Nowy VW Golf Variant i Alltrack
Światowa premiera nowego Volkswagena Golfa Varianta: kompaktowy model jest teraz jeszcze bardziej przestronny, dynamiczny i cyfrowy niż kiedykolwiek wcześniej. Cechują go bogate wyposażenie seryjne i nowe zespoły napędowe, włącznie z hybrydowym (mHEV) i wyposażonym w system twin dosing. Wraz z Golfem Variantem debiutuje również nowy Golf Alltrack z napędem na cztery koła i genami SUV-a.
Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagen Samochody Osobowe odpowiedzialny za sprzedaż, powiedział – „Jako kompaktowe i przestronne auto Golf Variant, od debiutu w 1993 roku, znalazł już ponad 3 miliony nabywców. Najnowsza generacja zachwyca wyglądem zarówno na zewnątrz, jak i w kabinie. Najbardziej zaawansowany kokpit w segmencie samochodów wielkości Golfa jest ogromnym krokiem w kierunku cyfryzacji. Ponadto, Golf 8 w wersji Variant dysponuje wydajnymi zespołami napędowymi do wyboru. Gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa i oferuje znacznie więcej miejsca – to idealny samochód rodzinny. Tym, którzy szukają auta bardziej wyrafinowanego, spodoba się nowy Golf Alltrack. Dzięki napędowi na cztery koła Golf Alltrack z genami SUV-a zapewnia idealne połączenie przestrzeni, innowacyjności i przyjemności z jazdy. Nawet poza utwardzonymi drogami”.
Atrakcyjny na zewnątrz.
W porównaniu do poprzednika nowy Golf Variant prezentuje się z zewnątrz bardziej dynamicznie. Samochód ma 4.633 mm długości i rozstaw osi wynoszący 2.686 mm. Wzrost długości wpłynął na zmianę proporcji nadwozia. Sprawił, że Golf Variant wydaje się teraz dłuższy i niższy niż model poprzedniej generacji. Przednie i tylne światła standardowo są wykonane w technologii LED.
Przestronne wnętrze.
Zwiększona długość nadwozia i wielkość rozstawu osi przekładają się na korzyści we wnętrzu Golfa Varianta. Samochód wygodnie mieści pięciu pasażerów, ponieważ wzrost rozstawu osi prawie w całości został wykorzystany na powiększenie kabiny. Długość wnętrza wzrosła o 48 mm (do 1.798 mm). Tyle samo miejsca przybyło na nogi pasażerom tylnej kanapy. Pojemność bagażnika (do górnej krawędzi oparcia tylnego siedzenia) wynosi 611 litrów. O 6 litrów więcej niż w Golfie Variancie poprzedniej generacji. Po złożeniu oparcia kanapy pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1.642 litrów. To wzrost o 22 litry w porównaniu z bagażnikiem Golfa Varianta 7. generacji. Jako wyposażenie opcjonalne jest oferowana elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, którą można otworzyć wykonując ruch stopą przed tylnym zderzakiem.
Nowe,wydajne zespoły napędowe.
Na przykład – eTSI z instalacją o napięciu 48 V i 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Napędzany paskiem rozrusznik-alternator o napięciu 48 V, litowo-jonowy akumulator 48 V i silnik TSI współpracują ze sobą jako hybrydowy zespół napędowy typu mild (mHEV). Dzięki nowemu silnikowi eTSI zużycie paliwa jest znacznie niższe. Gdy tylko jest to możliwe – Golf Variant wyłącza turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem i porusza się nie generując lokalnej emisji. Wszystkie silniki eTSI standardowo współpracują z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Do Golfa Varianta są oferowane również silniki TDI wyposażone w system podwójnego wtrysku czynnika AdBlue i dwa katalizatory SCR. To znacznie obniża emisję tlenków azotu (NOx). Najnowsze silniki TDI to jedne z najczystszych i najwydajniejszych wysokoprężnych jednostek napędowych na świecie.
Nowe, bogato wyposażone linie wyposażenia.
Volkswagen zmienił ofertę wyposażenia Golfa Varianta – oprócz podstawowej wersji „Golf” dostępne są wersje „Life”, „Style” i „R-Line”. Seryjne wyposażenie wersji podstawowej obejmuje systemy Lane Assist i Front Assist. Ten ostatni seryjnie ma funkcje awaryjnego hamowania w mieście i wykrywania pieszych oraz hamowania podczas skręcania po wykryciu pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka. Do wyposażenia seryjnego należą również elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, system Car2X oraz bezkluczykowy system uruchamiania silnika. W kabinie do standardu wyposażenia należą Digital Cockpit Pro (cyfrowe wskaźniki), system multimedialny Composition z 8,25-calowym ekranem dotykowym i usługi internetowe We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic oraz zestaw głośnomówiący z Bluetooth.
Nowy Golf Alltrack.
Wraz z nowym Golfem Variantem debiutuje również druga generacja Golfa Alltracka. Nowy Golf Alltrack – jako crossover, plasuje się między hatchbackami a SUV-ami.
Standardowo jest wyposażony w stały napęd na cztery koła 4MOTION i ma większy prześwit niż Golf Variant. Ponadto, Golf Alltrack może ciągnąć przyczepę o masie własnej do 2.000 kg. Podobnie jak Golf Variant, także Golf Alltrack może być wyposażony w system Travel Assist. Wspomaga on jazdę do prędkości 210 km/h. Samochód można wyposażyć także w światła matrycowe IQ.Light.
Informacja prasowa
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.