Skoda Elroq – elektryczny następca Karoqa
Skoda zaprezentowała swój drugi elektryczny model – kompaktowego SUV-a Elroq. Nazwa nie pozostawia wątpliwości – to następca modelu Karoq, i zapewne zapowiedź także spalinowej wersji nowej generacji. Elroq zapowiada także zmiany stylistyczne, których będziemy mogli spodziewać się w innych nowych modelach Skody. Nowy język projektowania nazywa się Modern Solid – i chyba słusznie, bo designerskich fajerwerków tu nie znajdziemy, całość natomiast wygląda naprawdę nowocześnie. Tradycyjny duży grill został zastąpiony przez „Tech-Deck Face” – całkowicie nowy design przodu. Zniknęło także tradycyjne logo, teraz i z przodu, i z tyłu znajdziemy po prostu napisy. Tył natomiast przypomina Kodiaqa i tutaj markę da się rozpoznać bez najmniejszego problemu.
Napęd i zasięg
Skoda Elroq oferuje kilka wariantów napędu i pojemności baterii. Podstawowy model Elroq 50 ma tylny napęd , moc 125 kW i baterię o pojemności 55 kWh. Mocniejszy Elroq 60 ma baterię 63 kWh i moc 150 kW, a topowy model 85 dużą baterię 82 kWh i aż 210 kW. Na początku roku dołączy Elroq 85x z dodatkowym silnikiem napędzającym przednie koła. Baterie można ładować prądem stałym o mocy 175 kW, co pozwoli na doładowanie od 10 do 80% pojemności w 25 do 28 minut. Maksymalny zasięg wersji z największą baterią ma wynosić 560 km według cyklu WLTP.
Wnętrze
Jak zwykle w Skodzie, pomyślano o sporym bagażniku – od 470 litrów do 1580 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach. Kable można teraz schować pod półką bagażnika. We wnętrzu zastosowano sporo elementów z poliftowej Octavii, między innymi duży, 13-calowy ekran centralny. Niestety, Skoda nie zdecydowała się na umieszczenie w Elroqu fizycznych pokręteł sterowania klimatyzacją, które doskonale sprawdzają się w nowym Superbie. Zastosowano natomiast dużo materiałów pochodzących z recyklingu, na przykład nową tapicerkę z tworzywa zwanego ECONYL, pochodzącego z przetworzenia nylonowych odpadów sieci rybackich, dywanów czy resztek z przędzalni.
Skoda nie zapomniała także o bezpieczeństwie – na pokładzie znajdzie się 9 poduszek powietrznych, Predictive Adaptive Cruise Control, czyli tempomat automatycznie dostosowujący prędkość do przebiegu drogi, optymalizując zużycie energii, czy też najnowsza wersja Travel Assist.
Polskie ceny Skody Elroq poznamy zapewne niedługo, z europejskiego komunikatu wynika, że cena będzie oscylować wokół 33 tysięcy euro.
Informacja prasowa (BŁ)
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.