Nowy VW Golf GTI: trzy odmiany

Na salonie w Genewie (tym, którego nie będzie) miał zadebiutować nowy Golf GTI ósmej generacji. Do obejrzenia na żywo będzie przy innej okazji, ale informacje o nowym modelu już są.

Tym razem Volkswagen zdecydował się na trzy właściwie osobne modele: benzynowy GTI, dieslowski GTD (przywrócony do oferty po wielu latach) i  Golfa GTE, czyli hybrydę typu plug-in.

Nowy Golf GTI jest napędzany dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 180 kW (245 KM), wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa. Maksymalny moment obrotowy wynosi 370 Nm. Czterocylindrowy silnik standardowo współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Dla modelu dostępna jest także 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG.

Z kolei hybrydowy GTE ma układ napędowy typu plug-in składający się z czterocylindrowej jednostki napędowej TSI o mocy 110 kW (150 KM), silnika elektrycznego o mocy 85 kW (115 KM), 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej i litowo-jonowego akumulatora. Moc systemowa układu napędowego wynosi 180 kW (245 KM), a maksymalny moment obrotowy – 400 Nm. W porównaniu z poprzednim

Golfem GTE znacznie zwiększył się zasięg na energii elektrycznej, który teraz wynosi około 60 km. Na zwiększenie zasięgu duży wpływ ma poprawa aerodynamiki nowego Golfa i zwiększenie o połowę pojemności energetycznej akumulatora – do 13 kWh. W trybie elektrycznym Golf GTE może poruszać się z prędkością do 130 km/h.

Natomiast Golf GTD to znana jednostka 2.0 TDI o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. GTD standardowo otrzymuje siedmiobiegową przekładnię DSG.

Bartosz Ławski, informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *