Elektryczne BMW iX3
Popularny SUV, czyli BMW X3, doczekał się wersji całkowicie elektrycznej, zgodnie z nomenklaturą BMW nazwaną iX3. Gama X3 jest zatem pierwszym modelem oferowanym z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a także z napędem hybrydowym plug-in i napędem elektrycznym. Nowe BMW iX3 to pierwszy model tej marki produkowany na eksport w chińskich zakładach produkcyjnych w Shenyang. Jego wprowadzenie na rynek rozpocznie się w Chinach w 2020 roku.
Nowo zaprojektowany silnik elektryczny piątej generacji BMW eDrive generuje maksymalną moc 210 kW (286 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 6,8 s, (dla porównania: BMW X3 30i: 6,4 s). Prędkość maksymalna: 180 km/h (ograniczona elektronicznie). Zasada maszyny synchronicznej o wzbudzeniu magnetoelektrycznym umożliwia optymalne oddawanie mocy i rezygnację z użycia surowców ziem rzadkich.
Indywidualna rekuperacja pozwala na wybór pomiędzy intensywnym wrażeniem jazdy „na jednym pedale” z dużą siłą hamowania i dużym odzyskiem energii w pozycji jazdy B i adaptacyjną rekuperację z funkcją swobodnego toczenia w pozycji jazdy D. Poziom rekuperacji ustawia się w trzech stopniach. Adaptacyjna rekuperacja zwiększa komfort jazdy i wydajność poprzez sterowanie odzyskiem energii hamowania i funkcją swobodnego toczenia w zależności od sytuacji na drodze.
Akumulator wysokonapięciowy piątej generacji BMW eDrive z najnowszą technologią ogniw akumulatorowych i pojemnością energetyczną brutto 80 kWh umożliwia pokonanie do 460 km w obowiązującym nowym cyklu testowym WLTP (do 520 km w cyklu testowym NEDC). Dzięki własnemu procesowi zaopatrzenia w surowce do produkcji ogniw akumulatorowych – lit i kobalt – BMW Group monitoruje przestrzeganie standardów ekologicznych i społecznych.
Według producenta, zużycie paliwa w cyklu mieszanym NEDC wyniesie: 0,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 17,8-17,5 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km; zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP: 0,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 19,5 – 18,5 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km.
Data premiery w Polsce nie została jeszcze podana, nie znamy też cennika.
Informacja prasowa