Lifting Hyundaia i30
Popularny kompakt Hyundaia – model i30 (którego test znajdziecie tutaj) doczekał się pierwszego liftingu. Z zewnątrz najwięcej zmian widać z przodu nowy grill, nowe reflektory w pełnej technologii LED. Tył potraktowano oszczędniej, zmieniając nieco kształt świateł. Nowością będzie wersja N-line dostępna we wszystkich trzech rodzajach nadwozia: hatchback, fastback i wagon czyli kombi.
Wewnątrz zastosowano cyfrowe zegary i powiększono ekran środkowy do dziesięciu cali.
Najważniejsze zmiany kryją się jednak pod maską: po raz pierwszy zastosowano układ mild hybrid. Jednostka Hyundai 1.0 T-GDi dostępna jest z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym, który przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT). Z kolei nowa w gamie jednostka 1.5 T-GDi o mocy 160 KM standardowo występuje z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym i dostępny jest z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).
Debiut odświeżonego i30 przewidziano na salonie w Genewie, choć przypominamy, że nadal nie wiadomo, czy w ogóle do niego dojdzie. Wycofują się kolejne marki, a na zainteresowanie publiczności też trudno liczyć. Podziękujmy koronawirusowi…
Nasz redakcyjny test poprzedniej generacji Hyundai i30 N-Line możecie przeczytać tutaj.
Bartosz Ławski, informacja prasowa