Peugeot 508 PSE (Peugeot Sport Engineered)
Wersje sedan i SW modelu PEUGEOT 508 to pierwsi przedstawiciele linii PEUGEOT SPORT ENGINEERED obejmującej samochody o sportowych osiągach. PEUGEOT łączy sport z technologią i proponuje nową koncepcję najwyższych osiągów: Neo Performance. Debiutująca linia otrzyma nową identyfikację wizualną wykorzystującą motyw ukośnie ułożonego potrójnego śladu pazurów w neonowym kolorze Kryptonite. Symbolizuje on nową tożsamość PEUGEOT SPORT. Motyw ten, nawiązuje również do dziedzictwa marki i jest bezpośrednio zainspirowany tylnymi światłami historycznego modelu PEUGEOT 504 Coupé.
508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED to prawdziwa wizytówka PEUGEOT SPORT. To pokaz możliwości technicznych oraz kwintesencja know-how i profesjonalizmu zatrudnionych w firmie inżynierów, którzy już nie raz udowodnili swoją wartość:
- tworząc modele z powodzeniem rywalizujące w międzynarodowych zawodach takich jak rajdy WRC (Rajdowe Mistrzostwa Świata), Dakar, Pikes Peak czy seria wyścigowa WEC (Długodystansowe Mistrzostwa Świata),
- opracowując modele koncepcyjne 208 FE w 2013 r. (emisja CO2 46 g/km; przyspieszenie od 0-100 km/h 8,2 s) oraz 308 R HYbrid w 2015 r. (moc maksymalna 500 KM, maksymalny moment obrotowy 720 Nm, przyspieszenie od 0-100 km/h 4,0 s).
Osiągi
508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED to najmocniejszy samochód produkcyjny, jaki kiedykolwiek został stworzony przez markę PEUGEOT. Za sprawą optymalnego zestawienia jednostki spalinowej z dwoma silnikami elektrycznymi, układ napędowy generuje łączną moc 360 KM i 520 Nm momentu obrotowego. Takie połączenie zapewnia natychmiastową reakcję samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia. Tak wysokie osiągi auta produkcyjnego to bezprecedensowe wydarzenie w historii marki:
- przyspieszenie od 0-100 km/h – 5,2 s,
- 1000 m ze startu zatrzymanego: 24,5 s,
- przyspieszenie od 80-120 km/h: 3 s,
- prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie).
Przyjemność z jazdy to nieodłączny element stanowiący część DNA marki PEUGEOT. W projekcie podwozia PEUGEOT 508 inżynierowie Peugeot Sport dokonali odpowiednich adaptacji pod kątem zapewniania optymalnego kompromisu między komfortem jazdy a precyzją prowadzenia:
- zoptymalizowane amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia w zależności od wybranego trybu jazdy (Comfort/Hybrid/Sport),
- obniżone zawieszenie, zwiększenie rozstawu kół: z przodu o 24 mm, a z tyłu o 12 mm,
- przednie tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm i czterotłoczkowe stałe zaciski,
- obręcze kół 20” z oponami MICHELIN© Pilot Sport.
Wysoka wydajność napędu hybrydowego
Model 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED rozwija imponującą moc 360 KM. Osiąga to dzięki połączeniu wydajności trzech silników: benzynowego i dwóch silników elektrycznych (na przedniej i tylnej osi). Napęd na cztery koła zapewnia optymalną trakcję w każdych warunkach pogodowych. Za pomocą przełącznika na konsoli środkowej kierowca może wybrać jeden spośród pięciu dostępnych trybów jazdy:
- Electric (elektryczny): jazda w trybie w 100% elektrycznym w absolutnej ciszy, zasięg 42 km (zgodnie z protokołem WLTP), dostęp do stref ograniczonego ruchu w centrach miast i imponujące przyspieszenie dzięki natychmiast dostępnemu momentowi obrotowemu silników elektrycznych, szybka reakcja na pedał przyspieszenia w całym zakresie prędkości od 0 do 140 km/h,
- Comfort (komfortowy): tryb hybrydowy z bardziej miękką charakterystyką zawieszenia dla zapewnienia maksymalnego komfortu jazdy,
- Hybrid (hybrydowy): automatyczne przełączanie z trybu spalinowego na elektryczny i odwrotnie w zależności od warunków drogowych w celu optymalizacji zużycia paliwa,
- Sport (sportowy): pozwala cieszyć się 360 KM maksymalnej mocy! Tryb ten wpływa również na charakterystykę układu kierowniczego, amortyzatorów, mapowanie pedału przyspieszenia oraz aktywuje charakterystyczny dźwięk silnika z głośników. Silnik spalinowy zapewnia, że akumulator przez cały czas jest naładowany do pełnej pojemności.
- 4WD (napęd na 4 koła): maksimum trakcji i stabilność w warunkach słabej przyczepności.
Szybkie ładowanie
W napędzie hybrydowym 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED wykorzystano doświadczenie PEUGEOT z niedawno wprowadzonych modeli PEUGEOT 3008 HYBRID/HYBRID4 i PEUGEOT 508 HYBRID. Wykorzystano także doświadczenie PEUGEOT SPORT z napędami hybrydowymi w sportach wyczynowych. Tryby ładowania są zróżnicowane i dostosowane do różnych sytuacji w codziennym użytkowaniu samochodu:
- w niespełna 7 godzin ze zwykłego gniazda domowego,
- 4 godziny ze specjalnego wzmocnionego gniazda 16 A,
- w niecałe 2 godziny z urządzenia Wall Box 32 A.
Instalację odpowiednich gniazd można będzie zamówić bezpośrednio u dealera. Cały ekosystem zasilania zelektryfikowanych samochodów PEUGEOT jest dostępny dzięki aplikacji MyPeugeot®.
508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED ma takiej samej wielkości kabinę i bagażnik (pojemność nad podłogą) jak wersje spalinowe. Udało się to pogodzić dzięki inteligentnemu rozmieszczeniu silników elektrycznych i akumulatora. Znak PEUGEOT SPORT ENGINEERED to symbol nowej koncepcji osiągów określanych jako Neo Performance. To idealne połączenie sportowego charakteru i technologii z rekordowo niskim poziomem emisji CO2. Zgodnie z protokołem WLTP ta wydajna wersja emituje 46 g CO2/km, czyli tyle, ile podczas spalania 2,03 l/100 km!
Przyjemność z jazdy
Inżynierowie PEUGEOT SPORT dopracowali ustawienia zawieszenia tak, by zwiększyć przyjemność z jazdy. Samochód precyzyjnie trzyma się toru jazdy dzięki optymalnym ustawieniom układu kierowniczego. 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED to nie tylko napęd na cztery koła. Dla optymalnego bezpieczeństwa nowa wersja jest wyposażona we wszystkie systemy wspomagania dostępne w gamie PEUGEOT 508. Mamy dostępny system noktowizyjny (night vision), adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, system utrzymania położenia na pasie ruchu, system automatycznego hamowania awaryjnego, itd.
PEUGEOT i-Cockpit® z kompaktową kierownicą ze znakiem trzech pazurów w kolorze Kryptonite i panelem cyfrowych zegarów na linii wzroku kierowcy pokazuje tutaj cały swój potencjał. Interfejs graficzny centralnego wyświetlacza HD o przekątnej 10” również nawiązuje do ekskluzywnego znaku PEUGEOT SPORT ENGINEERED. Specjalna tapicerka typu „comfort-fit” to połączenie skóry, dzianiny 3D i Alcantary©. We wnętrzu pojawiają się podwójne przeszycia w kolorze szarości Tramontane i fluoryzującej zieleni Kryptonite. System audio Hi-fi FOCAL® jest dostępny w standardzie.
Nadwozie
Aerodynamiczne nadwozie wyróżnia się elementami opracowanymi specjalnie dla tej wersji:
- przód: z ostrą linią grilla, przednim zderzakiem, wlotami powietrza i oznakowaniem w kolorze Kryptonite,
- bok: z trzema spojlerami ze specjalnymi ozdobami przypominającymi trzy pazury umieszczonymi na ozdobnej wstawce w tylnym słupku (w sedanie) i na przednim błotniku (w wersji SW),
- tył: z czarnymi galwanizowanymi końcówkami wydechu, centralnym dyfuzorem lakierowanym na błyszczący czarny kolor,
- 20-calowymi felgami z oponami MICHELIN© Pilot Sport 4S i przednimi zaciskami hamulców PEUGEOT SPORT Kryptonite.
508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED jest dostępny w trzech kolorach lakieru: specjalny szary Selenium, czarny Perla Nera, biały Nacré. Oznaczenia 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED są czarne dla lepszego podkreślenia naturalnego sportowego charakteru PEUGEOT 508.
Samochód jest produkowany we Francji w Miluzie. Nowy model będzie można zamawiać od połowy października 2020 roku (w zależności od kraju).
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.