Dacia Spring Electric. Będzie najtańsza?
Dacia zrewolucjonizowała rynek motoryzacyjny ekonomicznymi i tanimi pojazdami. Duster wstrząsnął segmentem SUV-ów, a Sandero jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów na europejskim rynku wśród klientów indywidualnych i właśnie został odnowiony.
Teraz Dacia zaprezentowała swój pierwszy całkowicie elektryczny model. Wejście na rynek elektrycznych samochodów miejskich producent ogłosił już w marcu 2020 r. Podczas prezentacji Dacii Spring Electric ujawniono, że oprócz wersji dla klienta indywidualnego, samochód będzie oferowany w dwóch specyficznych wariantach. W wersji przystosowanej dla miejskich wypożyczalni oraz jako pojazd użytkowy do zapewnienia lokalnych dostaw bez emisji zanieczyszczeń.
Najtańszy mały samochód elektryczny
Dacia Spring ma być kolejną rewolucją. Ma to bowiem być najtańszy elektryczny samochód miejski dostępny na rynku europejskim. Ma sprawić, że mobilność elektryczna będzie bardziej dostępna. Samochód dzięki wyglądowi SUV-a oferuje dużą przestronność, a prosty i niezawodny silnik elektryczny ma zapewnić komfort jazdy. To będzie wszechstronny i praktyczny mały samochód miejski. Ma on zaledwie 3,73 m długości, 1,62 m szerokości (bez lusterek bocznych) i 1,51 m wysokości. Samochód posiada masywne zderzaki i oczywiście nowoczesne światła LED. We wnętrzu, pomimo niewielkich wymiarów maksymalnie wykorzystano dostępne miejsce. Samochód może pomieścić cztery dorosłe osoby. Bagażnik ma pojemność 300 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń może być powiększony do 600 litrów.
Wyposażenie
Standardowe wyposażenie obejmuje w pełni elektryczne, progresywne wspomaganie kierownicy, centralny zamek i cztery elektryczne szyby. Między zegarami umieszczono 3,5-calowy cyfrowy wyświetlacz, a rozpoznawanie głosu można aktywować, naciskając przycisk na kierownicy. Klimatyzacja manualna, system multimedialny z centralnym ekranem, elektrycznie regulowane lusterka i koło zapasowe są dostępne jako opcje.
Zasięg, ładowanie…
Samochód ma mieć zasięg 225 km wg WLTP i 295 km w cyklu miejskim WLTP. W pełni elektryczny silnik o mocy 44 KM jest połączony z akumulatorem o pojemności 26,8 kWh. Może on rozpędzić ten samochód do prędkości maksymalnej wynoszącej 125 km/h. Aby zapewnić większą niezależność, Dacia Spring oferuje szeroki wybór opcji ładowania. Z gniazdka domowego 220 V za pomocą dostarczonego standardowo kabla, poprzez Wallbox (z dostępnym opcjonalnym kablem) lub ze stacji ładowania prądem stałym. Czas ładowania akumulatora litowo-jonowego wynosi:
- mniej niż jedna godzina przy 80% naładowaniu z terminala 30 kW DC
- poniżej 5 godzin przy 100% naładowaniu poprzez Wallbox 7,4 kW
- mniej niż 8,5 godziny przy 100% naładowaniu poprzez Wallbox 3,7 kW
- poniżej 14 godzin przy 100% naładowaniu w przypadku domowego gniazdka 2,3 kW
Dzięki trybowi ECO i ograniczeniu mocy do 23 kW (zamiast 33 kW) i maksymalnej prędkości do 100 km/h zasięg można zwiększyć o prawie 10%, po prostu naciskając przycisk ECO na tablicy przyrządów.
Elektromobilność
Elektromobilność stopniowo staje się częścią naszego codziennego życia. Jako jej pionierzy, Groupe Renault i Alliance posiada już dziesięcioletnie doświadczenie. W Europie co piąty samochód elektryczny pochodzi z Grupy Renault. Ponad 30.000 pracowników jest przeszkolonych do obsługi samochodów elektrycznych.
Dacia dostosowuje mobilność elektryczną do swojej filozofii oferowania współczesnego samochodu, który spełnia podstawowe potrzeby. Spring to mały, przestronny, solidny samochód elektryczny oferowany w bezkonkurencyjnej cenie.
Zamówienia na Dacię Spring Electric można będzie składać wiosną 2021 roku. Samochód będzie dostępny w dwóch poziomach wyposażenia i z akumulatorem w cenie.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.