Hyundai wprowadza sedana Elantra N Line
Hyundai wprowadza na rynek nową Elantrę N Line. Samochód został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby zapewnić jeszcze większą radość z jazdy modelem, który miał swoją premierę na początku roku. Wersja N Line, charakteryzująca się typowym dla gamy N designem i elementami poprawiającymi osiągi, stanowi atrakcyjne uzupełnienie gamy sportowych modeli N.
Hyundai Elantra N Line zapewni porywające wrażenia z jazdy. Samochód napędza benzynowy silnik turbodoładowany 1.6 T-GDI z sześciobiegową manualną lub siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią (DCT). Wytwarza on moc maksymalną 201 KM i 265 Nm momentu obrotowego. Inżynierowie Hyundaia wprowadzili kilka modernizacji mechanicznych w zawieszeniu Elantry, aby zwiększyć sztywność i przyczepność samochodu. Zastosowali także 18-calowe felgi aluminiowe, niezależne tylne zawieszenie wielowahaczowe i większe przednie tarcze hamulcowe.
Łopatki zmiany biegów i system wyboru trybów jazdy, zapewniają iście sportowe doznania za kierownicą. Obszyta skórą, perforowana kierownica z logo N, sportowe fotele N ze skórzaną tapicerką, dźwignia zmiany biegów z metalowymi akcentami i skórzanymi wstawkami oraz aluminiowe nakładki na pedały stanowią uzupełnienie sportowego designu nadwozia Elantry.
Elementy stylistyczne N Line dopełniają wrażeń z dynamicznej jazdy
Niskie i szerokie nadwozie Elantry N Line nadaje jej wyrafinowanego i sportowego charakteru. Kaskadowy grill Elantry nabiera bardziej agresywnego wyglądu dzięki znaczkowi N Line i złożonemu geometrycznemu wzorowi. Wloty powietrza w kształcie strzał w dolnej części przodu o sportowej stylistyce wspomagają aerodynamikę i chłodzenie silnika.
Listwy progowe wersji N Line i 18-calowe felgi aluminiowe podkreślają niską i szeroką sylwetkę sedana. Z boku dynamiczną linię nadwozia w stylu fastbacka podkreślają przypominające strzały przetłoczenia na panelach nadwozia. Czarne błyszczące listwy na nadkolach, lusterka boczne i listwy progowe nadają całości nowoczesnego wyrafinowania.
Profil Elantry N Line przechodzi w wyrzeźbiony tył, zaprojektowany w celu poprawy aerodynamiki. Akcentuje on niską i szeroką sylwetkę, dodatkowo podkreśloną poprzez poziome linie. Zintegrowany spojler, chromowane końcówki wydechu i tylny dyfuzor N Line również otrzymały sportowy styl.
Hyundai przestawił również części N Performance dla tych, którzy chcą dodatkowo dostosować modele N Line do swoich preferencji. Części N Performance zapewniają bardziej sportowe wrażenia z jazdy niż modele bazowe. Pozwalają klientom uzyskać więcej wrażeń z jazdy jakie zapewniają modele N.
Przewidziano także szereg funkcji wspomagających kierowcę, bezpieczeństwa i wygody. Dostępne są: asystent unikania kolizji czołowych (FCA), asystent utrzymania pasa ruchu (LKA), asystent podążania na pasie ruchu (LFA), asystent świateł drogowych (HBA), system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW) i aktywny system monitorowania martwego pola (BCA) z asystentem unikania kolizji z tyłu (RCCA). Ponadto właściciele modelu Elantra N Line otrzymają cyfrowy klucz Hyundai oraz bezprzewodową łączność z Android Auto i Apple Car Play.
Po wprowadzeniu na rynek nowej Elantry N Line, Hyundai planuje wprowadzenie modelu Sonata N Line z benzynowym silnikiem 2.5 T-GDI GDI w 2020 roku, aby jeszcze bardziej rozszerzyć gamę N Line.
Nadchodzi nowa Elantra Hybrid
Nowa Elantra Hybrid ma trafić do sprzedaży w Korei w trzecim kwartale 2020 roku. Wkrótce potem będzie dostępna na innych światowych rynkach. Nowa Elantra Hybrid pojawia się po 11 latach premiery modelu Elantra LPI Hybrid. Zaprezentowany w 2009 model roku model był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem hybrydowym przystosowanym do pracy na skroplonym gazie naftowym (LPG).
Elantra Hybrid jest wyposażona w czterocylindrowy silnik GDI pracujący w cyklu Atkinsona o pojemności 1,6 litra. Silnik elektryczny z magnesami trwałymi o mocy 32 kW, zasilany jest akumulatorem litowo-jonowo-polimerowym o pojemności 1,32 kWh. Umieszczony on został pod tylnymi siedzeniami. Silnik 1.6 GDI w połączeniu z silnikiem elektrycznym w Elantra Hybrid zapewnia łączną moc 141 KM i moment obrotowy 265 Nm. Wysokowydajny silnik elektryczny umożliwia jazdę w trybie czysto elektrycznym. Zapewnia stały moment obrotowy przy niskich prędkościach, oraz wspomaga silnik spalinowy przy wyższych prędkościach. Przewidywane zużycia paliwa szacowaną przez EPA dla modelu Elantra Hybrid będzie wynosić ponad 50 mil na galon. Odpowiada to zużyciu 4.7 l/100 km.
Informacja prasowa
Jeśli podoba Ci się to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE, uzyskując dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.