MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowy Rolls-Royce Ghost

Ghost to Rolls-Royce, którego wypada prowadzić samemu. Mniejszy i nie tak ostentacyjny jak Phantom, od początku przeznaczony był dla nieco innej grupy klientów. Przez ponad 10 lat obecności na rynku sprzedawał się całkiem dobrze. Teraz przyszła pora na debiut nowego modelu. Całkiem nowego, a nie żadnego restylingu. W końcu to Rolls-Royce…

Przy projektowaniu nowego Ghosta wykorzystano Aluminium Spaceframe Architecture, użytą już w modelach Phantom i Cullinan. Aluminium nie tylko obniża wagę pojazdu, ale także lepiej izoluje od hałasu niż stal. W porównaniu z poprzednim modelem Ghost urósł do 5546 mm długości i 1978 mm szerokości.

Do napędu użyto tradycyjnego dla marki silnika V12. Silnik o pojemności 6,75 litra, generuje 563 KM mocy i 850 Nm momentu obrotowego. Napędzane są obie osie, a tylne koła skręcają się – zależnie od prędkości – w tym samym, lub przeciwnym do skrętu kół przednich, kierunku.

Aktywne zawieszenie dostosowuje ustawienia do jakości nawierzchni w czasie rzeczywistym, a skrzynia biegów dobiera przełożenia na podstawie danych z GPS, aby najlepiej dostosować je do najbliższego zakrętu.

Rolls-Royce nazywa nowego Ghosta „najbardziej zaawansowanym modelem w 116-letniej historii marki”. Nietrudno przewidzieć, że niezależnie od światowych kryzysów jego sprzedaż kuleć nie będzie.

Informacja prasowa


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *