prototypu zapewnia także imponujący moment obrotowy, jakiego normalnie można oczekiwać od silnika wysokoprężnego. Elektrycznego Hiluxa napędzają zelektryfikowane technologie Toyoty. To akumulatory, silniki, falowniki i jednostki sterujące mocą, opracowane przez ponad 25 lat” – dodaje Hanley.
Dwie drogi do zrównoważonej mobilności
Równolegle brytyjscy inżynierowie Toyoty od ponad roku pracują też nad pick-upem z wodorowym napędem na ogniwa paliwowe. W zakładach Toyota Manufacturing UK (TMUK) w Derby ciągle rozwijany jest projekt prototypowej Toyoty Hilux, która wykorzystuje komponenty z Toyoty Mirai drugiej generacji.
Trzy zbiorniki zapewniają zasięg ponad 600 km na jednym tankowaniu. Obecnie zbudowano 10 prototypowych egzemplarzy. Posłużą one do przeprowadzenia testów bezpieczeństwa i niezawodności, wymaganych przed rozpoczęciem produkcji. Produkcja może rozpocząć się już w drugiej połowie dekady.
Informacja prasowa
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.